רנו קליאו 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתערוכת ז׳נבה 2019 השיקה רנו את הקליאו החדשה, אשר נחתה בישראל בתחילת 2020.
הדגם החדש דומה בעיצובו החיצוני לזה של הדור הפורש. עם זאת, זוהי הרצפה החדשה של איחוד רנו-ניסאן, וזו מיועדת לשמש בסיס גם לגרסה היברידית. הממדים כמעט זהים לאלה של הדגם הפורש, אך תא המטען גדל ב-90 ליטר, ל-390, והוא הגדול בקטגוריה.
סביבת הנהג חודשה לגמרי, עיצובה שונה, האבזור הועשר ומערכות הבטיחות עדכניות. בקדמת תא הנהג לוח מחוונים רגיל עם תצוגה מתחלפת או מוקרן ומסכי מולטימדיה "7 ו-"9.3.
קליאו החדשה מוצעת בשתי גרסאות מנוע טורבו-בנזין. המנוע הקטן יותר הוא בנפח 1.0 ליטר, יש לו 3 צילינדרים, הוא מייצר 100 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית 5 הילוכים; המנוע השני הוא פרי השת"פ עם מרצדס, נפחו 1.3 ליטר, הוא מייצר 130 כ"ס ומוצע רק עם תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים.
לקליאו שתי רמות גימור: 'אינטנס', בגרסת 1.0 ו-1.3 ליטר, ו-'RS-ליין' בגרסת 1.3 ליטר בלבד. האבזור ב'אינטנס' כולל: חישוקי "16, פנסי לד מלא, שמשות אחוריות כהות, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני תאורה וגשם, חיישני חנייה קדמיים/אחוריים ומצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, מולטימדיה "7 עם שיקוף סלולרי, בקרת אקלים, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, בקרת שיוט. ל'RS-ליין' גם חנייה אוטומטית, מצבי ניהוג, חישוקי "17, מסך "9.3, לוח מחוונים מוקרן, בלם חנייה חשמלי, ריפוד ודיפון דו-גווני.
במערכות הבטיחות ב'אינטנס': ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ורוכבים, זיהוי תמרורים; ל-'RS-ליין' גם תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, ניטור רכב בשטח מת.
חוות הדעת המצורפת היא לדגם החדש. עבור דגם 2019 המוחלף, אנא ראו דף דגם למודל 2018.
-
עיצוב ונוכחות
במפגש הראשון בתערוכה הדמיון לרנו קליאו 2019 היוצאת אכזב מעט, אבל על הכביש קל לזהות שמדובר במכונית שונה. הכל בה נראה יותר מלוטש ובשל. זה בולט בחזית שלובשת את קווי התאורה העכשוויים של רנו ובמכסה מנוע מפוסל יותר וגם בקווי הדופן המדויקים.
-
תא נוסעים ומטען
מול הדמיון החיצוני הפנים שונה לגמרי. הקליאו ביצעה צעד גדול מבחינת מראה ואיכות חומרים. השילוב בין פתחי האוורור לקווים הרוחביים בסביבת הנהג תורם אף הוא ולתחושת העושר וכך גם תאורת האווירה הצבעונית.
במרכז סביבת הנהג בולט מסך המולטימדיה הגדול והאנכי של רנו, שסובל מתפעול מערכת מורכב מדי. מושב הנהג נוח ותנוחת הנהיגה נמוכה יחסית.
למרות בסיס גלגלים ארוך, המרחב לנוסעים מאחור רק סביר לרגליים ולראש. תא המטען גדול אך פתיחתו מהפגוש לא נוחה ושפת הטעינה גבוהה.
 
-
מנוע וביצועים
עם 130 כ"ס ממנוע 1.3 ליטר טורבו, הקליאו החדשה היא אחת החזקות בקטגוריה, ואכן היא זריזה. התיבה אמנם איטית בתגובות ובתנועה עירונית אינה תמיד חלקה, אבל הביצועים טובים והמכונית מגיעה לקצב גבוה ללא מאמץ. היינו שמחים לתגובה יותר חדה וישירה למצערת (זה קורה גם בשל השהיית טורבו מסוימת) וזה אומר שהכוח, בייחוד בעיר, מגיע לפעמים באופן לא הדרגתי. תצרוכת הדלק הייתה טובה מאוד: 12.5 ק"מ לליטר במבחן מאומץ, 16.4 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית רגועה.
-
נוחות והתנהגות
עם חישוקי "17 וכיול נוקשה, מורגשים שיבושים עירוניים, בייחוד הבינוניים. מחוץ לעיר המצב עדיף, כאשר הקליאו מסננת את חספוס הכביש. בסך הכל איכות הנסיעה טובה וגם רעשי הכביש והרוח אינם מוגזמים.
לקליאו אחיזה מצוינת ויכולת גבוהה. היא דבקה בקו שנבחר, מתמודדת היטב עם שיבושים במהלך פנייה ויודעת להדק קו קלות אם צריך. ההיגוי קל מדי ואינו מייצר תחושה מהודקת ברמת השלדה ואילו הבלמים חסרים חדות ונשיכה ראשונית.
 
-
תמורה למחיר
הקליאו היא מהיקרות בקטגוריה, ומספקת בתמורה הרבה כוח ואבזור. זו מכונית שפונה לאזור האנין והאופנתי בתחום הסופרמיני והיא עושה זאת באופן לגיטימי.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אקספרסיון פק פלוס 1.5 ליטר דיזל עם כ-800 יחידות.
אחריה גרסת אקספרסיון פק פלוס 1.2 ליטר טורבו עם כ-600 יחידות.
-
מה חדש ברנו קליאו 2019
לקראת סוף חיי רנו קליאו 2019 המוחלפת הוצעה מהדורה המכונה "סטורי" ומאופיינת בגימור שונה – חישוקים, בתי מראות וספוילר אחורי.
-
סיכום
רנו ביצעה צעד קדימה ויצקה למראה שהיה מרשים תוכן הולם ואיכותי מבעבר. השיפור דרמטי והקליאו טובה בהרבה מבעבר. רמת הגימור RS-ליין לוקחת זאת צעד קדימה בזכות שילוב בין מראה ספורטיבי לאבזור שופע מהמקובל.