פיג'ו 208 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פיג'ו 208, שזכתה בתואר "מכונית השנה 2020 באירופה" הושקה בתערוכת ז'נבה 2019, אך בגלל הביקוש הרב באירופה נחתה בישראל רק במחצית השניה של 2020.
לטענת היבואן, הכמויות המוגבלות הן הסיבה לכך שה-208 הושקה תחילה בגרסה החזקה שלה וברמות הגימור הגבוהות והיקרות יותר. 208 מוצעת עם מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים בגרסתו החדשה המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ (1750 סל"ד) ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
גרסה זו מוצעת בשתי רמות גימור: 'פרמיום S', שמציעה מפרט בטיחות נאה עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, כמ גם בקרת שיוט אדפטיבית; ברשימת האבזור נמצאים חישוקי "16, תאורת לד, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה עם צג "7, טעינה אלחוטית ועוד.
רמת הגימור השנייה, 'GT ליין', מציעה בנוסף בתחום הבטיחות ניטור שטחים מתים, ועמעום אורות אוטומטי. במפרט האבזור גם פריטי עיצוב ספורטיביים מחוץ לרכב ובתוכו, חישוקי "17, תאורת לד חכמה וחיישני חניה קדמיים; ברמת גימור זו ניתן לקבל גם גג זכוכית פנורמי בתוספת תשלום.
לצד גרסת הבנזין הוצגה גם גרסה חשמלית, עם מנוע המייצר 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ.
לסוללה אנרגיה של 50 קוט"ש, לטווח של 339 ק"מ (WLTP). טעינה ביתית מלאה תימשך בין 16 שעות בחיבור לעמדה פשוטה ביותר ועד ל-5 שעות בעמדה תלת-פאזית. בעמדה מהירה ניתן להגיע ל-80% טעינה בחצי שעה.
גרסה זו תוצע רק ברמת גימור 'פרמיום S', ולמעט פרטים קוסמטיים קטנים היא כמעט זהה לגרסת הבנזין הרגילה.
-
עיצוב ונוכחות
פיג'ו 208 2020 היא, ללא ספק, מהסופרמיני הנאות ביותר אם לא הנאה מכולן, בוודאי בגרסה/רמת הגימור 'GT ליין', שמתהדרת בחישוקי "17 מסוגננים ובצביעה בשני גוונים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה וייחודית, עשויה חומרים איכותיים בחלקה העליון והאמצעי, לא משהו מובן מאליו בסגמנט זה. דיפוני הדלתות עשויים חומרים פחות איכותיים. לוח המחוונים מוקרן ובתלת-ממד, והוא גם דובר עברית ממש כמו מסך המולטימדיה.
הכניסה והיציאה אינן נוחות בגלל מפתח דלתות שאינו גדול, ומרווח ברך ימין לנהג הינו קטן יחסית. מאחור, המרחב בינוני וגם הכניסה והיציאה לשם נפגעת ממפתח הדלתות הצר. נפח תא המטען, 311 ליטר, סביר אך בצד הקטן יותר של הסגמנט.
 
-
מנוע וביצועים
פיג'ו 208 2020 מוצעת כאמור בשתי גרסאות מנוע: טורבו-בנזין המוכר 1.2 ליטר, 130 כ"ס אליו משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים; הביצועים טובים, התאוצה לינארית ואינה יוצרת דרמה, היכולת טובה גם במצבי עומס, ויחידת הכוח נעימה בפעולתה. צריכת הדלת במבחן הייתה 13.5 ק"מ/ל'.
הגרסה הכל-חשמלית מזנקת בזריזות מעמידה ומייצרת תאוצות ביניים מיידיות. טווח הנסיעה במבחן, שיצר מצבי עומס קיצוניים מאשר בשימוש רגיל ונעשה בתוואי מורכב יותר, היה 260 ק"מ.
 
-
נוחות והתנהגות
ה-208 מציעה נוחות נסיעה טובה; גרסת הבנזין, שיש לה אופי ספורטיבי ב-'GT ליין', מעט נוקשה, ואילו הגרסה החשמלית הרכה יותר, מתמודדת טוב פחות על שיבושים בעיר. היכולת הדינמית בשתי הגרסאות בהחלט טובה – 'GT ליין' טובה יותר ומהנה לנהיגה, הגרסה החשמלית קצת פחות, ועם זאת עדיין מתנהגת ומהנה בפני עצמה.
-
תמורה למחיר
מחירה של פיג'ו 208 מציב אותה בחלק היקר של הסגמנט, אך מדובר במכונית איכותית, מאובזרת ועשויה היטב.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה טק אדישן 1.2 ליטר טורבו עם כ-600 יחידות.
אחריה גרסת אקטיב 1.2 ליטר טורבו עם כ-150 יחידות.
-
מה חדש בפיג'ו 208 2020
השקת דגם כל חדש באוקטובר 2020.
-
סיכום
הדור החדש של פיג'ו 208 נמצא בצמרת סגמנט הסופרמיני. לחובתו, מרחב בינוני לנוסעים ותא המטען הקטן; לזכותו עיצוב מרשים בחוץ ובפנים, הוא איכותי, רענן, הביצועים מכובדים, נוחות הנסיעה טובה, האבזור ראוי ומפרט הבטיחות עדכני.