לקסוס IS 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השלישי של לקסוס IS. דור זה של IS הוצג לראשונה בשנת 2013 ועבר מאז שתי מתיחות פנים כדי לרענן את המכונית הוותיקה. העדכון האחרון הוכרז בשנת 2020, כאשר השיווק בישראל החל ב-2021.
מדובר במשפחתית גדולה (סגמנט D) המתחרה במכוניות כמו אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3 ועוד.
העיצוב החיצוני נותר נאה ועדכני גם כיום, ובעדכון האחרון זכתה ה-IS לתוספות שמקנות לה עיצוב מחודד וספורטיבי יותר.
בתחילת דרכה שווקה ה-IS בישראל עם יחידת הנעה היברידית (IS300h), אך עם תחילת שיווק הגרסה המחודשת הופסק שיווק גרסה זו. כיום IS משווקת עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל‘ המפיק 241 כ“ס בגרסה המכונה IS300. גרסה זו מציעה ביצועים משופרים בהרבה תמורת צריכת דלק גבוהה יותר.
בשנת 2013 לקסוס IS זכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP, אולם מדובר במבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הנוכחי של לקסוס IS בעל עיצוב ספורטיבי ואינו נחבא אל הכלים כבעבר. מתיחת הפנים הפכה את IS למכונית בעלת הופעה אגרסיבית ובולטת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג חושפת את גילה של IS. ועדיין השינויים שעברה לאורך השנים (מסך מולטימדיה חדש, למשל) משאירים אותה עדכנית דיה. איכות החומרים טובה למעלה, פחות מרשימה ככל שיורדים.
כניסה למכונית מחייבת הרכנת ראש, זה לא כך כך נוח. תנוחת הישיבה היא מהסוג הנמוך ולטעמנו מוצלחת מאוד.
המרחב לנוסעים מאחור מספק, אך כיום יש מתחרות מרווחות בהרבה.
תא המטען קטן ביחס למקובל בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו מנפק ביצועים טובים למדי כמעט בכל מצב. לאור עיצובה הספורטיבי הציפייה לא תמיד תואמת את התוצאה בפועל — אבל באמת שאין סיבה לתלונות בתחום זה.
תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק ונעים.
צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על כ-7 ק“מ לליטר, ובשיוט רגוע נרשמו כ-12 ק“מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
היא אומנם לא מאיימת על המתחרות הטובות ביותר בתחום ההנאה מנהיגה, אבל ללקסוס הזו יש יכולת גבוהה מאוד בכביש המפותל. לא רק יכולת, מדובר במכונית מהנה למדי.
נוחות הנסיעה מספקת, לא יותר.
-
תמורה למחיר
לקסוס כבר לא מציעה חבילה היברידית, הפעם מדובר בחבילה ספורטיבית.
-
סיכום
מכונית וותיקה, אבל הצעה מעניינת.