ניסאן ג'וק 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לפני עשור, כשהוצג הדור הראשון לניסאן ג׳וק, כמעט ולא הכרנו את המונח "רכב פנאי קטן". רכבי שטח ופנאי היו גדולים, יקרים ולרוב - מרובעים, מילולית ומטאפורית. הג'וק בעל העיצוב יוצא הדופן טרף את הקלפים, עורר קטגוריה כמעט-חדשה והפיח רוח צעירה בתחום כולו.
ב-2019, דור שני לפורץ הדרך נחשף - עם פחות מהפכות בעיצוב ויותר צעדים קדימה באיכות, במרווח, בטכנולוגיה ובנוחות. הג׳וק מוצע בתחילת הדרך עם מנוע עיקרי חדש – 1.0 ל' טורבו (3 ציל') שמפיק 117 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית (6 היל') או רובוטית דו-מצמדית (7 היל'). נתוני הביצועים טובים במעט משל הדור היוצא.
תחום הבטיחות קפץ מדרגה, והג׳וק החדש מוצע עם מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כמו גם חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ארגון יורו NCAP. כל רמות הגימור כוללות בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ועמעום אורות אוטומטי.
-
עיצוב ונוכחות
אז כאמור אין מהפכה בעיצוב, עם אותם קווים כלליים מהדור הראשון. ניסאן ג׳וק 2020 עדיין מיוחד ביחס לקטגוריה ומזוהה מיד על-ידי חובבי רכב ועוברי אורח מזדמנים כאחד.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים חל מהפך - כאשר המרווח החסר והאיכות הלקויה הוחלפו בסביבת נהג מזמינה בהרבה. לכך תורם כמובן גם אבזור מודרני, אבל לא פחות מכך שימוש נרחב יותר בפלסטיקים איכותיים וצבעוניים. הנדסת האנוש טובה לרוב ואילו תא המטען צמח במידות והשתפר בנוחות השימוש. מידות כלליות שצמחו הפחיתו את הצפיפות בתא, בעיקר במושב האחורי המרווח מבעבר.
המושבים עצמם אינם מצטיינים בנוחות, ולמרות תנוחת נהיגה טובה, מושב הנהג לא תומך מספיק והכוונון שלו מסורבל.
 
-
מנוע וביצועים
לניסאן ג׳וק 2020 מנוע טורבו צנוע נפח, המעניק יכולת משופרת ביחס למנוע האטמוספרי בעבר. התיבה פועלת באופן חלק אבל התגובה שלה איטית - במיוחד בקיק-דאון. שימוש בפקדי ההילוכים מאחורי ההגה מסייע לכך. תצרוכת הדלק עמדה על 11 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה משמעותית מהדגם הקודם וטובה בכלל ביחס לרכב פנאי קטן, בכל מהירות.
מנגד, בידוד הרעשים סביר בלבד - במיוחד רעשי הרוח והכביש, אך גם המנוע בתנאי מאמץ.
היכולת הדינאמית טובה מאוד, עם זוויות גלגול מצומצמות, התנהגות מאוזנת, אחיזה טובה והיגוי מהיר. גם מערכת הבלימה פועלת היטב.
 
-
תמורה למחיר
ניסאן ג‘וק מתומחר באופן סביר לקטגוריה, אך מוסיף הופעה חיצונית משכנעת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אסנטה-פק 1 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת ויזיה 1.6 ליטר עם כ-30 יחידות.
 
-
סיכום
הדור השני לניסאן ג׳וק המצליח שומר על הייחוד של קודמו (באופן נועז פחות), ומתקן את מרבית מגרעותיו - מרווח, איכות, נוחות ומערכות בטיחות. האבזור, הביצועים ותצרוכת הדלק מכובדים, והמחיר סביר. אז כן, המורד של הקטגוריה התברגן, אך זה בעיקר לטובה.