פיג'ו 208 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כמיליון מכוניות מדגם פיג׳ו 208 נמכרו בעולם בין 2012 ל-2015. מספר שהופך אותה לדגם הנמכר ביותר בהיצע של היצרן. אלא שבאופן כמעט מסורתי לפיג'ו, עקב האכילס שלו היה תיבה אוטומטית מיושנת ולא מספיק טובה.
במתיחת הפנים שבצעו הצרפתים ב-2015 הם שמים לזה קץ. בגרסאות הרלוונטיות לשוק המקומי הוחלפו התיבה והמנוע בחטיבת כוח חדשה ומתקדמת; את מקום המנוע הקודם – 1.6 ל' 120 כ"ס – תופס מנוע 1.2 ליטר מוגדש 3 צילינדרים המייצר 110 כ"ס; בהשוואה למנוע המוחלף, נתון ההאצה ל-100 קמ"ש טוב יותר וזמינות הכוח עדיפה משמעותית.
לא פחות משמעותי הוא המעבר מהתיבה האוטומטית המאוד וותיקה AL4 לתיבה האוטומטית שישה הילוכים החדשה של אייסין - שילוב זה אמור לשפר באופן משמעותי את צריכת הדלק של המכונית.
מעבר לשינויים משמעותיים אלה, זוכה ה-208, כמקובל במתיחת פנים, לעדכוני עיצוב. הפרט הבולט ביותר הוא סבכה חדשה התופסת את מלוא הפתח בפגוש ומחליפה את "הסבכה הצפה" הקודמת. החזית זוכה גם לפנסי ערפל ודרך חדשים שמדגישים את ממד הרוחב. מאחור קיבלה ה-208 תאורת לד מודרנית כמו זו שב-308.
בניגוד לעבר, הגרסה האוטומטית תוצע ברמת גימור אחת בלבד – 'אקטיב'. זו רמת הגימור האמצעית של הדגם היוצא והאבזור דומה: חישוקים קלים (15"), מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת שיוט ועוד.
גרסת ה-1.2 הידנית (82 כ"ס, 5 הילוכים) תוצע ברמת גימור 'אקסס' הבסיסית, כולל מערכת שמע מקורית ו-2 חלונות מופעלי חשמל. שיווק הגרסה הרובוטית הופסק.
גם גרסת ה-GTi מתחדשת וזוכה לעדכונים דומים בחוץ ובפנים. מתחת למכסה המנוע נמצא מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש המוכר, אלא שהספקו גדל ב-8 כ"ס ל-208 כ"ס יחד עם שיפור במומנט של 2.6 קג"מ, ל-30.6 קג"מ. נתונים אלה מסייעים ל-GTi לסיים את התאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות לעומת 6.8 שניות לפני המתיחה.
כל הגרסאות הוזלו ביחס לעבר.
-
עיצוב ונוכחות
במבט ראשון השינוי שעברה פיג׳ו 208 2015 אינו גדול ודי מקובל במתיחות פנים, אבל איכשהו התוצאה מורגשת וקל לזהות את הגרסה החדשה. התוצאה מודרנית יותר אבל גם כזו שמרגיעה את התחושה העמוסה שהייתה בעבר- בייחוד מלפנים. ה-208 נראית כעת יותר הרמונית.
 
-
תא נוסעים ומטען
גם ממושב הנהג השינוי אינו גדול. הוא מתבטא בעיקר בשיפור מערך המולטימדיה (נוספה מצלמה אחורית בחלק מהגרסאות, ויש מירורלינק), עדכונים קלים ושיפור מסוים באיכות החומרים. המרווח טוב מלפנים ומאחור.
 
-
מנוע וביצועים
השינוי הגדול מבחינתנו הוא, כאמור, חטיבת הכוח החדשה. על הנייר הביצועים אמנם דומים, אבל במציאות ההבדל מאוד בולט. חטיבת כוח זו מרגישה חזקה מספיק וזורמת מאוד, ומייצרת ביצועים טובים ביחס לתחום. בצד השלילי, התיבה נוטה להציבו לעיתים בהילוך גבוה מדי שמעורר רעידות. רעידות אלה עלולות להתרחש גם במהירות איטית.
 
 
-
נוחות והתנהגות
פיג׳ו 208 2015 לא עברה שינוי מהותי בכיול המתלים ומציגה נוחות מספקת ואופי נעים.
בפיתולים היא עדיין מגיבה לפקודות ההגה באופן נחוש ומהנה, ומייצרת אחיזה מרשימה והתנהגות בטוחה. היא יכולה גם להעלות חיוך. באופן כללי נראה שהיא גם מייצרת תחושה מהודקת מבעבר.
 
-
תמורה למחיר
אחרי ההוזלות שעברה, ה-208 הפכה להיות אטרקטיבית במיוחד - מדובר במכונית מוצלחת המתומחרת היטב, גם בגרסת ה-GTI הספורטיבית.
 
-
מה חדש בפיג'ו 208 2015
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים ביולי 2015, והוזלת מחיר בכל הגרסאות.
 
-
סיכום
ה-208 הייתה מלידתה אחת המכוניות המוצלחות בקבוצת הסופרמיני. השינויים הקטנים שעברה, יחד עם השינוי הגדול בחטיבת הכוח, בפירוש יוצרים שיפור ניכר - וזו אחת הבחירות הטובות בקבוצת הסופרמיני.