סקודה פאביה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2022 החל שיווק הדור הרביעי של סקודה פאביה בישראל. הדור החדש מבוסס על רצפה גדולה ועדכנית של קונצרן פולקסווגן – והממדים שלו גדלו משמעותית ביחס לאלו של הדור הקודם.
פאביה החדשה מוצעת בישראל עם שני מנועי טורבו-בנזין מוכרים, לשניהם צמודה תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית. המנוע הראשון בנפח 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, והוא מייצר 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ. המנוע השני בנפח 1.5 ליטר, 4 צילינדרים, והוא מייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ.
סקודה פאביה מוצעת בשלוש רמות גימור, ביניהן לראשונה בארץ 'מונטה קרלו' בעלת הופעה ספורטיבית. גרסת 1.0 ליטר ברמת גימור 'אמבישין' כוללת חישוקי "16, מולטימדיה עם צג "8, בקרת אקלים דו-אזורית, פתחי מיזוג מאחור ועוד. רמת גימור 'סטייל' מוסיפה תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, אפשרות לחבילת צבע הכוללת גג ומראות בשחור או אפור, מחוונים מוקרנים, פקדי הילוכים מאחורי ההגה ומצלמה.
גרסה 1.5 ליטר מוצעת כאמור גם ברמת גימור 'מונטה קרלו', ובמפרט חישוקי "18, גג זכוכית וצביעה שחורה לחלק העליון, מושבי ספורט בתפעול חשמלי ואיפור ספורטיבי בפנים ובחוץ.
במפרט הבטיחות, בכל רמות הגימור, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית; ברמת הגימור השנייה ומעלה גם בלימה אוטונומית לאחור.
-
עיצוב ונוכחות
גם בגרסה הבסיס פאביה נראית טוב: מכונית קטנה-גדולה, צעירה עם נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת היטב, משלבת שימושיות עם מראה נעים, העיצוב עדכני, יוצר תחושה שהרכב אף רחב ממה שהוא. מנגד, רוב החלקים בסביבת הנהג ובדיפון הדלתות נוקשים מדי וחלולים למגע.
כמו בדגמים חדשים אחרים של סקודה, מערך הפיקוד שעל גלגל ההגה נאה, אך תפעולו עלול להיות מסורבל.
תנוחת הנהיגה טובה וכך הראות לפנים אם-כי היא טובה פחות לאחור. מאחור המרחב טוב מאוד ביחס לסגמנט, והנוסעים ישמחו לפתחי מיזוג מאחור שאינם שגרתיים בדגמים כאלה.
לתא המטען נפח נאה (343 ל') ומבנה שימושי. אבל מכיוון שמדובר בסקודה, הצד השימושי של פאביה עשיר בהרבה. בין השאר, לפאביה ערכת רשתות עשירה לתא המטען – וגם: תאים מודולריים ומתפרקים שניתן למקם אותם גם בתא הנוסעים. יש אפילו מטרייה בפתח ייעודי בדלת.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר המייצר 110 כ"ס מציג ביצועים נאותים. הרכב צובר מהירות בקצב טוב בכבישים הבין-עירוניים, והוא במיטבו בסל"ד בינוני. כאשר מדובר בעקיפות בתנאים מכבידים, יש לתכנן; נדרש קצת זמן עד שהמנוע מגיע לתחום היעיל שלו, והתיבה אינה זריזה בהורדת הילוכים.
בקצב זחילה של פקק ובתמרוני חניה פעולת התיבה אינה תמיד חלקה.
 
-
נוחות והתנהגות
הבולמים מעט רכים – סופגים טוב יותר שיבושים קטנים בעיר ואילו על גדולים יותר הם מתקשים. מחוץ לעיר יכולת ספיגת המהמורות משתפרת, אך הרכב לא מספיק מרוסן במהירות גבוהה בכביש גלי. רעשי הכביש והרוח מורגשים אך אינם מוגזמים.
היכולת הדינמית טובה. היא משנה כיוון בזריזות ומעניקה רמת ביטחון גבוהה לנהג. הבלמים תפקדו היטב ופעולת הדוושה הדרגתית.
כושר התמרון העירוני נאה (רדיוס של 10.7 מ') ותיקון הסטייה מנתיב אקטיבי מדי.
 
-
תמורה למחיר
במחיר בו היא מוצעת כאן גרסת ה-1.0 ל' היא מעניקה תמורה נאה בעולם המתייקר והולך של דגמי הסופרמיני. עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שיש דגם שהוא מאוד קרוב אליה ועם זאת זול משמעותית – האחות לקונצרן סיאט איביזה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת. בתוואי המכביד של המבחן, הצריכה עמדה על 14.4 ק"מ/ל', בשיוט הייתה 17 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בסקודה פאביה 2022
תחילת שיווק הדור החדש בישראל ביוני 2022.
-
סיכום
פאביה החדשה ביצעה צעד ענק ביחס לקודמתה – גם בפועל, בממדים ובמרחב הפנים – והיא נראית מצוין, עדכנית ושימושית. מדובר באחת הבחירות הטובות מבין דגמי הסופרמיני.