רנו מגאן 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2019 החל שיווקה של ה-RS, גרסת הביצועים של המגאן – ולמעשה היחידה בהיצע המקומי במרכב האצ׳בק. לארץ ה-RS מגיעה עם שלדת "קאפ" (Cup), לה כיול מתלים נוקשה וספורטיבי יותר ודיפרנציאל קדמי מוגבל-החלקה מכאני, שאמור לשפר את העברת הכוח בסיבובים.
בתחילת 2020 עברה רנו מגאן מתיחת פנים מקיפה, אך לאחר העדכון הופסק יבוא גרסת הסטיישן (גרנד טור) לישראל. מתיחת הפנים לא משנה דרמטית את העיצוב, עם עדכונים קלים בחוץ ובפנים. יחידות התאורה הקדמיות יהיו מעתה מסוג לד מלא, בעוד מאחור יש גרפיקה שונה ליחידות התאורה וגם מאותתי לד דינמיים.
בתא הנוסעים רנו מציעה מסך מולטימדיה גדול-עוד-יותר, הפעם "9.3 בניצב, כולל תאימות לקארפליי ולאנדרואיד אוטו. חידוש נוסף נמצא בלוח המחוונים - שם ניצב מסך "10.2, כולל תצוגת ניווט מורחבת.
במהלך מתיחת הפנים שופר מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר, והוא מספק כעת 300 כ"ס לעומת 280 בעבר. הביצועים השתפרו קלות: ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת עתה 5.7 שניות והמהירות המרבית 255 קמ"ש. התיבה רובוטית כפולת מצמד (שישה יחסי העברה), שבישראל היא היחידה במבחר (באירופה מוצעת גם גרסה ידנית). עוד במפרט: היגוי לכל ארבעת הגלגלים, בלמי ברמבו ומערכת טלמטריה, המאפשרת להציג נתוני נהיגה כמו מצב מצערת, זווית פניה ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
גרסת הספורט קצת שמרנית בעיצובה ביחס לעבר. החזית אגרסיבית ונאה, אך שאר המרכב אנמי למדי, למרות התוספות הקרביות.
-
תא נוסעים ומטען
בגרסת ה-RS נעשו שינויים בסביבת הנהג כדי להעניק לה אווירה ספורטיבית — נגיעות של צבעים אדומים פה ושם, הגה ספורטיבי, מושבים אוחזים ודוושות אלומיניום. כל אלו יוצרים אווירה ספורטיבית אך מאופקת. מערכת המולטימדיה מוסיפה אף היא, ויש לה אפשרות להצגת נתונים כמו מדידת זמני הקפה. המרווח סביר גם מאחור ותא המטען שימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסת ה-RS מנוע חזק ומאוד גמיש, והתיבה הדו-מצמדית מהירה וחלקה. עם זאת, בסל"ד נמוך היא מהססת לעיתים; במצבים הלא ספורטיביים היא מזדרזת להעלות הילוכים, ובמצב ידני היא מעלה הילוך בעצמה במנתק.
-
נוחות והתנהגות
לגרסת ה-RS נוחות נסיעה מפתיעה. למרות שהיא נוקשה, היא אינה קופצנית. בכביש המפותל, ההיגוי מעניק תחושה "עצבנית". למרות שטח קצת מעורפל במרכז, תגובת המכונית להפניה החלטית, מהירה וחדה. ההיגוי האחורי עושה נפלאות להתנהלותה בכביש מפותל, והיא אוחזת, צייתנית ומדויקת. אבל מערכת ההיגוי האחורי גם דורשת הסתגלות לתחושה של תנועה מתמדת מהזנב. בצד השלילי, נרשמת גם לא מעט לוחמת מומנט מצד ההגה בהאצה חזקה. הבלמים משובחים.
-
תמורה למחיר
גרסת ה-RS יקרה, אך מציעה יכולות ומעורבות נהג גבוהה מהמתחרות בפלח הספורטיבי.
-
מה חדש ברנו מגאן 2021
בספטמבר 2021 נחתה בארץ מגאן RS המחודשת, בגרסת 'טרופי'. מפרט האבזור עשיר למדי וכולל מערכת שמע של Bose עם 8 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בקרת שיוט, פתיחת הרכב באמצעות הסלולרי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בלימה אוטונומית (עם אפשרות לניתוק במצב Race לנהיגת מסלול), בקרת סטייה מנתיב ועוד.
-
סיכום
רנו מגאן RS 2021 נהדרת כמכונית משפחתית-ספורטיבית. נוחות הנסיעה המפתיעה שלה, גמישות המנוע ותא הנוסעים העשיר יוצרים מכונית משפחתית נעימה ומאובזרת, ואם תרצו, מאוד-מאוד מהירה, חדה ומהנה. חבל רק שהיא אינה מוצעת בארץ בגרסה ידנית.