רנו ארקנה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
רנו ארקנה הוא רכב פנאי-קופה קומפקטי (C-SUV) שנחשף רשמית בשנת 2019. ארקנה החדש מבוסס על הפלטפורמה של רנו למכוניות קטנות – CMF-B – אך בממדיו ובהופעתו הוא מזכיר יותר את מגאן הקומפקטית.
כאמור, מידותיו החיצוניות נדיבות למדי, וקרובות לאלה של רנו מגאן גרנד קופה – 457 ס"מ אורך, 182 ס"מ רוחב ו-272 ס"מ בסיס גלגלים – אולם עם 157 ס"מ לגובה הוא גבוה ממנה באופן ניכר (14 ס"מ יותר).
לארקנה עיצוב בולט וייחודי המשלב בין מופע פנאי בזכות מרווח גחון מוגבה למרכב קופה-ארבע-דלתות. עיצוב החזית ויחידות התאורה מאחור מתאימים לסגנון העכשווי של דגמי רנו.
רנו ארקנה משווק בישראל עם שני מנועים – 1.3 ל' טורבו-בנזין בשני הספקים (140 כ"ס או 158 כ"ס) או עם מנוע 1.6 ל' היברידי. לגרסה ההיברידית יחידת הנעה חדשנית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' ושני מנועים חשמליים להספק משולב של 143 כ"ס. התיבה היא אוטומטית ללא ממיר מומנט בעלת 4 הילוכים למנוע הבנזין ושני הילוכים לצד החשמלי.
המערך ההיברידי הזה מבטיח לפי רנו צריכת דלק ממוצעת של יותר מ-20 ק"מ לליטר ויכולת נסיעה על חשמל בכ-80% מהזמן בתנועה עירונית.
בהמשך צפוי להצטרף להיצע גם מנוע הטורבו המוכר של רנו בנפח 1.3 ל' .
השיווק בישראל החל באוגוסט 2022.
-
עיצוב ונוכחות
רנו ארקנה נראה גדול ביחס למידותיו ועיצובו החיצוני מיוחד ושונה. מבנה הקופה מאחור מייצר רכב מושך ונאה במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
מבנה ה"כמו קופה" מעט מפריע לנוחות הכניסה, אולם ברגע שמתיישבים מתלגה סביבת נהג נעימה ומודרנית בהופעתה. לרוב החומרים רכים ונעימים, יש תאורת אווירה נאה והשהות בפנים נעימה.
נציין כי גג השמש אינו גדול במיוחד. למרות שאין כוונון תמיכה לגב התחתון מושב הנהג נוח.
המרחב בשורה השניה טוב עבור שני נוסעים.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית (1.6 ל', 143 כ"ס) ביצועים נאותים ובתנאי יום-יום הארקנה צובר מהירות ללא מאמץ. בעומס, כגון בעקיפות או עליות, לעיתים מורגש מחסור בכוח – במיוחד אם החשמל בסוללה אוזל.
בתוך העיר ועד ל-60 קמ"ש לרוב התנועה תהיה בעזרת המנוע חשמלי ואז הארקנה מתנהל באופן נעים ושקט.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים מוצלח ומביא לנוחות נסיעה טובה למדי. המתלים מעט נוקשים, וזה בא לידי ביטוי בריסון טוב של תנודות המרכב, במחיר טיפול פחות מוצלח בשיבושים רוחביים ופסי האטה.
בידוד הרעשים סביר, יש יותר מדי רעשי רוח בכביש בין-עירוני.
בשבילים ארקנה פחות נעים לנסיעה בגין אותו כיול נוקשה.
היכולת הדינאמית גבוהה ועליה מוסיף ארקנה התנהגות כביש די מהנה.
-
תמורה למחיר
עם מימדים נדיבים, אבזור עשיר, עיצוב מיוחד וצריכת דלק נמוכה ארקנה מציע חבילה עם תמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
רנו ארקנה 2024 משווק בישראל בשלוש גרסאות – 1.6 ל' היברידית עם 143 כ"ס וגם 1.3 ל' טורבו-בנזין עם 140 כ"ס או 158 כ"ס – ובשלוש רמות גימור.
כבר ברמת הכניסה ('ICONIC') לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' כולל קישוריות לאפל ואנדרואיד, חיישני חניה מלפנים ומאחור עם מצלמה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, חישוקי 17 אינץ', תאורת לד מלאה ועוד.
רמת 'S EDITION' מוסיפה מסך 9.3 אינץ', בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים בגודל 10 אינץ', חישוקי 18 אינץ', ריפוד משולב בד-דמוי עור ועוד. ברמת גימור זו ניתן להוסיף גג שמש פנורמי בעלות 5,000 שקלים.
-
בטיחות
רנו ארקנה נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וזכה בדירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים ו-75% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ועוד כסטנדרט. רמת הגימור 'S EDITION' מוסיפה זיהוי רכב בשטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור ועמעום אורות אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן דרכים עמדה על 15.1 ק"מ לליטר, נתון טוב. בשיוט נרשמו מעל 20 ק"מ לכל ליטר.
-
סיכום
שווה בדיקה.