רנו מגאן גרנד קופה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת סוף שנת 2017 החל שיווקה של גרסת הסטיישן של רנו מגאן בישראל. לגרסה החדשה, המכונה גרנד טור, מידות דומות לאלו של גרסת הסדאן (גרנד קופה), עם בסיס גלגלים של 271 ס"מ ואורך כללי של 463 ס"מ. כמובן שיש יתרון בתא המטען, הן בנפח (580 ל', לעומת 500 ל' בסדאן) והן בגישה נוחה יותר להעמסה.
כמו גרסת הגרנד קופה, הסטיישן מוצעת עם מנועי בנזין ודיזל. לגרסת הבנזין מנוע 1.2 ל' טורבו עם 130 כ"ס, המשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. לדיזל מנוע 1.5 ל' עם 110 כ"ס, המשודך לתיבת שישה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
גרסת הסטיישן מוצעת רק ברמת הגימור 'זן', הנמוכה במבחר המקומי - מה שמסמן כנראה פניה לציי רכב. יחד עם זאת, רמה זו כולל רשימת אבזור נאה: חישוקי "16 קלים, מולטימדיה עם מסך בגודל "7, בקרת אקלים, מפתח חכם ובקרת שיוט. כמו כן, ניתן להזמין חלון גג פנוראמי בתוספת תשלום.
הסטיישן יקרה מעט מהסדאן.
-
עיצוב ונוכחות
רנו מגאן גרנד טור 2018 היא מהגדולות בקטגוריה, ובכל הקשור לאפקט הגעה ולנוכחות היא נראית בפסגה. זו מכונית שהופעתה גדולה ממידותיה, יש לה סמל ענק של רנו, שפע ניקלים, יחידות תאורה גדולות וייחודיות מלפנים ומאחור, ובכלל קווי עיצוב מוצלחים מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע שילוב צבעים נאה של בהיר ושחור בחלקים העליונים. תא הנוסעים נעים, ואיכות החומרים טובה ברובה. במרכז בולט מסך מגע אורכי. תפעול המערכות השונות דרך מסך המגע מסורבל, וחלק מהפעולות, כמו למשל קביעת עוצמת המאוורר של המזגן, ניתן לעשות רק דרך המסך. המרחב מלפנים נדיב מאוד, ומאחור מרווח הברכיים טוב, אך המקום לכפות הרגליים מוגבל. תא המטען ענק ושימושי מאוד.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל מציע שפע כוח זמין במהירות נמוכה, אך בעקיפות במהירות בינעירונית מורגש מחסור בדחף. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה ולעיתים פעולתה איטית. ממוצע צריכת הדלק במבחן היה מצוין: 16.9 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
רנו מגאן גרנד טור 2018 היא מכונית נוחה על פני רוב סוגי הכבישים והשיבושים וברוב המהירויות, בזכות מתלים רכים יחסית. למעט רעשי רוח בולטים במהירות גבוהה, זו מכונית נעימה למדי.
בכל הקשור לנהיגה בפיתולים, הגרנד קופה לא מצטיינת. ההגה מעורפל, המתלים רכים מדי, הנכונות לפנות לא מיידית והבלמים עמומים.
 
-
תמורה למחיר
ביחס לקטגוריית המשפחתיות כולה, העסקה על הגרנד קופה איננה יוצאת דופן - ולו רק בשל היעדר מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אינטנס 1.5 ליטר דיזל עם כ-4500 יחידות.
אחריה גרסת אינטנס 1.2 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
 
-
מה חדש ברנו מגאן גרנד קופה 2018
אין עדכונים לשנת הדגם 2018.
-
סיכום
המגאן גרנד טור היא סטיישן קלאסית, המציעה יתרונות רבים: מקדם נוכחות גבוה, נוחות נסיעה טובה, מרחב פנים נדיב - ובגרסת הדיזל, גם צריכת דלק נמוכה. חבל רק שהיא לא מוצעת עם מערכות הבטיחות האקטיביות המקוריות.