סקודה פאביה 2013-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של הפאביה חולל מהפך תדמיתי לסקודה – הרעיון היה ליצור מכונית "שיקית" שאנשים רוצים לנהוג בה ולא רק צריכים, ובארץ זה נתמך במדיניות תמחור אגרסיבית מבעבר, ובהיצע רמות גימור מגוון.
המהפך הצליח חלקית בעיצוב, ששומר על המאפיינים המסורתיים של סקודה אבל גם מוסיף גוון צעיר (למשל בגג האופציונלי הצבוע לבן). זה פחות מרשים כשנכנסים פנימה – תא הנוסעים שמרני ורבוע מדי, עם איכות חומרים והרכבה בינונית ואבזור סביר בלבד (בגרסה הבסיסית רק 4 כריות אוויר), ועלייה לרמת גימור גבוהה יותר דורשת תוספת כספית לא מבוטלת. בצד החיובי, המרווח הפנימי בסקודה פאביה 2014 טוב בהחלט בכל הממדים ותא המטען גדול למדי.
מנוע ה-1.4 ליטר האטמוספרי נעים, ובזכות יחסי העברה קצרים בתיבה הידנית, מספק ביצועים מפתיעים. מנוע ה-1.2 ליטר טורבו מעניק ביצועים מצוינים ופועל היטב בשילוב תיבת ההילוכים הדו-מצמדית (DSG 7). שניהם חסכוניים יחסית לקטגוריה בתצרוכת הדלק.
הנסיעה נוקשה אך מרוסנת ורעשים רבים מדי חודרים לתא הנוסעים. רמת הגימור הבסיסית, עם חישוקי 14״, מספקת נוחות טובה באופן מופגן מזו של רמות הגימור הבכירות, המצוידות בחישוקי 16״ ובצמיגים נמוכי חתך. התנהגות הכביש צפויה ובטוחה, אך ההיגוי החשמלי לא מצטיין, כמו גם הבלמים.
בתחום הבטיחות, הפאביה זכתה לציון בינוני של ארבעה כוכבים במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP, אך חשוב לציין כי היא נבחנה עם שש כריות אוויר, ואילו בגרסה הבסיסית היא מוצעת עם ארבע כריות בלבד, כך שאיננה זכאית לציון זה.
-
עיצוב ונוכחות
סקודה פאביה 2014 נאה ושיקית, בעיקר עם גג הצבוע לבן.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שמרני ורבוע מדי. איכות החומרים וההרכבה בינונית והאבזור סביר בלבד. מושב הנהג אינו נוח לאורך זמן. המרווח הפנימי טוב ותא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' הינו מהחזקים בין מכוניות הסופרמיני הידניות. מנוע ה-1.2 ל' TSI חזק וחסכוני. תיבות ההילוכים, הן הידנית, והן כפולת המצמד, פועלות היטב. תיבת ה-DSG לעיתים אינה חלקה במהירויות זחילה, כגון חניות ופקקים.
-
נוחות והתנהגות
הנסיעה נוקשה אך מרוסנת ורעשים רבים מדי חודרים לתא הנוסעים. התנהגות הכביש צפויה ובטוחה, אך ההיגוי החשמלי אינו מצטיין, כמו גם הבלמים.
-
תמורה למחיר
המחיר של הפאביה אטרקטיבי יחסית והתמורה טובה, בפרט בגרסאות ה-1.4 ל' הידניות. גרסת ה-1.2 ליטר טורבו האוטומטית יקרה משמעותית, ומעניקה תמורה בינונית ביחס למתחרות.
-
סיכום
מתחרה חזקה בסגמנט הסופרמיני במחיר לא רע – אך יש מתחרות טובות ממנה, דוגמת הפיאסטה והפולו.