קיה סורנטו 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2019 החלה יבואנית קיה בשיווק הסורנטו ברמת גימור 'GT ליין', בעלת מרכיבי עיצוב חיצוניים ופנימיים שנועדו להעניק לה חזות אגרסיבית יותר וסממנים ספורטיביים.
הביטוי החיצוני לכך הוא בחישוקי "19, תאורת לד בעיצוב ריבועי לפנסי הערפל, קאליפרים אדומים, מדרגות צד מקוריות וכיתובי 'GT ליין'. בתא הנוסעים, רמת הגימור החדשה כוללת ריפוד עור עם תפרים אדומים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, מרכיבים קוסמטיים נוספים ושילובי גוונים.
בנוסף, קיה סורנטו 2019 יצויד במערכת התרעה על שכחת ילדים במכונית סגורה; חיישנים מאתרים תזוזות בתוך הרכב לאחר נעילתו, והרכב מתריע על כך באמצעות הפעלת הצופר ופנסי האיתות
רמת הגימור 'GT ליין' מוצעת רק עם מנוע 2.4 ליטר בנזין (188 כ"ס), מחליפה את רמת גימור EX ששיווקה הופסק ומחירה גבוה בכ-10% מרמת גימור ׳אורבן׳ הבסיסית.
שאר הגרסאות נותרו ללא שינוי. לפירוט נוסף על אבזור וגרסאות, ראו דף דגם למודל 2018.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב החזית והחלק האחורי מעניקים לקיה סורנטו 2019 הופעה בולטת ומלאת נוכחות, אבל מעבר לאלו מתקשה הצללית הגדולה להותיר חותם על הצופה.
-
תא נוסעים ומטען
בפנים נמצא חומרים עבים, סביבת נהג שנראית חסונה ומשדרת תחושה נעימה, והמון מקום, במיוחד בשתי השורות הקדמיות. כניסה לשורה השלישית סבירה ביחס למקובל בז'אנר וכך גם המרחב: היא טובה משמעותית מזו שבסקודה קודיאק למשל (הדגם הנמכר בסגמנט), ופחות משברולט טראוורס הגדול יותר. המושבים בשורה השנייה מעט נמוכים והנוסע שיושב במרכז יגלה כי אינם נוחים. המושבים בשורה השלישית נמוכים עוד יותר והישיבה לאורך זמן לא תהיה נוחה למבוגר. נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשימוש, לא גדול. ניתן לקפל בקלות מושב אחד מהשניים בשורה השלישית, וקיפול שתי השורות ייצור נפח הטענה ענק.
-
מנוע וביצועים
קיה סורנטו 2019 מוצע עם שלושה מנועים לבחירה: בנזין 2.4 ליטר, 188 כ"ס המשולב לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית; בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, 277 כ"ס, תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה; דיזל 2.2 ליטר, 200 כ"ס, תיבת 8 היל' והנעה כפולה.
למנוע הבנזין 2.4 ליטר יש הספק מספק, ובמרבית המקרים התיבה פועלת באופן עגול ונעים. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 10 ק"מ/ל'.
מנוע הבנזין 3.5 ליטר אינו יוצר תחושה שהוא שרירי במיוחד, אבל הוא חזק משמעותית מהאחרים, ופועל היטב עובד בשילוב תיבת ההילוכים היעילה. מנוע זה בהחלט מספק ביצועים טובים, ותורם לתחושת הנינוחות בהתנהלות יומיומית, בעיקר בשיוט מהיר. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 8 ק״מ/ל׳.
מנוע הדיזל 2.2 ליטר מתעורר בטרטור אופייני שנשמע בייחוד כאשר עומדים, אך זה נעלם במהלך הנסיעה. כאשר צריך להאיץ חזק תוך כדי תנועה, נוצרת לעיתים השהייה מסוימת, אבל הרכב מייצר קצב נאה והתיבה פועלת חלק. זו חטיבת כוח טובה ועדיפה על הבנזין 2.4 ליטר. צריכת הדלק עומדת על כ-11.5 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
הסורנטו נוקשה גם עם מלוא הנוסעים בסיפון, ונוחות הנסיעה במהירות עירונית רק סבירה. הבעיה העיקרית היא במפגש עם שיבושי כביש קטנים המורגשים מדי בתוך הרכב. מחוץ לעיר המצב משתפר, אך כאן, לעיתים, מורגשים שיבושים גדולים. רעשי הכביש והרוח אינם חזקים אך נשמעים. בירידה לשבילים הנוקשות מורגשת, ונסיעה איטית קופצנית למדי. בתחום הדינמי הסורנטו לא מתעלה, אבל יחסית לגודלו הוא יציב ומרוסן.
מפרט השטח לא מבטיח רבות, גם בגרסאות ההנעה הכפולה, עם מרווח גחון סביר בלבד (18.5 ס"מ) וזוויות גישה/נטישה לא נדיבות (21/16.9 מעלות, בהתאמה). אולם בקרת המשיכה מתגברת בקלות גם על הצלבות קלות בעליה על קרקע חלקלקה, וכל זמן שזוכרים את החרטום הנמוך, אין בעיה להגיע די רחוק בשטח.
 
-
תמורה למחיר
המחיר לא זול, פערי המחיר בין הגרסאות גדולים, אך התמורה בסיכומו של דבר טובה. הסורנטו מציע מבנה שימושי ומפרט עשיר של אבזור ומערכות בטיחות. לגרסת ה-V6 אין ממש מתחרים, וכאמור גרסת הדיזל עדיפה על גרסת הבנזין הבסיסית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אורבן 2.4 ליטר עם כ-600 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 2.2 ליטר דיזל עם כ-200 יחידות.
 
-
סיכום
סורנטו פונה לקהל שמבקש את המופע האופנתי של רכב מסוג כזה יחד עם המרחב המשופר והמקום לשבעה. זהו רכב משפחתי מצוין שאינו כושל באף תחום, נעים לנסיעות קצרות וארוכות וסידור המושבים חכם מאוד. למי שלא צריך את יכולת השטח, אבל רוצה רכב פנאי מגודל, זוהי אחת ההצעות האטרקטיביות בשוק.