ניסאן קשקאי 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של ניסאן קשקאי הוצג בסוף 2013, 7 שנים אחרי הדור הראשון שנחל הצלחה רבה בישראל ובכלל. אם הדור הראשון היווה מבחינת ניסאן כתחליף למשפחתית מסורתית (מה שבפועל בדיוק קרה - רק בקנה מידה הרבה יותר רחב), הדור השני הפך לרכב פנאי קומפקטי באופן חד משמעי. הדבר בא לידי ביטוי בממדים שצמחו (264.5 בסיס גלגלים), ולא פחות חשוב בקטגוריה זו - בעיצוב מוחצן ובולט, כולל מראה "קשוח" מתבקש. היצע המנועים בדור החדש מתבסס על מנועי טורבו – בנזין בנפח 1.2 ליטר ו-115 כ"ס או דיזל בנפח 1.6 ליטר ו-130 כ"ס – אליהן שודכה תיבה רציפה או אפשרות לתיבה ידנית - שגם מוצעת בישראל (בחו"ל הוצעו יחידות הנעה נוספות, כמו גם הנעה כפולה). חלל נוסעים מציע מרווח עדיף משמעותית מקודמו, גם האיכות שודרגה, בצמוד למערכות נוחות ובטיחות מודרניות. בנובמבר 2015 הצטרפה להיצע גרסת בנזין מוזלת (Visia). באמצע 2016 חל שינוי בשמות ובמבנה של רמות הגימור, כולל החסרה של מספר אביזרי בטיחות מתקדמים. בספטמבר 2017 החל שיווק קשקאי מחודש, וחלק מהשינויים כוללים גם מפרט אבזור עשיר מבעבר, בעיקר בהיבט הבטיחותי.
-
עיצוב ונוכחות
הקשקאי, לטעמנו, הוא אחד הדגמים היפים בקטגוריה. ביחס לדגם המקורי הוא הפך קשוח ומוחצן יותר למראה, עם קווים חדים ואגרסיביים לכדי תוצאה מודרנית ונאה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרגיש פשוט - צבעיו קודרים וחומרי הדיפון פשוטים למראה ולמגע. לצד זאת, האבזור העשיר תורם לאווירה עשירה. חלל הפנים גדול ומרווח לנוסעים, כך גם למטען.
-
מנוע וביצועים
יחידת הטורבו-בנזין (115 כ"ס) חלשה ולא אפקטיבית בכל מצב שהוא יותר מקצב רגוע ונינוח. במפתיע, המנוע הקטן לא מחזיר דיבידנד בצריכת הדלק, הדומה למקובל בקטגוריה. יחידת הטורבו דיזל עדיפה משמעותית בשני הסעיפים.
-
נוחות והתנהגות
הניהוג צפוי ובטוח, במקביל לעובדה שהקשקאי הוא רכב נעים למדי, כשהמתלים מציעים כיול רך שתורם לגיהוץ יעיל של אספלט עירוני משובש. בתוואי בין-עירוני הנסיעה פחות נינוחה בשל רמת רעש גבוהה מהרצוי.
-
תמורה למחיר
יחידת הטורבו-בנזין מהווה נקודת חולשה משמעותית בקשקאי החדש, ששמה אותו בנקודה בעייתית - בעיקר מול גרסאות ה-1.6 ליטר של המתחרים, הזולים בהרבה.
-
סיכום
שיפור גדול לעומת קודמו, אך מנוע הטורבו-בנזין פוגע בחבילה.