פיג'ו 208 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית השניה של 2018 רמת הגימור 'טק אדישן' (Tech Edition) של ה-208 הגיעה לישראל. גרסה זו, שהיא מהמאובזרות ביותר מבין גרסאות ה-208 באירופה, נוחתת לראשונה בשוק הישראלי ומבשרת סוף-סוף על הגעת מערכת בלימת חירום אוטונומית, שעד עתה הוצעה בישראל רק ב-208GTi.
עם השקתה של רמת גימור 'טק אדישן', הכריזה יבואנית פיג'ו כי מערכת הבלימה האוטונומית תוצע גם ברמת האבזור 'אקטיב', וכי מופסקת שיווקה של רמת הגימור הנמוכה 'אקסס' - כך שמערכת בלימה אוטונומית הופכת לפרט אבזור תקני ב-208. כמו בגרסה הספורטיבית, גם כאן מדובר במערכת מיושנת יחסית, שמוגדרת "עירונית" ומוגבלת עד ל-30 קמ"ש.
מלבד מלבד מערכת הבלימה האוטונומית, רמת גימור 'טק אדישן' כוללת גם מצלמת נסיעה לאחור מקורית, חיישני חנייה היקפיים מקוריים ומערכת חנייה אוטונומית-חלקית, שמסייעת בכניסה למקום חניה וביציאה ממנו. האבזור כולל גם תאורת פנייה - למעשה הפעלה של פנס ערפל בצד אחד בהתאם לכיוון גלגל ההגה, לשיפור ראות בעיקר בתמרונים איטיים. את מפרט האבזור משלימים חיישני אורות וגשם ובקרת אקלים מפוצלת.
הגרסה החדשה כוללת גם תוספות עיצוב שונות. מבחוץ יש יותר כרום - למשל במראות ומסגרות החלונות, כמו גם חישוקים קלים מרובי חישורים. בתא הנוסעים תמצאו גלגל הגה מצופה עור עם עיטור כרום, קישוטים דמויי סיבי פחמן ותגי "טק אדישן" במפתני הדלתות.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שפיג׳ו 208 2018 היא מכונית ותיקה בחבורה (הוצגה ב-2012) היא הייתה הראשונה שהציגה את הקו החדש של פיג'ו מבחינת מראה חיצוני ותפיסת עמדת הנהג, עם קונספט ה-i קוקפיט. במתיחת הפנים אשתקד טיפלו הצרפתים באזורים הפחות מוצלחים. ההבדלים אינם בולטים ברגע הראשון, אך מדובר במאמץ מקיף שיוצר מראה יותר הרמוני. במקום השבכה הצפה, יש כזו שתופסת את מלוא הפתח בפגוש. יחידות התאורה מנסות להדגיש את הרוחב ומאחור יש דמיון לפיג'ו 308. התוצאה הכללית היא מראה מאוד נעים – למרות גילה היא בעלת הופעה מאוד אלגנטית.
-
תא נוסעים ומטען
בזכות תפיסת ה-i קוקפיט של פיג'ו, תא הנוסעים עדיין בעל הקווים מקוריים. הרעיון המרכזי הוא גלגל הגה קטנטן כמו במכוניות ספורט, שממוקם נמוך כך שהמחוונים ניצבים מעליו ולא נשקפים דרכו. הקווים מיוחדים אבל הפלסטיקה אינה איכותית במיוחד ופרטים כמו בורר ההילוכים נראים מעט מיושנים. במרכז נמצא מערך המולטימדיה המשופר (מצלמה אחורית ובלוטות') שעדיין מסורבל לתפעול.
תנוחת הנהיגה דורשת הסתגלות, והמושב לא ממש עוזר גם הוא, עם מבנה מוזר למשענת. המרחב מאחור טוב לרגליים ולראש, אך מבנה הדופן והשמשות יוצר תחושה מעט צרה ואינטימית.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע העיקרי בהיצע הוא ה-1.2 ליטר המוגדש, אשר מייצר 110 כ"ס ו- 20.5 קג"מ ב-1500 סל"ד, ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. למרות שהביצועים טובים למדי, התיבה מעט איטית. עוד דבר שהפריע הוא הנטייה שלה להישאר בהילוך גבוה מדי ולדחוק את המנוע התלת-בוכנתי לסל"ד נמוך מדי, בו הוא לא חלק. גם בעמידה הוא לא חלק לגמרי. עם 20.8 ק"מ לליטר היא מצטיינת בחסכון בשיוט, ובממוצע המבחן רשמה 14.8 ק״מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
במבחן השוואתי שערכנו מול הטובות בקבוצה, פיג׳ו 208 2018 הייתה הטובה ביותר מבחינת נוחות מחוץ לעיר והשנייה בעיר. חבל שהיא יחסית רועשת. לא ברור אם זה ההגה הקטן שאחראי לאשליה אבל התחושה היא שהמכונית מגיבה מהר להפניה. מעבר לכך היא משדרת תחושת יציבות ויכולת גבוהה, אך אינה נענית למשחקים בכביש המפותל.
-
תמורה למחיר
אחרי ההוזלות שעברה ה-208 במהלך 2015, היא הפכה להיות אטרקטיבית במיוחד - מדובר במכונית מוצלחת המתומחרת היטב, גם ב-GTI. גרסת הדיזל מציעה עסקה מצוינת למרבי נסועה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב פרו 1.2 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
-
מה חדש בפיג'ו 208 2018
לקראת סוף 2018 - תחילת שיווק רמת גימור טק אדישן, הפסקת שיווק של רמת גימור אקסס, והטמעת מערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית כציוד תקני בכל הגרסאות.
-
סיכום
מהטובות בסגמנט הסופרמיני.