פיג'ו 208 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-208 היא אחת המכוניות החשובות ביותר בשנים האחרונות של יצרנית הרכב הצרפתית, מה שמסביר את ההצהרות על המהפכות שטומן בחובו הדגם. ביצרנית עמלו רבות בכדי להפחית את המשקל (ביותר מ-100 ק"ג) כמו גם בכדי ליצור עיצוב חדש ושונה מאוד מזה של ה-207.
היצע יחידות ההנעה של ה-208 רחב מאוד, גם בישראל - מ-82 כ"ס ועד 208 כ"ס, עם תיבות ידניות ואוטומטיות.
ב-2015 הגיעה לישראל 208 מחודשת, במסגרתה קיבלה מנוע 1.2 ל' טורבו ותיבה אוטומטית (6 היל'), גרסת דיזל 1.6 ליטר חדשה (100 כ״ס) וכן מהדורה מחוזקת מעט ל-GTI; במקביל הופסק שיווק גרסת ה-1.6 ל' בנזין והגרסה הרובוטיות.
-
עיצוב ונוכחות
לפיג'ו 208 2017 יש מראה שנוי במחלוקת. חלק חושבים שהעיצוב דינאמי וצעיר, ולשאר היא לא משאירה מספיק רושם.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הפנימי מודרני ואיכות החומרים טובה. ההגה עלול להסתיר חלק מלוח השעונים, תלוי בתנוחת הנהיגה. המרווח טוב מלפנים ומאחור.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.2 ל' טורבו מציעה ביצועים טובים לצד צריכת דלק נאה (12.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן).
גרסת ה-1.2 ל' האטמוספרית (82 כ"ס) נהנית מצריכת דלק טובה במיוחד, עם נתון של 15.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שלנו. מנגד, יצוין כי למנועי ה-1.2 ל' (גם בטורבו) אופי פעולה רועש ומחוספס מהמקובל - זה לא נורא, אבל יש מכוניות מעודנות יותר.
גרסת הדיזל מעניקה תחושה רדומה בסל״ד נמוך ומצריכה העברת הילוכים תכופה כדי לשמור על קצב זריז. צריכת הדלק מעולה - 19.6 ק״מ לליטר בממוצע המבחן.
ה-GTI מחזירה את פיג'ו לימי הזוהר, למרות היותה קצת "מבוייתת" מדי לטעמנו.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מהמקובל בסגמנט. פיג׳ו 208 2017 היא אחת המהנות לנהיגה בקבוצה, עם היגוי טוב ושלדה מהודקת.
-
תמורה למחיר
אחרי ההוזלות שעברה ה-208 במהלך 2015, היא הפכה להיות אטרקטיבית במיוחד - מדובר במכונית מוצלחת המתומחרת היטב, גם ב-GTI. גרסת הדיזל מציעה עסקה מצוינת למרבי נסועה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב פרו 1.2 ליטר טורבו עם כ-1500 יחידות.
אחריה גרסת אקטיב 1.6 ליטר דיזל עם כ-50 יחידות.
-
מה חדש בפיג'ו 208 2017
אין שינויים בשנת המודל 2017
-
סיכום
מהטובות בסגמנט הסופרמיני