מרצדס GLC קופה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2017 נחת בארץ ה-GLC קופה. הרכב נחת כאן בגרסת 250, שמצוידת במנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר (211 כ"ס) המשודך לתיבת תשעת ההילוכים. רמת גימור AMG כוללת חישוקי "19, תאורת 'לד', גג נפתח, מולטימדיה, תפעול חשמלי למושבים, מפתח חכם, ומערכות בטיחות מתקדמות (בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, והתרעה על רכב בשטח מת). בהמשך הצטרפו גרסאות נוספות, כולל GLC43 AMG, עם 367 כ"ס ממנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ל'.
-
עיצוב ונוכחות
רכב הפנאי החדש מדבר בשפה העיצובית העדכנית של מרצדס והתוצאה נראית טוב בהחלט. לא כולם יאהבו את סיומת הקופה מאחור, אבל אין ספק שהביצוע מוצלח יחסית לז׳אנר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים, כמצופה וכנדרש ממרצדס, מרשים מיד עם פתיחת הדלת. עיצוב הפנים מוכר ומזוהה;
התא מאוד נעים לשהייה, עם שפע עור על המושבים, הדשבורד ובדלתות - אך חלק מהחומרים הרשימו פחות. המרחב מלפנים מעולה בכל המדדים, תנוחת הנהיגה נוחה מאוד והמושבים מציעים שפע אפשרויות כוונון. המושב האחורי נוח אבל הבסיס שלו קצר, ומרווח הראש נפגע בגלל העיצב. נפח תא המטען נאה, אבל הכיסוי מגביל אותו.
 
-
מנוע וביצועים
ה-GLC התייצב למבחן עם בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו–35.7 קג"מ - והוא משודך לתיבה אוטומטית שיש לה תשעה הילוכים, וזו מעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים.
ה–GLC אינו קל משקל (יותר מ-1.7 טון), אבל המנוע הגמיש מזיז אותו בקלות רבה. היכולת גבוהה גם בעלייה חדה וממושכת. התיבה פועלת היטב, אך מעט איטית לפעמים.
בשיוט ממוצע נרשמה צריכת דלק של 13 ק"מ/ל', ובימי המבחן המאומצים הממוצע עמד על 9 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה במרצדס GLC קופה 2020 פחות טובה מאשר באח הרגיל, והמתלים נוקשים יותר. הצמיגים היו לא רק גדולי קוטר אלא גם מאוד רחבים ויצרו לא מעט רעשי כביש שבלטו על רקע השקט ששורר ברכב.
בכביש המפותל ה-GLC קופה משרה המון ביטחון, ובכל מצב נהיגה היה נטוע על הכביש ומלא אחיזה בפניות. המינוס של כל היכולת (והמשקל) היה במידה מסוימת של ניתוק.
 
-
תמורה למחיר
למרצדס GLC קופה 2020 הרבה יתרונות ומעט מגרעות. למעשה, הסעיף היחידי שבו הוא אינו מרשים, הוא המחיר; ה–GLC קופה יקר משמעותית ממתחרהו העיקרי, ב.מ.וו X4, וקרוב במחירו לכלים גדולים יותר.
-
מה חדש במרצדס GLC קופה 2020
בתחילת 2020 נחתה בארץ מתיחת הפנים של ה-GLC63 AMG קופה, גרסת הביצועים של רכב הפנאי. ה-63 המחודשת מתעדכנת קלות מבחינת עיצוב, ומתחת למכסה המנוע גרסת ה-63 הבסיסית מציעה יחידת כוח מוגדשת בנפח 4.0 ליטר (V8) עם 476 כ"ס ו-66.2 קג"מ. בשידוך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, ה-GLC 63 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.0 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (270 למי שירכוש את "חבילת הנהג").
גרסת ה-GLC 63S מעלה את הכוח ל-510 כ"ס ואת המומנט ל-71.3 קג"מ, ומשפרת בהתאם את הביצועים - 3.8 שניות ו-280 קמ"ש.
 
-
סיכום
מי שמוכן לשלם יותר עבור הסמל, יקבל רכב פנאי קופה מוצלח מאוד.