מרצדס GLC קופה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2017 שחררה מרצדס את גרסת הביניים הספורטיבית, ה-GLC קופה 43AMG. המנוע, כמו בשאר גרסאות ה-43AMG הוא V6 בנפח 3.0 ליטר עם צמד מגדשים. ההספק הוא 367 כ"ס ו-53 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים ומשם אל ארבעת הגלגלים בחלוקה של 69% לאחור ו-31% לפנים. ל-AMG 43 קפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים כסטנדרט, וניתנת אפשרות בחירה בין מספר מצבי נהיגה (נוחות, ספורט וספורט פלוס).
ה-43GLC לא קל במיוחד - 1780 ק"ג - ועם זאת, הביצועים טובים בהחלט: מ-0 ל-100 תוך 4.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת מחשב ל-250 קמ"ש.
את גרסת ה-AMG הזוטרה תוכלו לזהות לפי ארבעת המפלטים מאחור, פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר, ספוילר על הדלת האחורית וחישוקי "19. אלו שרוצים גדול יותר יוכלו לקבל חישוקים בקוטר "21 (בתוספת תשלום, כמובן). בתא הנוסעים תמצאו מעט תפירה בחוט אדום, רקע "שחמט" בלוח במחוונים ומספר תגי AMG.
-
עיצוב ונוכחות
למרצדס GLC קופה 2017 עיצוב מעוגל, מעודן והרמוני מלפנים, שזוכה לגג משתפל מאחור. הפרופורציות מעניקות הופעה דינאמית, אך הוא נראה יותר כמו קופה קונבנציונלית שהוגבהה מאשר כמו רכב שטח בגרסת קופה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים, כמצופה וכנדרש ממרצדס, מרשים מיד עם פתיחת הדלת. עיצוב הפנים מוכר ומזוהה; שלושה פתחי מיזוג במרכז ומעליהם מסך "7 שמתופעל על ידי חוגה ומשטח–מגע. התפעול נוח, וקל ללמוד אותו במהירות. בלוח המחוונים נמצא מסך נוסף בגודל "5.5.
התא מאוד נעים לשהייה, עם שפע עור על המושבים, הדשבורד ובדלתות - אך חלק מהחומרים הרשימו פחות. המרחב מלפנים מעולה בכל המדדים, תנוחת הנהיגה נוחה מאוד והמושבים מציעים שפע אפשרויות כוונון. המושב האחורי נוח אבל הבסיס שלו קצר, ומרווח הראש לגבוהים קופח לטובת הגג המשתפל. נפח תא המטען נאה, אבל הכיסוי מגביל אותו, ובכל זאת הוא שימושי וטוב.
 
-
מנוע וביצועים
ה–GLC קופה מוצע בארץ עם שני מנועים מוגדשים: דיזל (2.2 ל', 170 כ"ס ו–40.8 קג"מ) ובנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו–35.7 קג"מ - והוא זה שהניע את רכב המבחן. נציין ששני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית שיש לה תשעה הילוכים, וזו מעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים.
ה–GLC אינו קל משקל (1.7 טון), אבל המנוע הגמיש מזיז אותו בקלות רבה. היכולת גבוהה גם בעלייה חדה וממושכת. התיבה פועלת היטב, אך מעט איטית לפעמים.
בשיוט ממוצע נרשמה צריכת דלק של 13 ק"מ/ל', ובימי המבחן המאומצים הממוצע עמד על 9 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה יחסית ל-GLC הרגיל, וריסון תנודות המרכב יכול היה להיות טוב יותר. נוחות הנסיעה בינונית, ושיבושים מורגשים גם מחוץ לעיר.
היכולת בפיתולים גבוהה, אבל הרכב אינו קליל בנהיגה כזו, והתנהלותו היא כשל רכב מגודל יחסית; לבלמים אין נשיכה ראשונית חזקה, אך הם מספקים.
 
-
תמורה למחיר
למרצדס GLC קופה 2017 הרבה יתרונות ומעט מגרעות. למעשה, הסעיף היחידי שבו הוא אינו מרשים, הוא המחיר; ה–GLC קופה יקר משמעותית ממתחרהו העיקרי, ב.מ.וו X4, וקרוב במחירו לכלים גדולים יותר.
-
מה חדש במרצדס GLC קופה 2017
תחילת שיווק ה-GLC קופה בישראל, לקראת 2017.
-
סיכום
ה–GLC קופה הוא רכב פנאי ספורטיבי טוב מאוד, והדבר החשוב מכל עבור הלקוחות, ככל הנראה, היא העובדה שהוא משדר שילוב נכון של מסר פנאי מובהק עם מותג יוקרה סופר–מזוהה.