רנו מגאן 2015-2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2020 עברה המגאן מתיחת פנים מקיפה, וזכתה לגרסת כלאיים נטענת משקע (פלאג אין הייבריד). רנו חשפה בינתיים רק את העדכונים להאצ'בק ולסטיישן (גרנד טור) המיועדות בעיקר למערב אירופה, בעוד דגם הסדאן (גרנד קופה) המיועד למזרח אירופה עדיין לא עודכן.
מתיחת הפנים לא משנה דרמטית את העיצוב, עם עדכונים קלים בחוץ ובפנים. בין היתר ניתן לזהות פגושים חדשים, סבכה קדמית תחתונה בעיצוב חדש ופתחי אוורור צדדיים שונים מלפנים. יחידות התאורה הקדמיות יהיו מעתה מסוג לד מלא בכל רמות הגימור, בעוד מאחור יש גרפיקה שונה ליחידות התאורה וגם מאותתי לד דינמיים.
בתא הנוסעים רנו מציעה מסך מולטימדיה גדול-עוד-יותר, הפעם "9.3 בניצב. הוא יכלל ברמות הגימור הגבוהות בעוד הבסיסיות יציעו מסך "7 כרגיל. כל גרסאות המולטימדיה כוללות כעת תאימות לקארפליי ולאנדרואיד אוטו. חידוש נוסף נמצא בלוח המחוונים - שם גרסאות בכירות יקבלו מסך "10.2, כולל תצוגת ניווט מורחבת. גם בתחום הבטיחות המגאן משתדרגת, כאשר בקרת השיוט האדפטיבית תציע יכולת נסיעה אוטונומית ברמה 2 - כולל שמירה על מרכז הנתיב בפקקים בכביש בינעירוני.
חידוש משמעותי יותר נמצא במבחר המנועים, שם המגאן תציע לראשונה בתולדותיה גרסת כלאיים נטענת משקע (PHEV). זו נקראת "E-TECH" ומציעה מנוע 1.6 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים, שמפיקים יחד 160 כ"ס, ומאפשריל לה לנסוע עד 50 ק"מ בכוח החשמל בלבד.
בפסגת ההיצע של המגאן תשכון שוב ה-R.S הספורטיבית, עם מנוע 1.8 ליטר מוגדש, שהספקו צמח ל-300 כ"ס.
רנו מגאן גרנד טור העדכנית צפויה להגיע לישראל כדגם 2021, כולל גרסת הכלאיים הנטענת-משקע.
-
עיצוב ונוכחות
גם אחרי שנתיים מאז השקתה בישראל, ועדיין הגרנד טור מרשימה למראה. היא משלבת צדודית זורמת עם מראה מכובד ומותירה רושם של מכונית גדולה ומלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
הרושם הראשוני בתא הנוסעים נעים, כמעט יוקרתי, ולתחושה תורם שילוב בין גווני בז' ושחור. החלק העליון של סביבת הנהג רך למגע, אך כמקובל בקטגוריה החלקים התחתונים נוקשים יותר. מערך המולטימדיה אומנם מרשים בעין, אך פחות נוח לתפעול, וכיוון שכמעט כל תפקודי הרכב עוברים דרכו - זה דורש הרבה הסטות עין ופרק הסתגלות מסוים. מאחור המרחב טוב לנוסעים, אם כי מרווח כפות הרגליים פחות מרשים. תא המטען ענק.
-
מנוע וביצועים
השינוי המהותי שעברה המגאן בעדכון האחרון הוא מעבר למנוע ה-1.3 ליטר טורבו החדש שמייצר 140 כ"ס ומשודך לתיבה עם שבעה הילוכים. פעולת המנוע נעימה, זמינות הכוח טובה מאוד, ובחצי מצערת הוא שקט. בטורים גבוהים הוא אומנם רועש, אך הביצועים טובים מאוד גם בסל״ד ביניים והאופי הנינוח של הרכב מייתר את הצורך להגיע לסיבובי מנוע גבוהים. צריכת הדלק טובה למדי עם ממוצע מבחן של 12.5 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
לרנו מגאן גרנד טור 2020 כיול המתלים רך ונוחות נסיעה טובה מחוץ לעיר. גם בתוך העיר הנוחות טובה והיא צולחת פסי האטה באופן מרשים, ומתמודדת קצת פחות טוב עם בורות עמוקים. רעשי הרוח מוחשיים וכך גם רעשי הכביש - במהירות שיוט.
כמו בעבר, ההתנהגות בטוחה וצפויה, אך היא מעניקה תחושה פחות חיובית כשהעומס בפיתולים גבוה. זה בא לידי ביטוי בהגה קל, ריסון פחות טוב של המרכב ותחושה לא חדה מהבלמים.
 
-
תמורה למחיר
העדכון האחרון שעברה רנו מגאן גרנד טור 2020 לא טיפל לגמרי בדברים שהפריעו לנו (בעיקר הנדסת האנוש ותפעול מערכת המולטימדיה), אבל התוצאה היא מכונית תחרותית מבעבר.
-
מה חדש ברנו מגאן 2015-2017
בפברואר 2020 הוצגה גרסה מעודכנת בחו״ל, שתגיע לישראל כדגם 2021.
-
סיכום
הגרנד טור היא סטיישן גדולה ומרשימה מבחוץ ומבפנים, מרווחת לנוסעים ומציגה שיפור דרמטי בביצועים ביחס לעבר; יחד עם מערך בטיחותי משודרג, מתקבלת חבילה משפחתית טובה ומעניינת במיוחד.