סקודה פאביה 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2022 החל שיווק הדור הרביעי של סקודה פאביה בישראל. הדור החדש מבוסס על פלטפורמה עדכנית של קונצרן פולקסווגן – והממדים שלו גדלו משמעותית ביחס לאלו של הדור הקודם.
פאביה החדשה מוצעת בישראל עם שני מנועי טורבו-בנזין מוכרים, לשניהם צמודה תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית. המנוע הראשון בנפח 1.0 ליטר והוא מייצר 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ. המנוע השני בנפח 1.5 ליטר והוא מייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ.
-
עיצוב ונוכחות
סקודה פאביה נראית טוב: מכונית קטנה-גדולה, צעירה, אך עם נוכחות בולטת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת היטב, משלבת שימושיות עם מראה מודרני, וישנה תחושה שהרכב אף רחב ממה שהוא. מנגד, רוב החלקים בסביבת הנהג ובדיפון הדלתות נוקשים מדי וחלולים למגע.
כמו בדגמים חדשים אחרים של סקודה, מערך הפיקוד שעל גלגל ההגה נאה, אך תפעולו עלול להיות מסורבל.
תנוחת הנהיגה טובה וכך גם הראות לפנים, אם-כי היא טובה פחות לאחור.
המרחב בספסל האחורי טוב מאוד ביחס לסגמנט, והנוסעים ישמחו לפתחי מיזוג מאחור שאינם שגרתיים בסגמנט הסופרמיני.
לתא המטען נפח מכובד (343 ל'), וכמקובל בסקודה, שפע פטנטים פרקטיים: יש ערכת רשתות מגוונת לעיגון חפצים, תאים מודולריים ומתפרקים שניתן למקם גם בתא הנוסעים ועוד. יש אפילו מטרייה נשלפת בפתח ייעודי בדלת.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 1.0 ליטר מייצר 110 כ"ס ומציג ביצועים נאותים. הרכב צובר מהירות בקצב טוב בכבישים הבין-עירוניים, והוא במיטבו בסל"ד בינוני. כאשר מדובר בעקיפות בתנאים מכבידים, יש לתכנן; נדרש קצת זמן עד שהמנוע מגיע לתחום היעיל שלו.
גרסת ה-1.5 ל' (150 כ"ס, טורבו) מפגינה ביצועים טובים מאוד בכל מצב – עקיפות מתבצעות בזריזות, גם בעומס גבוה.
בשני המקרים התיבה אינה זריזה בהורדת הילוכים, ובקצב זחילה של פקק או חניה פעולתה אינה מספיק חלקה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מעט רכים – סופגים טוב יותר שיבושים קטנים בעיר, אך על פני בורות גדולים יותר הם נחבטים. מחוץ לעיר יכולת ספיגת המהמורות משתפרת, אך הרכב מתנדנד מדי במהירות גבוהה בכביש גלי. רעשי הכביש והרוח מורגשים אך אינם מוגזמים.
היכולת הדינמית טובה. הפאביה משנה כיוון בזריזות ומעניקה רמת ביטחון גבוהה לנהג. הבלמים מצוינים.
-
תמורה למחיר
במחיר בו מוצעת גרסת ה-1.0 ל' היא מעניקה תמורה נאה בעולם המתייקר והולך של דגמי סופרמיני. עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שיש דגם שהוא מאוד קרוב אליה ועם זאת זול משמעותית – האחות לקונצרן סיאט איביזה.
-
גרסאות ורמות גימור
סקודה פאביה משווקת בישראל בשתי גרסאות ובשלוש רמות גימור.
גרסת ה-1.0 ל' (110 כ"ס) מוצעת ברמות 'אמבישן' ו'סטייל' ואלה כוללות חישוקי "16, מולטימדיה עם צג "8, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג מאחור, תאורת אווירה, ערכת רשתות לעיגון מטען ועוד. 'סטייל' מוסיפה גם תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, אפשרות לחבילת צבע הכוללת גג ומראות בשחור או באפור, מחוונים מוקרנים, פקדי הילוכים מאחורי ההגה ומצלמה.
גרסת ה-1.5 ל' מוצעת ב'סטייל' או ב'מונטה קרלו'. זו האחרונה מוסיפה בעיקר שינויים קוסמטיים להופעה ספורטיבית אך גם גג זכוכית וצביעה לחלק העליון, חישוקי 18 אינץ' ועוד.
-
בטיחות
סקודה פאביה נבדקה ב-2021 ע"י יורו NCAP וקיבלה דירוג של חמישה כוכבים עם ציון גבוה בהגנה על מבוגרים (85%) ובהגנה על ילדים (81%).
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד כסטנדרט. ברמת הגימור 'סטייל' ומעלה גם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה במבחני הדרכים על 12 ק"מ לליטר עם מנוע ה-1.5 ל' ו-14.4 ק"מ לליטר עם מנוע ה-1.0 ל'.
בשיוט נרשמו כ-16 ו-17.5 ק"מ לליטר בהתאמה.
-
מה חדש בסקודה פאביה 2023
אין שינויים במפרט בשנת דגם 2023.
-
סיכום
סקודה פאביה נראית מצוין, עדכנית ושימושית. מדובר באחת הבחירות הטובות מבין דגמי הסופרמיני.