ניסאן קשקאי 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ניסאן קשקאי היה לאחד מהראשונים ב'עידן רכבי הפנאי' הנוכחי, עת הוצג כאלטרנטיבה של ניסאן למכונית משפחתית ב-2006. הדור השני (2013) הציג מתכון רכב פנאי ברור יותר לעומת קודמו - שבא לידי ביטוי בעיצוב ובמידות שצמחו כמעט בכל ממד (264.5 ס"מ בסיס גלגלים). גם חלל הנוסעים הציג שיפור בולט, עם מרווח משופר, איכות כללית משופרת והיצע מערכות נוחות ובטיחות עדכני. בישראל הוא משווק החל מאמצע 2014 ועם צמד מנועים - טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (115 כ"ס, 16.8 קג"מ), או טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (130 כ"ס, 32.6 קג"מ); בשני המקרים בשידוך לתיבה אוטומטית-רציפה והנעה קדמית, כשהחל מ-2017 גרסת הבנזין מוצעת גם עם תיבה ידנית 6 הילוכים. בנובמבר 2015 הצטרפה להיצע גרסת בנזין מוזלת (Visia). ב-2016 בוצע שינוי לרמות הגימור של הדגם, כולל הורדה של אבזור בטיחות מתקדם במטרה להוזיל את מחירו. במרץ 2017 קיבל הקשקאי עדכון עם חידוד קל למראה ואבזור עשיר מבעבר, בעיקר בהיבט הבטיחותי. הדגם המחודש הגיע לישראל בספטמבר 2017.
-
עיצוב ונוכחות
בהשוואה לקודמו, הקשקאי החדש ביצע קפיצת מדרגה של ממש. עם עיצוב זוויתי ומוחצן עם נוכחות בולטת, ותוצאה כללית נאה ואף "קשוחה" כנדרש משכמותו.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג ביצעה התקדמות מוחשית, כשעושר האבזור עוזר להסתיר את איכות החומרים וההרכבה הלא אחידים. המרווח הכללי טוב, וגם תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
הצד החלש של הקשקאי החדש זה עניין הביצועים, כאשר יחידת הטורבו-בנזין בכל המצבים למעט קצב רגוע מרגישה חלשה וחסרת מחץ. למרות האמור, תצרוכת הדלק לא יוצאת נשכרת עם צריכה ממוצעת לקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, עם כיול רך למתלים שמתמודדים נאות עם מפגעים עירוניים. מחוץ למרחב העירוני ובמהירות גבוהה ריסון המרכב סביר, אך בידוד הרעשים מעט לוקה בחסר. התנהגות הכביש צפויה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
כיום, לאחר שינוי שבוצע לרמות הגימור ומחיר שירד בהתאם, התמורה למחיר טובה מבעבר, אך יחידת הטורבו-בנזין החלשה עדיין משפיעה על התמורה הסופית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה ויזיה 1.2 ליטר טורבו עם כ-1600 יחידות.
אחריה גרסת אסנטה PR 1.2 ליטר עם כ-1200 יחידות.
 
-
סיכום
למעט הביצועים (החלשים) של דגם הבנזין, מדובר ברכב פנאי טוב למדי