רנו מגאן גרנד קופה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זמן קצר לאחר השקת הגרנד קופה בישראל הוסיפה היבואנית רמת גימור נמוכה יותר – וזולה יותר. רמת הגימור המוזלת נקראת ׳זן׳, היא מוצעת כיום רק בגרסת הדיזל, וההבדלים בינה לבין רמת גימור ׳אינטנס׳ הבינונית נוגעים אך ורק למפרט האבזור, ללא שינויים ברמה המכאנית.
מבחוץ, ההבדלים בין רמות הגימור מתחילים במידות החישוקים - "16, לעומת "17. כמו כן, ברמת הגימור המוזלת ישנם פנסי דרך בעלי תאורה רגילה (הלוגן) עם תאורת יום LED במקום תאורת דרך עם LED מלא; חלונות הצד ליושבים מאחור אינם כהים, חיישני חנייה מקוריים נותרו רק מאחור, וקיפול מראות הצד ופתיחת דלת תא המטען יעשו ברמת הבסיס באופן ידני.
גם אבזור תא הנוסעים עבר דילול במהלך ההוזלה. לוח המחוונים כעת הוא אנאלוגי (במקום המסך הדיגיטלי באינטנס), בורר מצבי הנהיגה הוסר וכך גם מצלמת הנסיעה לאחור, תאורת האווירה, בלם היד החשמלי (כעת ידני) - וחומרי הדיפון פשוטים יותר. מערכת המולטימדיה בעלת מסך קטן יותר ("7, במקום "8.7) והיא נטולת חריץ לכרטיסי SD. גם מערכת השמע היא מסוג פשוט יותר.
בתחום אבזור הבטיחות, רמת הגימור המוזלת מאבדת את מערכת ההתרעה על עייפות נהג.
-
עיצוב ונוכחות
חשמלי של עד 65 ק"מ.
 
עיצוב ונוכחות
לרנו מגאן גרנד קופה 2021 נוכחות רבה ביותר והיא גדולה בממדיה ומרשימה למראה.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע אווירה מהודרת, מפרט אבזור עשיר ומרווח פנימי גדול ביותר - לנוסעים ולמטען. חריג לרעה הוא מרווח הראש המצומצם מאחור.
בצד השלילה נמצאת הנדסת אנוש לא מוצלחת, בעיקר בשל מערכת המולטימדיה המרכזית השולטת על חלק ניכר ממערכות הרכב השונות - שאיננה נוחה ואינטואיטיבית לתפעול.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל מציע שפע כוח זמין במהירות נמוכה, אך בעקיפות במהירות בינעירונית מורגש מחסור בדחף. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה ולעיתים פעולתה איטית. ממוצע צריכת הדלק במבחן היה מצוין: 16.9 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מהמקובל בפלח המשפחתיות. התנהגות הכביש בטוחה, אך היעדר התחושות מההגה והמתלים הרכים אינם מעודדים מהירות גבוהה בפיתולים. הבלמים עוצמתיים, אך הדוושה אינה חדה מספיק בתגובתה.
-
תמורה למחיר
ביחס לקטגוריית המשפחתיות, הגרנד קופה אינה מציעה תמורה יוצאת דופן לחיוב. יחד עם זאת, מבין משפחתיות הדיזל, הגרנד קופה נהנית מיתרון אבזור נוחות משמעותי.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אינטנס 1.5 ליטר דיזל עם כ-3800 יחידות.
אחריה גרסת זן 1.5 ליטר דיזל סטיישן עם כ-800 יחידות.
 
-
מה חדש ברנו מגאן גרנד קופה 2021
לקראת 2021 נחשפה מתיחת הפנים לגרנד קופה. העיצוב החיצוני זכה למראה מודרני יותר עם חתימת תאורה חדשה, כמו גם עיצוב מעודכן לפגוש הקדמי ולשבכה. מאחור נמצא עיצוב מחודש לפנסים יחד עם עדכון קל לפגוש ולחישוקים.
בתא הנוסעים מולטימדיה חדשה בגדלים של "7 עד "9.3, ואופציה למחוונים מוקרנים בגודל "10.2 (או "7 ברמות הגימור הנמוכות). יש גם ממשק שליטה חדש לבקרת האקלים, בורר מצבי נהיגה וריפודים חדשים. מפרט הבטיחות שודרג אף הוא וכולל כעת בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד למצב עצירה, הבלימה האוטונומית כוללת כעת זיהוי הולכי רגל ונוספה מערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור.
בתחום יחידות הכוח, התווספו בחו״ל מנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 115 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית, לצד יחידת הנעה היברידית-נטענת בהספק משולב של 160 כ"ס, ועם טווח נסיעה חשמלי של עד 65 ק"מ.
בדצמבר 2021 החלו בשיווק רנו מגאן גרנד קופה בגרסה שלאחר מתיחת פנים. היא מוצעת בישראל עם מנוע דיזל, מהדורה מעודכנת של המנוע המוכר (1.5 ל'), המפיק כאן 116 כ"ס ומצויד במערכת אוריאה.
 
-
סיכום
רנו מגאן גרנד קופה 2021 היא משפחתית מגודלת המציעה חבילה מאוזנת, טובה ואטרקטיבית.