פיג'ו 208 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2016 נחתה בארץ גרסה אוטומטית חדשה ומוזלת ל-206. מדובר במנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר (110 כ"ס) אך ברמת גימור 'אקסס' שהינה נמוכה יותר ממה שהוצע ברמת ה'אקטיב' המוכרת. למרות שמדובר ברמת אבזור בסיסית, היא כוללת מערך מובילאיי ומולטימדיה בהתקנה מקומית עם צג מגע.
בנוסף, החלה פיג'ו ישראל בשיווק מתיחת הפנים של הגרסה הידנית ברמת הגימור אקסס, אך עם מנוע ה-1.2 ל' הלא מוגדש (82 כ"ס). בשני המקרים המחיר תחרותי מבעבר.
זמן קצר אחרי החל שיווקה של גרסת דיזל-ידנית ל-208 שעשתה שימוש במנוע ה-1.6 ל' HDI ברמת גימור אקטיב. בזכות ציון ירוק טוב למדי (3), שהעניק לה הטבת מס משמעותית, היא נמכרה במחיר אטרקטיבי מאוד, ומן העבר השני, גם גרסת ה-GTI שבפסגת היצע הוזלה.
מבחינת בטיחות ה-208 חמושה בכל הציוד הרגיל (כולל התרעה על ירידת לחץ אוויר) אבל נעדרת מערכות בטיחות מתקדמות.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית אין הבדל ממשי בין גרסת הדיזל לגרסאות הבנזין המוכרות, למעט חישוקי ה-"15 הקלים ("16 באוטומטיות המאובזרות). כמו בכל הגרסאות המחודשות ל-208, גם זו נראית צעירה, דינאמית ותוססת.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
הנהיגה בפיג׳ו 208 2016 דורשת הסתגלות להגה הקטן שממוקם מתחת למחוונים, ויוצר תנוחת נהיגה שונה ותחושה מיוחדת. גרסת הדיזל מגיעה ברמת 'אקטיב', שהינה רמת הגימור היותר-מאובזרת במבחר. היא נהנית ממלוא האבזור המקובל, כולל מערך המולטימדיה המקורי בו הוטמע ווייז ומצלמת נסיעה לאחור. המושבים נוחים, אולם משענת היד ביניהם קצת מפריעה.
 
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל אינו מטרטר בסגנון האופייני ללוגמי סולר, אבל בתחילת תנועה, בייחוד בעיר, משמיע גרגור גברי. שיא המומנט מושג אומנם כבר ב-1750 סל"ד, אך התחושה היא שמתחת לקו זה המנוע רדום. יחד עם הילוכים ארוכים יחסית נדרשת עבודה אינטנסיבית מהצפוי, למנועי דיזל, עם מוט ההילוכים.
בשיוט סופר-נינוח תוכלו לראות גם 25 קילומטר לליטר, אבל גם ביום מגוון שכלל קטעים מאומצים ועליות סיימה הלביאה הקטנה עם 19.6 ק"מ לליטר. בעיר אתם יכולים לצפות לכ-14 ק"מ לליטר.
גרסת ה-1.2 ל' טורבו בנזין מציעה ביצועים טובים בהרבה לצד צריכת דלק נאה (12.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן). גרסת ה-1.2 ל' האטמוספרית (82 כ"ס) נהנית מצריכת דלק טובה במיוחד, עם נתון של 15.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שלנו. מנגד, יצוין כי למנועי ה-1.2 ל' (גם בטורבו) אופי פעולה רועש ומחוספס מהמקובל - זה לא נורא, אבל יש מכוניות מעודנות יותר.
 
-
נוחות והתנהגות
פיג'ו לא ביצעו שינוי מהותי בכיול המתלים של גרסה זו, וה-208 מציגה נוחות מספקת ואופי נעים עם חישוקי ה-"15. מחוץ לעיר היא משלבת בין תחושה נוחה לריסון תנודות מרכב טוב. כאשר רק חיבורי רוחב בכביש מפירים את השלווה. גם בעיר הנוחות לסוג זה של רכב בהחלט נאותה. רעשי הכבישים מוחשיים מדי אבל לא ברמה חריגה לקטגוריה.
בפיתולים התחושה דינאמית למדי, שחלקה נובע מהתגובה הנחושה להפניה הראשונית של ההגה. היא גם מגיבה נכון להעברות משקל בפניות ויוצרת תחושה בטוחה, צפויה ויציבה - שלא על חשבון ההנאה שהיא מצליחה לייצר. הבלמים לא חדים מספיק אבל עשו את העבודה.
 
-
תמורה למחיר
אחרי ההוזלות שעברה, ה-208 הפכה להיות אטרקטיבית במיוחד - מדובר במכונית מוצלחת המתומחרת היטב, גם בגרסת ה-GTI הספורטיבית.
 
-
מה חדש בפיג'ו 208 2016
תחילת שיווק גרסת דיזל וגרסאות בנזין מוזלות, לצד הורדת מחיר ב-GTI הבכירה.
 
-
סיכום
פיג׳ו 208 2016 הייתה מלידתה אחת המוצלחות בקבוצתה והיא נותרת כזו גם בגרסת הדיזל.