סקודה פאביה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שלוש וחצי שנים אחרי שהוצג הדור הנוכחי, הסופרמיני הצ'כית עברה מתיחת פנים ראשונה בתערוכת ז׳נבה 2018. זהו עדכון מתון יחסית, הכולל שינוי לסבכה הקדמית וליחידות התאורה, ומעתה תוצע בפאביה תאורת לד מלאה (קדמית ואחורית) בתוספת תשלום.
גם בתא הנוסעים השינוי אינו דרמטי, כאשר הצ'כים מבטיחים לוח מחוונים מעודכן, שינוי לקונסולה ומערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "6.5. סקודה מבטיחה גם יותר פתרונות "חכמים", כולל מדיד לעומק סוליית הצמיג (משולב במגרדת הקרח שהוצעה בעבר) ושקעי USB ליושבים מאחור.
מתחת למכסה המנוע הפאביה תציע ארבע גרסאות של מנוע 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים. שתי הגרסאות הבסיסיות (60 או 75 כ"ס) מוכרות מסקודה סיטיגו, בעוד שגרסאות הטורבו (95 או 110 כ"ס) הוצעו בפאביה החל מ-2017.
-
עיצוב ונוכחות
האבולוציה אותה עברה הפאביה החדשה ביחס שלפני המתיחה ברורה – ומאוד מוצלחת. זו בהחלט הפאביה הנאה ביותר עד היום. לרושם החיובי הזה תורמים גם הגוונים השונים אותם ניתן לקבל בגג, במראות ובחישוקים ברמת הגימור הבכירה.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים אין שינויים משמעותיים. הנדסת האנוש טובה והעיצוב הכולל מכובד, אבל הפלסטיק קשיח למגע וחלק מהמערכות כמו בקרת האקלים נראות פשוטות. ובכלל, ברוב רמות הגימור הרושם המתקבל הוא של סביבת נהג העשויה באופן מוצק אך עם הופעה קודרת ולא מספיק צעירה. מאחור המרווח סביר, אך זווית המושב האחורי מעט מוזרה ולא תהיה נוחה לכולם. תא המטען, כרגיל בסקודה, מאוד שימושי.
-
מנוע וביצועים
את מנוע ה-1.0 ליטר החדש פגשנו כבר בגרסה שלפני מתיחת הפנים, וגם כאן הוא מייצר תחושה מאוד "אלסטית", עם יכולת למשוך מכל סל"ד ולהתמודד היטב עם עקיפות ועליות. המנוע יכול להביא את המכונית לקצב מהיר למדי – גם אם רוב הזמן התחושה היא כי הוא יותר נעים מאשר נמרץ. השידוך עם תיבת ה-DSG יעיל; היא אמנם מאתגרת לעיתים את המנוע במעבר מהיר להילוכים גבוהים הוא גמיש מספיק כדי למשוך היטב גם בסל״ד נמוך. התוצאה היא חטיבת כוח נעימה רוב הזמן, גם אם תחת עומס המנוע מעט רועש בצליל לא נעים.
-
נוחות והתנהגות
סקודה פאביה 2018 מציגה ניהוג הולם ובטוח ומעניקה לנהג תחושה של מכונית מאוד יציבה. וגם אם ההגה מרגיש קל מדי בתחילת הדרך, כאשר מתרגלים אליו הוא מציע אופן פעולה מדויק וליניארי. אם חסר משהו בתחום זה הרי זו "שובבות".
המתלים נוקשים יחסית ולא מצליחים לגהץ שיבושים עירוניים. בכביש בינעירוני המצב משתפר, אבל בידוד לא מוצלח של רעשי צמיגים פוגע באיכות החיים.
 
-
תמורה למחיר
הפאביה מוצעת במחיר ממוצע בקטגוריה, עניין אשר מקשה עליה להתלבט מול שפע מתחרות מוצלחות - כולל צמד הסופרמיני המודרניות יותר מאותו הבית, פולקסווגן פולו וסיאט איביזה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1 ליטר טורבו עם כ-800 יחידות.
 
-
סיכום
בסופו של דבר האבולוציה משתלמת. סקודה פאביה 2018 אינה פורצת דרך אבל מתגלה כמכונית זריזה, חסכונית ומאוד שימושית. חבל רק שנוחות הנסיעה לא השתפרה אף היא במתיחת הפנים.