מרצדס GLC קופה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2015, רכב הפנאי הבינוני של מרצדס, ה-GLK, פינה את מקומו אחרי שבע שנות שירות. החליף אותו דגם חדש – עם שם אחר, "GLC", כשהאות C מייצגת את הבסיס, מרצדס C קלאס במקרה זה.
ב-2019 עבר ה-GLC מתיחת פנים, וזכה לעדכון לעיצוב, יחידות כוח חדשות ואבזור מותרות ובטיחות משודרג.
מתחת למכסה המנוע בוצע שינוי משמעותי לא פחות; בצד הבנזין הוחלפו המנועים בחדשים, כולל הנעת כלאיים מתונה המבוססת על מערכת חשמל 48 וולט. זו כוללת מנוע חשמלי זעיר (13.6 כ"ס ו-15.2 קג"מ), שמספק סיוע קל בביצועים ומאפשר כיבוי של מנוע הבנזין לזמן ממושך יותר בגלישה ועמידה.
בשלב ראשון הוצעו שתי גרסאות של מנוע 2.0 ליטר טורבו - עם 197 כ"ס (GLC 200) או 258 כ"ס (GLC 300). בצד הדיזל, יוצעו שלוש גרסאות של אותו מנוע וכאן ההספקים יעמדו על 163 כ"ס, 194 ו-245 כ"ס.
באמצע 2019 הציגה מרצדס גם את מתיחת הפנים של ה-GLC63 AMG, גרסת הביצועים המחודשת.
יחידות הכוח נותרו ללא שינוי: טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר (V8) עם 476 כ"ס ו-66.2 קג"מ בגרסה הרגילה ו-510 כ"ס ו-71.3 קג"מ בגרסת S, המשפרת עוד יותר את הביצועים הבליסטיים - 3.8 שניות למאה ו-280 קמ"ש.
לקראת 2020 הודיעה מרצדס על השקת גרסה היברידית נטענת חדשה של ה-GLC, המפיקה 320 כ"ס ו-71.3 קג"מ.
יש לציין כי מרצדס התייחסו ברצינות ליכולת השטח בעת פיתוח ה-GLC - כמו בדגם היוצא, גם הפעם קיימת אפשרות ל"חבילת שטח", שכוללת מערכת מתלי אוויר, בורר מצבי נהיגת שטח ומיגון גחון.
-
עיצוב ונוכחות
למרצדס GLC 2021 עיצוב מעוגל, מעודן והרמוני. הופעתו נעימה לעין - אך הוא אינו מושך תשומת לב יתרה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים, כמצופה וכנדרש ממרצדס, מרשים מיד עם פתיחת הדלת. עיצוב הפנים מוכר ומזוהה; שלושה פתחי מיזוג במרכז ומעליהם מסך מגודל. התפעול נוח, וקל ללמוד אותו במהירות.
התא מאוד נעים לשהייה, עם שפע עור על המושבים, הדשבורד ובדלתות - אך חלק מהחומרים הרשימו פחות. המרחב מלפנים מעולה בכל המדדים, תנוחת הנהיגה נוחה מאוד והמושבים מציעים שפע אפשרויות כוונון. המושב האחורי נוח אבל הבסיס שלו קצר, ומרווחי הראש והברכיים טובים גם לגבוהים. נפח תא המטען נאה (550 ליטר), אבל הכיסוי מגביל אותו, ובכל זאת הוא שימושי וטוב.
 
-
מנוע וביצועים
מרצדס GLC נבחן בגרסת 250 (טרום מתיחת הפנים): טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ, תיבה אוטומטית 9 הילוכים וההנעה כאן כפולה.
המנוע חזק למדי, אך התגובה למצערת אינה חדה ונדרשת לחיצה משמעותית עליה כדי לייצר קצב טוב. כיול תיבת תשעה ההילוכים ויחסי ההעברה הארוכים אחראים לכך שהרכב אינו נמרץ ביציאה מהמקום. התיבה פועלת חלק ונעים, אך לפעמים שילוב ההילוכים מעט מעט גס.
צריכת הדלק נעה בין 8.5 ק"מ/ל' במסלול תובעני לבין 10.6 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ב-GLC טובה. מתלי האוויר במכוניות ההשקה עשו עבודה טובה מאוד בספיגת קטעי סלילה לא מושלמים. גם עם צמיגי 20״ והדופן הצנומה שלהם הנוחות הייתה טובה, כאשר פעולה לא מושלמת נרשמת רק על שיבושים חדים. הצמיגים היו לא רק גדולי קוטר אלא גם מאוד רחבים ויצרו לא מעט רעשי כביש שבלטו על רקע השקט ששורר ב-GLC.
בכביש המפותל מרצדס GLC 2021 משרה המון ביטחון, ובכל מצב נהיגה היה נטוע על הכביש ומלא אחיזה בפניות. המינוס של כל היכולת (והמשקל) היה במידה מסוימת של ניתוק.
 
-
תמורה למחיר
ה–GLC הוא היקר ביותר בקטגוריה שלו - והפער מגיע לעשרות אלפי שקלים מול גרסאות מקבילות של המתחרים הישירים. כך שלמרות שמדובר ברכב פנאי מצוין - התמורה פחות מצטיינת.
-
מה חדש במרצדס GLC קופה 2021
אין עדכונים בשנת המודל 2021.
-
סיכום
מי שמוכן לשלם יותר עבור הסמל, יקבל רכב פנאי מוצלח מאוד.