מרצדס GLC קופה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2016 הציגה מרצדס את גרסת הקופה של רכב הפנאי הבינוני GLC. לעומת ה-GLC הסטנדרטי, גרסת הקופה קצת יותר ארוכה וקצת יותר נמוכה. גם מבחינה ויזואלית אין חדש תחת (גג) השמש. מלפנים זהו אותו GLC מוכר, מלבד שבכה שונה במעט, יחד עם זנב שנראה כאילו נלקח בשלמותו מאחיו הגדול, ה-GLE קופה.
היצע המנועים נלקח מה-GLC הרגיל, דהיינו דיזל 2.1 ליטר (170-204 כ"ס) ובנזין 2.0 ליטר (211 כ"ס, מוגדש כמובן). הסוסים והקג"מים מועברים לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית בעלת תשעה הילוכים. בהמשך הצטרפה גם גרסת GLC43 AMG, עם מנוע ה-3.0 ליטר טורבו המוכר, לו 367 כ"ס.
מערך המתלים דומה במבנה הבסיסי לזה של ה-GLC, אך גרסת הקופה מקבלת כיול ספורטיבי ונוקשה יותר. יחד עם בורר מצבי נהיגה סטנדרטי והגה בעל יחס העברה קצר יותר מאשר ב-GLC, נראה שמרצדס מבקשת להעניק ל-GLC קופה אופי קצת יותר ספורטיבי. כמו ב-GLC, גם כאן מוצעים קפיצי אוויר כאופציה.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שמרצדס איחרה לחגיגת ה"פנאי-קופה״, היא התעלתה בתחום הכה-חשוב של הופעה; בעוד העיצוב של ב.מ.וו X4 המתחרה מעט מגושם ולא לגמרי הרמוני, זה של מרצדס GLC קופה 2019 מרשים ומאוד הרמוני – ובתחום בו מראה ופוזה הם העיקר, היה זה יתרון בולט לעין.
-
תא נוסעים ומטען
ההתקדמות במרצדס בעיצוב ובתכנון סביבת הנהג כה מהירה, עד ש-GLC קופה הנבחן כאן נראה מעט מיושן; מערך MBUX עם שני הצגים הגדולים הוצג עם מתיחת הפנים שהגיע לארץ בסוף 2019, והגרסה טרום מתיחת הפנים פחות מרשימה.
החומרים איכותיים, אבל מתחת לדיפון העור נמצא פלסטיק פשוט. תנוחת הנהיגה הגבוהה שומרת על מה שמקבלים מרכב פנאי (כמו ב-GLC) ואינה ספורטיבית. המושבים הרחבים נוחים ומציעים שפע אפשרויות כיוון חשמליות. הראות לאחור, כיאה לקופה, אינה מצטיינת, וטוב לכן שהרכב חמוש במצלמות היקפיות.
המרחב מאחור טוב, מרווח הראש מעט מוגבל.
דלת תא המטען נפתחת ונסגרת בסיוע חשמלי. נפח תא המטען, 500 ליטר, מספק בהחלט, אך המבנה לא אידיאלי.
 
-
מנוע וביצועים
מרצדס GLC קופה נבחן כאן בגרסת 250: טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ.
המנוע חזק למדי, אך התגובה למצערת אינה חדה ונדרשת לחיצה משמעותית עליה כדי לייצר קצב טוב. כיול תיבת תשעה ההילוכים ויחסי ההעברה הארוכים אחראים לכך שהרכב אינו נמרץ ביציאה מהמקום – ולפעמים שילוב ההילוכים מעט גס.
צריכת הדלק נעה בין 8.5 ק"מ/ל' במסלול תובעני ובנהיגה בהתאם, ובין 10.6 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה יחסית, וריסון תנודות המרכב יכול היה להיות טוב יותר. נוחות הנסיעה בעיר בינונית, גם בגלל שברכב היו חישוקי "19. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה בינונית, ושיבושים מסיטים במעט את הרכב או גוררים תנודה קלה.
היכולת הדינמית טובה מאוד, אך ההגה מעט קל מדי וההפניה הראשונית אינה נמרצת; כאמור, היכולת גבוהה, אבל הרכב אינו קליל בנהיגה כזו, והתנהלותו היא כשל רכב מגודל יחסית; לבלמים אין נשיכה ראשונית חזקה, והתחושה שהם יוצרים היא שהם טובים פחות ממה שהם באמת.
 
-
תמורה למחיר
הבעיה העיקרית של מרצדס GLC קופה 2019 היא בתמחור שלו – עם תג מחיר זה קרוב מאוד לזה של דגמי פנאי בקטגוריה גבוהה יותר.
-
מה חדש במרצדס GLC קופה 2019
אין עדכונים במפרט המקומי בשנת המודל 2019.
-
סיכום
מרשים, אך יקר מדי.