רנו מגאן 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת סוף שנת 2018 (אוקטובר) החל שיווקה של גרסת הסטיישן של רנו מגאן בישראל. כמו הדור הקודם, גם הפעם מכונה גרסת הסטיישן "גרנד טור", וממדיה דומים לאלו של גרסת הסדאן (גרנד קופה), עם בסיס גלגלים של 271 ס"מ ואורך כללי של 463 ס"מ. כמובן שיש יתרון בתא המטען, הן בנפח (580 ל', לעומת 500 ל' בסדאן) והן בגישה נוחה יותר להעמסה.
בשונה מגרסת הסדאן (גרנד קופה), גרסת הסטיישן מוצעת בישראל רק עם מנוע דיזל - אותו מנוע 1.5 ל' עם 110 כ"ס ותיק ומוכר (K9K) אליו מחוברת תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים.
רנו מגאן סטיישן הוצעה, עד 2020, בשתי רמות גימור - 'לייף' בסיסית או 'זן SRF' מאובזרת יותר. מבחינת אבזור הנוחות החשוב, בכל רמות הגימור יש מערכת מולטימדיה מקורית בגודל "7 - אך ניתן היה להזמין מערכת מקומית עם ממשק אנדרואיד עם מסך "10. ב'זן SRF' יש פתחי אוורור למושבים האחוריים לצד כניסה והנעה ללא מפתח, לצד חישוקי "16, גג שמש חשמלי ומראה מרכזית מתכהה אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
רנו מגאן גרנד טור 2018 היא מהגדולות בקטגוריה, ובכל הקשור לאפקט הגעה ולנוכחות היא נראית בפסגה. זו מכונית שהופעתה גדולה ממידותיה, יש לה סמל ענק של רנו, שפע ניקלים, יחידות תאורה גדולות וייחודיות מלפנים ומאחור, ובכלל קווי עיצוב מוצלחים מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע שילוב צבעים נאה של בהיר ושחור בחלקים העליונים. תא הנוסעים נעים, ואיכות החומרים טובה ברובה. במרכז בולט מסך מגע אורכי. תפעול המערכות השונות דרך מסך המגע מסורבל, וחלק מהפעולות, כמו למשל קביעת עוצמת המאוורר של המזגן, ניתן לעשות רק דרך המסך. המרחב מלפנים נדיב מאוד, ומאחור מרווח הברכיים טוב, אך המקום לכפות הרגליים מוגבל. תא המטען ענק ושימושי מאוד.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל מציע שפע כוח זמין במהירות נמוכה, אך בעקיפות במהירות בינעירונית מורגש מחסור בדחף. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה ולעיתים פעולתה איטית. ממוצע צריכת הדלק במבחן היה מצוין: כ-17 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
רנו מגאן גרנד טור 2018 היא מכונית נוחה על פני רוב סוגי הכבישים והשיבושים וברוב המהירויות, בזכות מתלים רכים יחסית. למעט רעשי רוח בולטים במהירות גבוהה, זו מכונית נעימה למדי.
 
בכל הקשור לנהיגה בפיתולים, הגרנד קופה לא מצטיינת. ההגה מעורפל, המתלים רכים מדי, הנכונות לפנות לא מיידית והבלמים עמומים.
-
תמורה למחיר
ביחס לקטגוריית המשפחתיות כולה, העסקה על הגרנד קופה איננה יוצאת דופן - ולו רק בשל היעדר מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
-
מה חדש ברנו מגאן 2018
אין עדכונים לשנת הדגם 2018.
-
סיכום
המגאן גרנד טור היא סטיישן קלאסית, המציעה יתרונות רבים: מקדם נוכחות גבוה, נוחות נסיעה טובה, מרחב פנים נדיב - ובגרסת הדיזל, גם צריכת דלק נמוכה. חבל רק שהיא לא מוצעת עם מערכות הבטיחות האקטיביות המקוריות.