ניסאן קשקאי 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני הגיע לישראל בסוף 2014, ומתיחת הפנים לדגם הגיעה בספטמבר 2017 ונשארה ללא שינוי עד 2019. כך שקשקאי 2018 זהה לקשקאי שנמכר כאן שנה קודם. מתיחת הפנים טיפלה בסעיפים רבים ובהם העיצוב, תא הנוסעים, אבזור, איכות גימור, מתלים, היגוי ועוד. חיצונית הוא תואם את הקו הנוכחי של ניסאן כשבתא הנוסעים חודשו כמה פרטים כמו גלגל ההגה, ובגרסאות המאובזרות גם מערך המולטימדיה המקורי ומבנה המושבים. מהפן המכאני נמצא כיול חדש למתלים כולל שינוי מוטות הייצוב, ומנגנון הגה חדש. יחד עם בידוד משופר לחלונות והחלקת תחתית המרכב, ניסאן מבטיחה התנהגות כביש ונוחות נסיעה טובות יותר.
דווקא יחידת הכוח – זו שספגה לא מעט ביקורת על ביצועים פושרים – נותרה כשהיתה. כבעבר, קשקאי משווק בישראל עם שני מנועים לבחירה: טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל', 115 כ"ס, וטורבו-דיזל 1.6 ליטר, 130 כ"ס. בשני המקרים ההנעה היא קדמית, תיבת ההילוכים היא אוטומטית-רציפה, כשמנוע הבנזין מוצע באופן כמעט נדיר בישראל, עם אפשרות לתיבה ידנית (6 הילוכים).
ניסאן קשקאי 2018 מוצע ב-3 רמות גימור וכולן כוללות את חבילת הבטיחות המתקדמת שבניסאן קוראים 'Safety Shield'. זו מורכבת מבלימה אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה ועמעום אורות אוטומטי.
-
עיצוב ונוכחות
לקשקאי הופעה אגרסיבית וקשוחה. המראה הזה תואם את קו העיצוב העדכני של ניסאן, ותורם מאוד לנוכחותו על הכביש.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים לעין, אבל איכות החומרים והצבעים הכהים יוצרים אווירה פשוטה. ברמות הגימור הגבוהות האבזור העשיר משפר את המצב. הנדסת האנוש לא מתעלה וחסרים פתחי אוורור ליושבים מאחור. המרווח טוב ותא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
נקודת התורפה של ניסאן קשקאי 2018 היא יחידת הטורבו-בנזין. מנוע ה-1.2 ל' שמייצר 115 כ"ס והתיבה הרציפה, מפיקים ביצועים חלשים, הם לא חסכוניים במיוחד, כשבנוסף המנוע גם רועש כשהוא נדרש למעט יותר מחץ. גרסת הדיזל עדיפה גם בסעיף הביצועים וגם בצריכת הדלק.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סה"כ טובה ועדיפה בשתי רמות הגימור הראשונות עם חישוקי "17 ו-"18 לעומת "19 ברמה הבכירה ('טקנה'). התנהגות הכביש טובה.
-
תמורה למחיר
קשקאי מנסה להחזיר את תהילתו עם מחיר תחרותי, עיצוב, אבזור, בטיחות, נוחות נסיעה וצריכת דלק בדיזל. אבל התחרות בסגמנט הזה שב-2018 הפך לגדול בישראל, קשה מאי פעם ויחידת הבנזין לא עומדת בקצב.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה טקנה 1.2 ליטר טורבו עם כ-2600 יחידות.
אחריה גרסת אסנטה טק 1.5 ליטר דיזל עם כ-1000 יחידות.
 
-
סיכום
מנוע הבנזין פוגם בחבילה האטרקטיבית.