פיג'ו 208 2012-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-208 היא אחת המכוניות החשובות ביותר בשנים האחרונות של יצרנית הרכב הצרפתית, מה שמסביר את ההצהרות על המהפכות שטומן בחובו הדגם.
ביצרנית עמלו רבות בכדי להפחית את המשקל (ביותר מ-100 ק"ג) כמו גם בכדי ליצור עיצוב חדש ושונה מאוד מזה של ה-207.
היצע יחידות ההנעה של ה-208 רחב מאוד, גם בישראל - מ-82 כ"ס ועד 200 כ"ס, עם תיבות ידניות, רובוטיות (רק ב-82 כ"ס) ואוטומטיות.
ביולי 2015 הגיעה לישראל 208 מחודשת, במסגרתה קיבלה מנוע 1.2 ל' טורבו ותיבה אוטומטית (6 היל') וכן מהדורה מחוזקת מעט ל-GTI; במקביל הופסק שיווק גרסת ה-1.6 ל' והגרסאות הרובוטיות.
בסוף 2015 החל שיווק גרסת הדיזל הייחודית, עם תיבה ידנית בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
לפיג'ו 208 יש מראה שנוי במחלוקת. חלק חושבים שהעיצוב דינאמי וצעיר, ולשאר היא "בסדר" – לא משאירה מספיק רושם.
 
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב מודרני ואיכות החומרים טובה. ההגה עלול להסתיר חלק מלוח השעונים ; תלוי בתנוחת הנהיגה. המרווח טוב מלפנים ומאחור.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-1.6 ל', התיבה האוטומטית (4 היל') פוגמת ביכולת המנוע; הביצועים רק בסדר וצריכת הדלק גבוהה יחסית.
גרסת ה-1.2 ל' טורבו, שהחליפה את אותה יחידת 1.6 ל' ותיקה, מציעה ביצועים טובים בהרבה לצד צריכת דלק טובה (12.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן).
גרסת ה-1.2 ל' האטמוספרית (82 כ"ס) נהנית מצריכת דלק טובה במיוחד, עם נתון של 15.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שלנו.
מנגד, יצוין כי למנועי ה-1.2 ל' (גם בטורבו) אופי פעולה רועש ומחוספס מהמקובל - זה לא נורא, אבל יש מכוניות מעודנות יותר.
התיבה הרובוטית, כמקובל, מעיקה בשימוש עירוני/פקוק ומצריכה הסתגלות בחנייה. ה-GTI מחזירה את פיג'ו לימי הזוהר, למרות היותה קצת "מבוייתת" מדי לטעמנו.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מהמקובל בסגמנט. ה-208 היא אחת המהנות לנהיגה בקבוצה, עם היגוי ובלמים טובים.
-
תמורה למחיר
אחרי ההוזלות שעברה ה-208 במהלך 2015, היא הפכה להיות אטרקטיבית במיוחד - מדובר במכונית מוצלחת המתומחרת היטב, גם ב-GTI.
-
מה חדש בפיג'ו 208 2012-2014
בסוף שנת 2020 החל שיווק הדור החדש של פיג'ו 208
-
סיכום
מהטובות בסגמנט