סקודה קאמיק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סקודה קאמיק הוא רכב הפנאי הקטן הראשון של היצרנית, והשיווק בישראל החל בפברואר 2020 ומאז נמכר הדגם ללא שינוי כלל.
השם קאמיק מוצמד לשני דגמים שונים בעולם: סין ואירופה. שניהם רכבי פנאי קטנים, אבל השניים מבוססים על פלטפורמות שונות, מציעים ממדים אחרים, ומאכלסים מנועי שונים. לישראל מגיע הדגם האירופאי שהוצג בתחילת 2019 (אחרי הסיני).
הקאמיק "שלנו" מבוסס על פלטפורמת MQB-A0 של קונצרן פולקסווגן אותה הוא חולק עם סקודה סקאלה, פאביה, סיאט ארונה, פולקסווגן פולו ועוד. נציין כי קאמיק מציע מידות גדולות ביחס לסגמנט וביחס למרבית השותפות לפלטפורמה.
היצע המנועים בישראל כולל שני מנועי טורבו-בנזין מוכרים של הקבוצה: מנוע 3 צילינדרים 1.0 ל' שמייצר, 115 כ"ס או מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ל', 150 כ"ס שמסוגל לנתק שני צילינדרים בשיוט. לשניהם תיבה 7 הילוכים אוטומטית רובוטית דו-מצמדית וההנעה קדמית. בעולם הוא מוצע עם גרסת בנזין חלשה יותר וגם עם מנוע דיזל.
באוגוסט 2023 הוכרז קאמיק לאחר מתיחת פנים, ושיווקה של זו בישראל החל ברבעון הראשון של שנת 2024.
-
עיצוב ונוכחות
הקאמיק נראה גדול ביחס לקטגוריה (והוא אכן כזה). החזית נאה, החלק האחורי מקורי בזכות כיתוב שם המותג (במקום סמל) וההופעה הכללית אלגנטית ומלוטשת, גם אם פחות ”קשוחה“ מהמצופה מרכב פנאי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה מאוד לזו של האחות סקודה סקאלה. המראה הכללי נאה ומודרני והחומרים לרוב טובים ביחס למקובל בקטגוריה.
 
רמת האבזור נאותה כבר בגרסת הבסיס. הנדסת האנוש טעונה שיפור קל – תפעול בקרת האקלים מסורבל והיינו שמחים לתמיכה נוספת לגב התחתון במושב הנהג.
 
תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית לרכב פנאי. המרחב לנוסעים טוב, ומאחור מצוין ביחס למקובל בקטגוריה. גם יש פתחי אוורור מאחור. מנגד תעלת ההינע הגבוהה תפריע לנוסע החמישי.
 
לתא המטען מבנה שימושי ונפח נאה והוא מצטיין עם שפע אפשרויות חלוקה ופתרונות אחסון.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל‘ (115 כ“ס) מנפק ביצועים טובים למדי ומספק תחושה כללית זריזה ונמרצת אך הוא לא מעודן מספיק.
מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) כבר מספק ביצועים טובים מאוד בכל מצב ואופי פעולה רגוע ונינוח משל המנוע הקטן.
בשתי הגרסאות תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. התיבה יעילה, אך אינה תמיד רהוטה, בייחוד בנסיעה בקצב איטי מאוד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של סקודה קאמיק 2024 בינונית, בייחוד בנסיעה עירונית. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, אבל רעשי רוח וכביש מתבלטים.
בפיתולים מציג הרכב התנהגות צפויה ובטוחה ואחיזת כביש גבוהה. פעולת הבלמים עוצמתית.
בשטח קל ובשבילים כבושים הקאמיק אינו מפגין חוסן רב, ומחייב קצב מתון.
-
תמורה למחיר
סקודה קאמיק הוא רכב פנאי קטן, עם מרווח פנים גדול מהמקובל. למעשה הוא מתמקם בין סגמנט רכבי הפנאי הקטנים לקומפקטיים. גם המחיר גבוה משל מרבית המתחרים, אבל הוא מגבה זאת במימדים נדיבים, אבזור בטיחות עשיר כסטנדרט ואבזור נוחות נאות.
-
גרסאות ורמות גימור
סקודה קאמיק משווק בשתי גרסאות – 1.0 ל' עם 115 כ"ס או 1.5 ל' עם 150 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית.
הדגם מוצע בשני המנועים בשתי רמות גימור – 'אמיבשן' או 'סטייל'.
ברמת הגימור הבסיסית, 'אמבישן', חישוקי "16, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם מסך "8 וקישוריות למכשירי אפל/אנדרואיד, חלונות כהים מאחור ועוד. ב-'סטייל' חישוקי "17, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, תאורת אווירה, טעינה אלחוטית ועוד.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות זהה בכל הגרסאות ורמות הגימור וכולל: בלימה אוטונומית, בקרת שיוטה אדפטיבית, מערכת תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד. עם מערכות אלה ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP, העניק לו 5 כוכבי בטיחות.
 
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת ומהטובות בקטגוריה. בגרסת ה-1.0 ל' ביום המבחן עמד הנתון על 13.6 ק"מ לליטר, ובגרסת ה-1.5 ל' על 12.3 ק"מ לליטר.
 
 
-
סיכום
רכב פנאי קטן-גדול.