סקודה פאביה 2007-2012 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של הסקודה פאביה חולל מהפך תדמיתי לסקודה – הרעיון היה ליצור מכונית "שיקית" שאנשים רוצים לנהוג בה ולא רק צריכים.
זה הצליח חלקית בעיצוב, ששומר על המאפיינים המסורתיים של סקודה אבל גם מוסיף גוון צעיר (למשל בגג האופציונלי הצבוע לבן).
זה פחות מרשים כשנכנסים פנימה – תא הנוסעים שמרני ורבוע מדי. איכות החומרים וההרכבה בינונית והאבזור סביר בלבד (כאשר בגרסה הבסיסית רק 4 כריות אוויר) ועלייה ברמתו תדרוש גם תוספת כספית לא מבוטלת.
המרווח הפנימי בפאביה טוב בהחלט בכל הממדים ותא המטען גדול למדי.
המנועים האטמוספריים נעימים אך לא חזקים במיוחד, בעוד שמנועי ה-TSI חזקים וחסכוניים.
בהיצע המקומי נכללו תיבה ידנית, אוטומטית-פלנטרית (6 הילוכים, בדגמים האטמוספריים) ורובוטית דו-מצמדית (DSG 7).
הנסיעה נוקשה אך מרוסנת ורעשים רבים מדי חודרים לתא הנוסעים.
התנהגות הכביש בינונית וההיגוי החשמלי לא מצטיין, כמו גם הבלמים.
לדור השני של הפאביה ציון ריסוק בינוני של 4 כוכבי בטיחות, למרות שנבחנה עם 6 כריות אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
הפאביה נאה ושיקית, בעיקר עם גג הצבוע לבן.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שמרני ורבוע מדי. איכות החומרים וההרכבה בינונית והאבזור סביר בלבד. המרווח הפנימי טוב ותא המטען גדול.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' מהחזקים בין מכוניות הסופר מיני הידניות. מנוע ה-1.2 ל' TSI חזק וחסכוני.
 
-
נוחות והתנהגות
הנסיעה נוקשה אך מרוסנת ורעשים רבים מדי חודרים לתא הנוסעים. התנהגות הכביש בינונית וההיגוי החשמלי לא מצטיין, כמו גם הבלמים.
 
-
תמורה למחיר
המחיר אטרקטיבי יחסית והתמורה טובה. בפרט בגרסאות ה-1.4 ל' הידניות, שנמכרו במבצעים שונים בכ-70 אלף ש"ח.
 
-
סיכום
מתחרה חזקה בסגמנט במחיר טוב – אך הפיאסטה והפולו טובות יותר.