רנו מגאן גרנד קופה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
למרות דעיכת תחום הרכב המשפחתי לטובת רכבי פנאי, זמן קצר לאחר שנחתה בישראל הגרנד קופה היא הפכה למכונית הנמכרת ביותר של מותג רנו בארץ. השם שנבחר למגאן סדאן בא לשקף צעד קדימה במראה, אולם מבחינת יחידות ההנעה הדגש היה על גרסאות הדיזל, כמו בפלואנס המוחלפת.
אולם לאחר שב-2019 החל שיווק גרסת טורבו-בנזין חדשה המצוידת במנוע ה-1.3 ליטר טורבו (כאן עם 140 כ"ס) שפותח בשיתוף עם מרצדס, הועבר הדגש השיווקי לגרסת הבנזין. בין השינויים נכללה גם רמת גימור חדשה, 'אקזקיוטיב' – לה חישוקי "18 במקום "17 וגג זכוכית - בעוד שגרסת הבסיס, ׳זן׳, מוצעת כעת רק עם מנוע הדיזל.
כעת, כשמערכות הבטיחות המקוריות מוצעות באופן תקני, זכאית הגרנד קופה לציוני הבטיחות הגבוהים להם זכתה במבחני הריסוק של יורו NCAP.
-
עיצוב ונוכחות
לרנו מגאן גרנד קופה 2020 נוכחות רבה ביותר והיא גדולה בממדיה ומרשימה למראה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע שילוב צבעים נאה של בהיר וכהה בחלקים העליונים. האווירה נעימה, ואיכות החומרים טובה ברובה. במרכז בולט מסך מגע, אורכי, גדול ("8.7) וגם לוח המחוונים הוא למעשה מסך מוקרן ("7). תפעול המערכות השונות דרך מסך המגע מסורבל, וחלק מהפעולות, כמו למשל קביעת עוצמת המאוורר של המזגן, ניתן לעשות רק דרך המסך.
המרחב מלפנים נדיב מאוד, ומאחור מרווח הברכיים טוב, אך המקום לכפות הרגליים ולראש מוגבל. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל מציע שפע מומנט זמין במהירות נמוכה, אך בעקיפות במהירות בינעירונית מורגש מחסור בכוח. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה ולעיתים פעולתה איטית. ממוצע צריכת הדלק במבחן היה מצוין: 16.9 ק"מ/ל'.
פעולת מנוע הבנזין נעימה, זמינות הכוח טובה מאוד, ובחצי מצערת הוא שקט. בטורים גבוהים הוא אומנם רועש, אך הביצועים טובים מאוד גם בסל״ד ביניים והאופי הנינוח של הרכב מייתר את הצורך להגיע לסיבובי מנוע גבוהים. צריכת הדלק טובה למדי עם ממוצע מבחן של 12.5 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
רנו מגאן גרנד קופה 2020 מעניקה נוחות נסיעה טובה על פני רוב סוגי הכבישים והשיבושים וברוב המהירויות, בזכות מתלים רכים יחסית. למעט רעשי רוח בולטים במהירות גבוהה, זו מכונית נעימה למדי.
בכל הקשור לנהיגה בפיתולים, הגרנד קופה לא מצטיינת. ההגה מעורפל, המתלים רכים מדי, הנכונות לפנות לא מיידית והבלמים לא מספיק חדים.
 
-
תמורה למחיר
העדכון שעברה הגרנד קופה לא טיפל בכל הדברים שהפריעו לנו (בעיקר הנדסת האנוש ומרווח הראש לנוסעים מאחור), אבל התוצאה היא מכונית תחרותית ומושכת מבעבר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אינטנס 1.5 ליטר דיזל עם כ-3700 יחידות.
אחריה גרסת זן 1.5 ליטר דיזל עם כ-800 יחידות.
 
-
מה חדש ברנו מגאן גרנד קופה 2020
בתחילת 2020 עברו בחו״ל גרסאות ההאצ׳בק והסטיישן מתיחת פנים, אך זו עדיין לא הגיעה לגרסת הסדאן/גרנד קופה.
-
סיכום
משפחתית גדולת ממדים המציעה חבילה מאוזנת, טובה ומעניינת.