ניסאן קשקאי 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הזה והשני של ניסאן קשקאי, הושק בסוף 2013 והיה לסיפור הצלחה גדול בכל העולם. אפילו יותר מקודמו. אבל כשהגיע לישראל בספטמבר 2014, נתגלה כי לדגם החדש יש נקודת תורפה, לפחות עבור השוק המקומי: יחידת הנעה חלשה. מנוע 1.2 ל' עם 115 כ"ס ותיבה רציפה התאמצו ורעשו מידי בכל מצב פרט לשיוט. קשקאי עבר מתיחת פנים במהלך 2017 שטיפלה בהמון נקודות, אבל בעיית הכוח לא סודרה עד לעדכון שהגיע ב-2019. בינואר הוחלף מנוע הטורבו בנזין ובמאי אותה שנה גם מנוע הדיזל. אלה היו השינויים המכאניים היחידים שבוצעו אז בדגם שהמשיך כמו שהוא גם בשנת 2020. העדכון היחיד בשנה זו נוגע להוספת עוד רמות גימור: 'אסנטה טופ' (שתתברג מעל 'אסנטה') ו'אסנטה טק דיזיין' (שמוצבת מעל 'אסנטה טק').
מנוע ה-1.3 ל' טורבו-בנזין הושק בישראל בינואר 2019 והחליף את מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ל' 115 כ"ס החלש. המנוע החדש קבוצת רנו-ניסאן פותח בשיתוף עם מרצדס ונמצא בין היתר גם במרצדס A קלאס. בישראל מוצע המנוע בשתי רמות הספק: 140 כ"ס עם תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים (שילוב נדיר בשוק הישראלי), ו-160 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
במאי 2019 הוחלף מנוע הדיזל 1.6 ל', 130 כ"ס במנוע 1.5 ליטר חלש יותר, 115 כ"ס, עם צריכת דלק עדיפה. גם תיבת ההילוכים הוחלפה ובמקום תיבה רציפה, נמצא את אותה דו-מצמדית 7 הילוכים כמו בבנזין.
במהלך 2020 היצע רמות הגימור התרחב במטרה להחדיר את הדגם לכל משבצת מחיר אפשרית. כעת הבנזין מוצע בחמש רמות גימור (הידנית מוצעת רק ברמת הגימור הבסיסית), ודיזל בשתי רמות גימור ('אסנטה טופ' ו'אסנטה טק'). רמת 'אסנטה טופ' שהצטרפה השנה מוסיפה חלון גג קבוע ומסילות גג לציוד הקיים ב'אסנטה' (שכבר כולל חישוקי "17, מולטימדיה מקורית ובקרת אקלים מפוצלת. רמת 'אסנטה טק דיזיין' שגם היא הצטרפה השנה שידרגה את החישוקים ל-"19 (במקום "18 ב'אסנטה טק') והוסיפה נגיעות קוסמטיות שונות.
בתחילת דרכו קשקאי הציע חבילת בטיחות מאוד מקיפה שהיתה ממובילות הסגמנט. עם השנים הקערה התהפכה והמתחרים החלו לפתוח פערים. מערכות הבטיחות האקטיביות מאוגדות בניסאן תחת השם השיווקי ‘Safety Shield’, ואלה כוללות כבר מרמת 'אסנטה' הבסיסית בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), תאורה אדפטיבית וזיהוי תמרורים. רמת 'טקנה' מוסיפה גם התרעת רכב "בשטח מת", ערנות נהג, וזיהוי תנועה חוצה.
-
עיצוב ונוכחות
קשקאי הזה הוא כבר לא דגם צעיר, ובכל זאת הוא נראה עדכני. הקווים ספורטיביים, הפגושים מודגשים והרושם של קרוסאובר קליל ומודרני.
-
תא נוסעים ומטען
לעומת החוץ, סממני הגיל כבר נכרים בתא הנוסעים של ניסאן קשקאי 2020. מסך המולטימדיה קטן יחסית, הנדסת האנוש מעט לוקה וחסרים פתחי מיזוג למושב האחורי. ברמות הגימור הנמוכות איכות החומרים והצביעה הכהה יוצרים אווירה פשוטה, שמשתפרת ברמות הגימור הגבוהות בגלל האבזור הרב. המרווח מלפנים ומאחור טוב וסה"כ ממוצע לקטגוריה. תא המטען שימושי וגם הוא ממוצע בגודלו.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ל' מציג שיפור משמעותי לעומת קודמו, ומציע ביצועים מעולים ומהטובים בקטגוריה. גם צריכת הדלק טובה משמעותית. בגרסת הדיזל הביצועים דומים לאלה של הדגם הקודם, כשצריכת הדלק מעט עדיפה מבעבר.
-
נוחות והתנהגות
בעיר הוא לפעמים מתקשה לסנן שיבושים, ובבינעירוני את חיבורי הכביש. אבל סה"כ נוחות הנסיעה טובה ועדיפה ברמות הגימור עם החישוקים הקטנים יותר ("17 ו-"18 לעומת "19 ברמה הבכירה). התנהגות הכביש טובה עם ריסון מוצלח של תנודות המרכב.
-
תמורה למחיר
ניסאן קשקאי 2020 כבר לא נמצא בפסגת הקטגוריה. אבל יחידת ה-1.3 ל' חזקה ואפקטיבית ממה שיש למתחרים רבים, יש שפע של רמות אבזור והיצע רחב של מחירים. כך שהתמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אסנטה 1.3 ליטר טורבו עם כ-1900 יחידות.
אחריה גרסת אסנטה 1.5 ליטר דיזל עם כ-1300 יחידות.
 
-
סיכום
רכב פנאי אופנתי ונעים, גם אם הוא לא מעניק תחושה מודרנית בכל הסעיפים.