ניסאן קשקאי 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קשקאי הוא אולי הרכב החשוב ביותר של ניסאן אירופה. לא רק שעצר את התדרדרותה במכירות והביא לשינוי חיובי ומשמעותי במגמה, אלא גם העניק לה אופי נחשק יותר. ניסאן החליטה כי דגם הפנאי הקומפקטי יחליף באירופה את המשפחתיות הקומפקטית. כל זה התחיל בדור הראשון שראה אור ב-2006 ומאז ניסאן לא הסתכלה לאחור. שלושה מיליון כלים כאלה נמכרו עד היום באירופה לבדה, חמישה מיליון בעולם.
הדור השלישי הוצג בפברואר 2021 ולישראל הגיע באוגוסט 2021. הוא מבוסס על פלטפורמה CMF המודולרית בגרסה C המעודכנת, אותה הוא חולק עם מגוון דגמים חדשים ובהם: ניסאן X-טרייל וסנטרה, רנו מגאן וגם מיצובישי אאוטלנדר.
ממדיו צמחו בכל כיוון, וכעת הוא קרוב יותר לממדי מתחריו. האורך הכללי גדל ב-3.5 ס"מ ל-442.5 ס“מ, בסיס הגלגלים התארך ב-2 ס“מ (ל-266.5 ס“מ), הרוחב טפח ב-3 ס"מ ל-183.5 ס“מ והגובה ב-1 ס"מ ל-163.5 ס“מ. נפח תא המטען גדל ב-74 ליטר ל-504 ליטר ברמת הגימור הבסיסית, ל-490 ליטרים ברמות הגימור העשירות יותר.
למרות הגידול בממדים, קשקאי החדש קל ב-60 ק"ג מקודמו, בזכות הפלטפורמה החדשה, כמו גם חלקי מרכב קלים יותר (דלתות וכנפיים קדמיות מאלומיניום).
בשלב ראשון הוא יוצע בישראל עם מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר שפותח עם מרצדס וכבר משרת דגמים אחרים בקונצרן וגם הוצע בדור הקודם של הקשקאי. החידוש הוא הוספת מערך היברידי מתון של 12 וולט. המנוע מייצר 156 כ"ס ו-27.5 קג"מ, משודכת לו תיבה רציפה עם 7 יחסי העברה קבועים (ופקדים מאחורי ההגה) וההנעה קדמית.
קשקאי החדש מוצע בשלוש רמות גימור. ברמת 'אסנטה טופ', תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים, מולטימדיה עם צג "8 וממשקים סלולריים. ברמת גימור 'אסנטה טק' חישוקי "18, צג "9, פתחי מיזוג מאחור, מחוונים מוקרנים ומצלמות היקפיות. ב''טקנה', תאורה משופרת, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור, מטען אלחוטי לנייד.
בכל רמות הגימור מערכות בטיחותית אקטיביות מקוריות ובהן בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. רמות 'אסנטה טק' ו'טקנה' מוסיפות זיהוי תנועה חוצה.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מציג אבולוציה של הדורות הקודמים, בפרשנות עדכנית. התוצאה נאה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של ניסאן קשקאי 2021 שונה לחלוטין מזה של הדור הקודם. הוא מתקדם יותר, נאה יותר ומציע חומרים עדיפים שיוצרים אווירה איכותית ונעימה יותר. איכות ההרכבה טובה ברובה כשברכב המבחן נשמעו קרקושים מפעם לפעם.
המרכב הגדול יותר משמעו יותר מקום בתא הנוסעים. וגם תוספת זו מורגשת. גם מלפנים וגם מאחור נמצא המון מקום לכל כיוון ומושבים נוחים. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ל' והתיבה הרציפה, מציעים יכולת התנהלות נעימה. הוא במיטבו בחצי מצערת. עם זאת, במהירות איטית עשויה להיווצר תגובה בוטה כאשר חוזרים למצערת. פעולת מערך הדימום/התנעה אינה זורמת תמיד. לרוב המנוע שקט, אבל במאמץ מתמשך רעש המנוע נוכח מידי ואליו מצטרף רעש נוסף מכיוונה של התיבה שמזכירה את מוצאה הרציף.
צריכת הדלק טובה סה"כ ובמהלך המבחן עמדה על 10.9 ק"מ לליטר. בקצב רגוע הצריכה היא 13.5-14.7 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה-בינונית. הבולמים הרכים של ניסאן קשקאי 2021 מתקשים להתמודד עם פגמים בינוניים וגדולים בכל מהירות ובמיוחד במהירות עירונית. הם גם מחסירים ריסון בנסיעה בינעירונית על כביש גלי. אבל הרכות הזו היא זו שמסייעת לו להתמודד היטב עם שיבושים קטנים בכל מהירות וזו גם משתפרת ככל שעולה המהירות. בידוד רעש הכביש סביר, זה של הרוח לעיתים בולט.
בנסיעת שבילים הנוחות לרוב מספקת.
היכולת הדינמית טובה, עם רכינה מדודה של המרכב בפניות. להגה משקל נכון, אך המעבר מהשטח המת במרכז למצב של הפניית גלגלים חד מדי.
 
-
תמורה למחיר
הוא נראה טוב, תא הנוסעים מציע חומרים טובים ואבזור מכובד. חוויית הנהיגה פחות מרשימה, ועדיין מדובר בדגם פנאי נעים וללא חסרונות בולטים. התמורה דומה לזאת המתקבלת בדגמי פנאי קומפקטיים טובים במחיר זה. התמורה הטובה ביותר היא רמת הגימור האמצעית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אסנטה טופ 1.3 ליטר טורבו עם כ-1500 יחידות.
אחריה גרסת אסנטה טופ 1.5 ליטר דיזל עם כ-1300 יחידות.
 
-
מה חדש בניסאן קשקאי 2021
דור חדש (שלישי), פלטפורמה חדשה, עוד אבזור, למנוע ה-1.3 ל' נוסף מערך היברידי מתון של 12 וולט לטובת שמירה על צריכת דלק נמוכה.
-
סיכום
לקשקאי החדש יש הכלים להעצים את סיפור ההצלחה של קודמיו.