קיה סורנטו 2003-2009 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הסורנטו הנוכחי הוצג ב-2010 וקיבל מתיחת פנים מקיפה בסוף 2012.
בניגוד למתיחות פנים רגילות, במסגרתן מתבצעים שינויי עיצוב לצד שינויים מכאניים קלים, הסורנטו קיבל גם פלטפורמה חדשה.
מנוע הבנזין בנפח 2.4 ליטר קיבל הזרקת דלק ישירה ומפיק 192 כ"ס (לעומת 174 כ"ס בעבר), בעוד שגרסת הדיזל החזקה נותרה בעיינה ולה 197 כ"ס מנפח של 2.2 ל'.
הקלף החזק בשרוול של הסורנטו הוא גרסת הנעה הקדמית עם מנוע הבנזין שמוצעת במחיר קרוב לקטגורית רכבי הפנאי הקטנים יותר ולה שבעה מושבים ומיזוג לכל השורות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב יישר קו עם שאר דגמי קיה ומציע עיצוב הרמוני ונאה, גם אם לא בולט במיוחד על הכביש.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
מתיחת הפנים השפיעה פה פחות, הפלסטיקה עדין קשיחה ופשוטה למגע ומורכבת טוב למעט רווחים פה ושם.
 
תנוחת הנהיגה טובה ושולטת והמרווח בשתי השורות הראשונות טוב מאוד.
 
השורה שלישית מיועדת לילדים בלבד, ותא המטען מצומצם מאוד כאשר כל המושבים מאוכלסים.
 
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין מציע תחושה בשרנית וכוח זמין מסל"ד בינוני ומעלה. הוא שקט ונעים גם במאמץ ומהווה שיפור גדול לעומת טרום מתיחת הפנים.
 
מנוע הדיזל המוכר מציג נתונים טובים, עם מומנט רב הזמין כבר מסל"ד נמוך.
 
יחד עם תיבת הילוכים מעודנת וחלקה מתקבלים הביצועים טובים למדי.
 
במסגרת מתיחת הפנים גם נרשם שיפור בולט בתחום העידון ובידוד הרעשים, עם רמת שקט מרשימה.
 
בשני המקרים, נרשמת צריכת דלק טובה בהתחשב במימדי ומשקל הרכב.
 
 
-
נוחות והתנהגות
לכיול המתלים של הסורנטו תחושה מוצקה, "גרמנית". המתלים מעט נוקשים אבל סופגים את תחלואי האספלט ומקנים ביטחון רב לנהג. רעשי כביש ודרך נוכחים יותר מהרצוי.
 
בשטח, שתי גרסאות-ההנעה מוגבלות ביכולתן (כמובן שגרסת ההנעה-הקדמית מוגבלת אף יותר), בעיקר מפאת זוויות המרכב.
 
 
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס מציעה תמורה מעולה - במחיר קרוב לרכבי פנאי קטנים יותר ובעלי חמישה מושבים בלבד, מציע הסורנטו חבילה מוצלחת לכשעצמה, לצד 7 מושבים.
 
 
-
סיכום
חבילה אטרקטיבית בגרסת הבסיס.