ניסאן קשקאי 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הקודם והראשון של ניסאן קשקאי הוצג ב-2006, והיווה מעיין הימור של ניסאן כתחליף למכונית משפחתית מסורתית. ההימור לא רק שהצליח מעל ומעבר למצופה, הוא גם גרר אחריו את התעשייה כולה, בריצה להוספת קורסאוברים לפורטפוליו הדגמים שלהם.
הדור השני, שנחשף ב-2013 והגיע לישראל בספטמבר 2014, לקח את המתכון הבסיסי של מרכב האצ'בק מוגבה עוד צעד בכיוון שהתווה קודמו. עתה לא ניתן לפקפק במיצובו כרכב פנאי מן המניין. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה ומציע מידות גדולות במעט מקודמו: האורך צמח ב-5 ס"מ ל-438 ס"מ, הרוחב ב-2 ס"מ, הגובה בכ-3 ס"מ ובסיס הגלגלים בכ-1 ס"מ ל-264.5 ס"מ.
תא הנוסעים, נקודת תורפה בדור הראשון, עבר שדרוג מהותי לא פחות בעיצובו ובאיכותו הכללית, כשגם מרחב המחייה לנוסעים שודרג מהותית.
מתחת למכסה המנוע נמצאים מנועי טורבו מהדור החדש – בנזין (1.2 ל', 115 כ"ס) או דיזל (1.6 ל', 130 כ"ס) – בשני המקרים עם תיבה אוטומטית-רציפה (חדשה ושונה מבדור הקודם) והנעה קדמית. אפשרות להנעה כפולה לא מוצעת בישראל.
יש שלוש רמות גימור שגם מציעות יותר מהקיים אצל המתחרים: הבסיסית, 'אסנטה', כוללת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה מתקדמת ושופעת תפקודים עם מצלמה, חישוקים קלים ("17), מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני תאורה וגשם ובלם חנייה חשמלי. רמת 'אסנטה SV' מוסיפה מצלמות היקפיות, חיישני חנייה היקפיים, מפתח חכם, גג זכוכית פנורמי, מסילות גגון, שמשות אחוריות כהות וחישוקי "18. רמת 'טקנה' מציעה ריפוד עור וכיוון חשמלי למושב הנהג, פנסי לד ראשיים, חנייה אוטומטית, חישוקי "19 ועוד.
ניסאן קשקאי 2014 החדש גם מוצע עם מערכות בטיחות אקטיביות שעדיין לא נפוצות בקטגוריה. ניסאן מאגדת את הכל תחת השם השיווקי ‘Safety Shield’, ומציעה את חבילת הבטיחות מרמת 'אסנטה SV'. לזו התרעת התנגשות קדמית, בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית וזיהוי תמרורים. רמת 'טקנה' מוסיפה גם התרעת רכב "בשטח מת", ערנות נהג, וזיהוי תנועה חוצה.
אגב, לפני שהדור החדש נחת בישראל בספטמבר, הדור הקודם של הקשקאי שודרג. מהפן הבטיחותי כל רמות הגימור יצוידו במובילאיי כסטנדרט. בפן האבזור נוספו ארבע חבילות אבזור: חבילת מולטימדיה שכוללת מצלמה אחורית, בלוטות', תוכנת ניווט של וויז ואף Wi-Fi. חבילת מדיה שכוללת מסכים אחוריים ואוזניות, חבילת סאונד שכוללת מגבר וסאב-וופר, וחבילת דיזיין שכוללת מדרגות ומסיטי רוח.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן קשקאי 2013 נעים לעין עם מראה זורם ונאה. הרמוניה היא שם המשחק ובזכות זאת הוא גם מצליח לשדר נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
איכות החומרים לא אחידה כאשר בחלק מהמקומות תמצאו פלסטיק רך ובחלק אחר פלסטיקים קשיחים ופשוטים יותר. שילובי הצבעים בתא נעים ויחד עם אבזור רב האווירה בתא משתפרת. תא הנוסעים יוצר תחושה אינטימית. כשמלפנים חסר מרווח לראש לגבוהים, ומאחור מרווח ברכיים גם לאנשים בעלי גובה ממוצע. תא המטען ממוצע ועם סף מעט בולט שמפריע בהטענה ופריקה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה- 2.0 ל' מציע הספק ממוצע (140 כ"ס), ומשודך לתיבת הילוכים רציפה שמסתירה היטב את ה"אופי הרציף" שלה. בנהיגה רגילה היא שותפה נעימה וחלקה למלאכת הנהיגה ותורמת לתחושה הזריזה שמייצר הקשקאי. צריכת הדלק טובה לרכב מסוג זה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בעיקר בעיר כאשר מחוצה לה הוא רך ונד מידי. רעשי הכביש נוכחיים.
ההתנהגות מפתיעה לטובה, בפניות מהירות או על כבישים מפותלים, הוא מגיב באופן מדוד לפקודות המצערת וההגה, שמקבל משקל נכון. הוא משנה כיוון היטב, מהדק קו כשצריך והמידות הקומפקטיות נותנות תחושה קרובה יותר למכונית.
 
-
תמורה למחיר
ניסאן קשקאי 2013 הוא רכב נעים ונוח, מתנהג היטב ומציע איכות טובה ואבזור סביר. הוא לא גדול מדי כך שהוא יתאים עבור מי שרוצה לשבת גבוה מבלי לחרוג ממכונית בממדים קומפקטיים. החבילה טובה כשמחליף מודרני בהרבה נמצא מעבר לפינה.
-
סיכום
קשקאי עדיין מציע חבילה טובה. אבל הוא כבר לא צעיר וזה מורגש.