ניסאן אקס טרייל 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של ניסאן אקס-טרייל הגיע בסוף 2022 לאירופה, יותר משנתיים לאחר הופעת הבכורה של התאום האמריקאי 'רוג'.
האקס טרייל האירופאי יוצע עם שלוש יחידות כוח לבחירה. הדגם הבסיסי מצויד במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ומערכת היברידית מתונה 12V. ההספק עומד על 163 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ, אשר נשלחים לציר הקדמי דרך תיבת הילוכים רציפה.
מעליה בהיצע מתמקמת הוורסיה ההיברידית המלאה. כאן, מנוע ה-1.5 טורבו אינו מחובר לגלגלים אלא משמש כגנרטור למנוע החשמלי. התפוקה המשולבת היא 204 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית; בדגם כפול ההנעה, ההספק גדל מעט ל-213 כ"ס הודות למנוע חשמלי נוסף בציר האחורי.
תא הנוסעים כולל מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' עבור המולטימדיה, מסך נוסף בגודל זהה למחוונים המוקרנים, ותצוגה עילית אופציונלית בגודל 10.8 אינץ'.
שורה מושבים שלישית תוצע כאופציה, וכאשר היא אינה בשימוש, תא המטען מציע נפח נאה של 585 ליטרים.
האקס טרייל הגיע לישראל בינואר 2023, וטרם נבחן על ידינו.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן אקס טרייל החדש נראה גדול מקודמו ומעוצב באופן מודרני, עדכני ומוצלח.
-
תא נוסעים ומטען
מול הנהג לוח מחוונים מוקרן וצבעוני, מסך המולטימדיה נאה והתפעול של שניהם קל וברור ביחס למרבית המתחרים. המופע הכללי נעים לעין, לא מעט בזכות שילוב הצבעים הבהירים.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, מושב הנהג מציע שפע כיוונים אבל לא היה נוח במיוחד בנסיעות ארוכות.
הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם טוב, יש פתחי מיזוג ודיפונים נאים.
השורה השלישית צפופה, אפילו עבור ילדים.
כאשר כל המושבים בשימוש נפח תא המטען זעיר (120 ל') כמקובל בסגמנט. עם קיפול השורה השניה מתקבל תא מטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסה ההיברידית שנבחנה – הנעה כפולה, 213 כ"ס – הביצועים טובים במרבית המצבים. עם משקל עצמי של 1.9 טון לא מדובר ברכב זריז במיוחד, אך יש די והותר כוח גם לביצוע עקיפות ושמירה על מהירות גבוהה בעליות.
בעיר התחושה לרוב דומה לנהיגה ברכב חשמלי. במצבי עומס ומחוץ לעיר מנוע הבנזין מונע אך פעולתו שקטה למדי.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של אקס טרייל נוטה לצד הרך, וזה מביא לנוחות נסיעה טובה במרבית תנאי הדרך. מתליו של אקס טרייל סופגים היטב את מרבית השיבושים, גם אם לעיתים שברים גדולים ופסי האטה יורגשו מדי. הריסון סביר.
איכות הנסיעה טובה והרכב שקט למדי.
התנהגות הכביש טובה והיכולת הכוללת מספקת, על אף זוויות גלגול מורגשות.
בשבילים האקס טרייל מתנהל באופן נעים ונינוח למדי.
-
תמורה למחיר
ההיברידית יקרה, גרסאות הבנזין משתלמות יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן אקס טרייל 2024 מוצע בגרסת בנזין או בשתי גרסאות היברידיות ובמגוון רחב של רמות גימור.
לגרסת הבנזין מנוע טורבו 1.5 ל' המפיק 163 כ"ס, תיבה רציפה והנעה קדמית.
לגרסה ההיברידית מנוע בנפח דומה המפיק 156 כ"ס, אולם זה משמש רק כגנרטור ולמעשה מנוע החשמלי (204 כ"ס) הוא זה שמניע את הגלגלים.
בראש ההיצע גרסה היברידית עם הנעה כפולה (מנוע נוסף מאחור), הספק משולב של 213 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות בלבד – גרסה זו היא היחידה המוצעת עם 7 מקומות.
-
בטיחות
ניסאן אקס טרייל 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל ו-95% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים המאומץ שלנו השיג ניסאן אקס טרייל נתון ממוצע של 10.5 ק"מ לליטר בלבד, לא מבריק. בשיוט נרשמו כ-13.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בניסאן אקס טרייל 2024
בחודש דצמבר 2023 הכריזה ניסאן על הוזלה משמעותית של ניסאן אקס טרייל במרבית הגרסאות ורמות הגימור.
ההוזלה הגדולה ביותר היא של הגרסה ההיברידית (e-Power) כפולת הנעה שמחירה ירד ב-14,500-22,500 שקלים בהתאם לרמת הגימור. הגרסה ההיברידית עם הנעה קדמית הוזלה ב-7,500-14,500 שקלים וגרסת הבנזין (היברידי-מתון) הוזלה ב-7,500-12,500 שקלים בהתאם לרמת הגימור.
באפריל 2024 התווספה רמת אבזור החדשה מכונה 'פרמיום טק', המפרט כולל ריפודי עור בצבע חום, גג פנורמי נפתח, מצלמות היקפיות, צג מולטימדיה בגודל 12.3", מערכת שמע מבית BOSE עם 8 רמקולים + סאב וופר, לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3", צימוד אלחוטי לאפל קארפליי וחיבור לאנדרואיד אוטו.
רמת אבזור זו תוצע בשתי הגרסאות של אקס טרייל: טורבו-בנזין הבסיסית או בהיברידית הבכירה. שתי הגרסאות מוצעות עם שבעה מקומות.
-
סיכום
טוב ומתקדם מתמיד, אך יקר.