רנו מגאן גרנד קופה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2019 החל שיווקה של גרסת בנזין חדשה למגאן גרנד קופה. מדובר בגרסה שמצוידת במנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר מוגדש שפותח בשיתוף עם מרצדס, ואשר מחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר.
למנוע החדש מערכת הזרקה ישירה והוא מייצר 140 כ"ס ו-24.5 קג"מ בגרסה זו (Tce 140). הוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. במקביל ליחידת הכוח החדשה, זוכות כל הגרסאות לעדכון מערך הבטיחות שכולל כעת מערכת בלימה אוטונומית, התרעה לסטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
למבחר נוספה גם רמת גימור חדשה – 'אקזקיוטיב' – שמוסיפה לרשימה חישוקי "18 וגג זכוכית. רמת גימור 'זן' הבסיסית לא תוצע יותר בגרסת הבנזין.
-
עיצוב ונוכחות
גם אחרי שנתיים מאז השקתה בישראל, ועדיין הגרנד קופה מרשימה למראה. היא משלבת צדודית זורמת עם מראה מכובד ומותירה רושם של מכונית גדולה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים לא עבר שינוי מהותי, בעדכון הדגם, וזה נאמר בעיקר לחיוב. המגאן מציגה את אותו שילוב מרשים של לוח מחוונים דיגיטלי וצג אנכי גדול ("8.7) למערכת המולטימדיה. הרושם הראשוני נעים, כמעט יוקרתי, ולתחושה תורם שילוב בין גווני בז' ושחור. החלק העליון של סביבת הנהג רך למגע, אך כמקובל בקטגוריה החלקים התחתונים נוקשים יותר.
מערך המולטימדיה אומנם מרשים בעין, אך פחות נוח לתפעול, וכיוון שכמעט כל תפקודי הרכב עוברים דרכו - זה דורש הרבה הסטות עין ופרק הסתגלות מסוים. מאחור המרחב טוב לנוסעים, אם כי מרווח הראש פחות מרשים. תא המטען גדול.
 
-
מנוע וביצועים
השינוי המהותי ברנו גרנד קופה 2019 הוא מעבר למנוע ה-1.3 ליטר טורבו החדש שמייצר 140 כ"ס ומשודך לתיבה עם שבעה הילוכים. פעולת המנוע נעימה, זמינות הכוח טובה מאוד, ובחצי מצערת הוא שקט. בטורים גבוהים הוא אומנם רועש, אך הביצועים טובים מאוד גם בסל״ד ביניים והאופי הנינוח של הרכב מייתר את הצורך להגיע לסיבובי מנוע גבוהים. צריכת הדלק טובה למדי עם ממוצע מבחן של 12.5 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
לרנו מגאן גרנד קופה 2019 כיול המתלים רך ונוחות נסיעה טובה מחוץ לעיר. גם בתוך העיר הנוחות טובה והיא צולחת פסי האטה באופן מרשים, ומתמודדת קצת פחות טוב עם בורות עמוקים. רעשי הרוח מוחשיים וכך גם רעשי הכביש - במהירות שיוט.
כמו בעבר, ההתנהגות בטוחה וצפויה, אך היא מעניקה מעניקה תחושה נוחה כשהעומס בפיתולים גבוה. זה בא לידי ביטוי בהגה קל, ריסון פחות טוב של המרכב בעומס ובתחושה לא חדה מהבלמים.
 
-
תמורה למחיר
העדכון של הגרנד קופה לא טיפל לגמרי בדברים שהפריעו לנו (בעיקר הנדסת האנוש ומרווח הראש לנוסעים מאחור), אבל התוצאה היא מכונית תחרותית מבעבר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אינטנס 1.5 ליטר דיזל עם כ-3700 יחידות.
אחריה גרסת אינטנס 1.3 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
 
-
מה חדש ברנו מגאן גרנד קופה 2019
מנוע טורבו בנזין חדש, מערכות בטיחות מתקדמות בכל הגרסאות, שינויים ברמות הגימור.
-
סיכום
הגרנד קופה עדיין נראית גדולה ומרשימה מבחוץ ומבפנים, מרווחת לנוסעים ומציגה שיפור דרמטי בביצועים ביחס לעבר; יחד עם מערך בטיחותי עשיר, מתקבלת חבילה משפחתית טובה ומעניינת במיוחד.