מרצדס GLC קופה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2017 קיבל ה-GLC קופה את טיפולה המסור של סדנת AMG, והתוצאה היא מנוע 4.0 ליטר טווין-טורבו V8 עם עד 510 כ"ס, 3.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ועיצוב אגרסיבי. כל זאת ברכב פנאי במרכז ההיצע של מרצדס, ולא באיזה רכב קצה...
ה-GLC קופה 63 AMG יוצע בשתי גרסאות, רגילה עם 476 כ"ס ו-66.2 קג"מ, האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.0 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש, מוגבלת אלקטרונית כמובן. גרסה שנייה היא ה-S, עם 510 כ"ס ו-71.3 קג"מ באותו הסל"ד.
השתיים מובדלות גם במערכת ההנעה הכפולה. בעוד שבגרסה הרגילה יוצע מאחור דיפרנציאל מוגבל החלקה מכנית, גרסת ה-S תיעזר בדיפרנציאל אלקטרוני לאותה משימה - מניעת החלקת גלגל פנימי בפנייה לצורך שיפור היכולת הדינמית. לשתי הגרסאות תיבת תשעה הילוכים המכונה "AMG Speedshift MCT", ומשלבת בין תיבה אוטומטית פלנטרית (ללא ממיר מומנט) למספר מצמדים (אך אינה דומה לרובוטית דו-מצמדית).
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית, מרצדס GLC קופה 2018 מצהיר באופן הברור ביותר מהו הדגם עליו הוא מבוסס. מלפנים זהו אותו GLC מוכר, מלבד שבכה שונה במעט (פס רוחב אחד במקום שניים ורשת בעיצוב אחר) יחד עם זנב שנראה כאילו נלקח בשלמותו מאחיו הגדול, ה-GLE קופה. התוצאה נאה מזו של המתחרה העיקרי - ב.מ.וו X4.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים דומה מאוד לזה של ה-C קלאס, ונראה כי הועתק כמעט בשלמותו. אותה "העתקה" כוללת את הקונסולה המרכזית, מסך הפיקוד הגדול של מערכת המולטימדיה, לוח המחוונים, פקד ה"טאצ'-פד" החדש שהוצג ב-C ועוד.
מרווח הפנים מעולה מלפנים, אך קצת מוגבל לראש מאחור, ותא המטען גדול, אך מבנהו טעון שיפור.
 
-
מנוע וביצועים
למרות המשקל הגבוה, מנוע הבנזין (2.0 ל' טורבו, 211 כ"ס), יחד עם התיבה בת תשעת ההילוכים, מצליחים לשנע את מרצדס GLC קופה 2018 בקצב משביע רצון, גם בעומס. צריכת הדלק במבחן עמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע - נתון סביר למדי בהתחשב בסגנון הנהיגה, במשקל ובהספק - וכ-13 ק״מ לליטר בשיוט.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה יחסית, וריסון תנודות המרכב יכול היה להיות טוב יותר. נוחות הנסיעה בעיר בינונית, גם בגלל שברכב היו חישוקי "19. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה בינונית, ושיבושים מסיטים במעט את הרכב או גוררים תנודה קלה.
היכולת הדינמית טובה מאוד, אך ההגה מעט קל מדי וההפניה הראשונית אינה נמרצת; כאמור, היכולת גבוהה, אבל הרכב אינו קליל בנהיגה כזו, והתנהלותו היא כשל רכב מגודל יחסית; לבלמים אין נשיכה ראשונית חזקה, והתחושה שהם יוצרים היא שהם טובים פחות ממה שהם באמת.
 
-
תמורה למחיר
הבעיה העיקרית של ה-GLC קופה היא בתמחור שלו – עם תג מחיר זה קרוב מאוד לזה של דגמי פנאי קופה בקטגוריה גבוהה יותר.
-
מה חדש במרצדס GLC קופה 2018
במחצית הראשונה של 2018 נחתו בארץ גרסאות ה-AMG הקיצוניות של ה-GLC קופה.
-
סיכום
רכב פנאי קופה מוצלח מאוד, שגובה פרמיה גבוהה על הסמל הנחשק בחזית.