סקודה קודיאק 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קודיאק הגיע לישראל ביוני 2017, ומהרגע הראשון כבש את ליבו של הצרכן הישראלי. תמהיל מוצלח, שלל גרסאות, בחירה בין המון רמות גימור (דבר שלא אופייני לסגמנט), ומיצוב הדגם גבוה לצד סופארב המצליחה אף היא, הובילו לכך שקודיאק הפך לרב המכר בקטגוריה באופן בלתי מעורר. ממשיך להוביל ולהגדיל את הפער במאות אחוזים על הבא אחריו.
דוגמה לכך ניתן לראות השנה, כשבמאי 2020 הורחב ושודרג ההיצע פעם נוספת. רמת 'אקסלוסיב' (רביעית בהיררכיה מתוך שש רמות גימור) משתדרגת עם לוח מחוונים המוקרן. עד כה ניתן היה לקבל את הפריט בשתי רמות הגימור הגבוהות בלבד.
בנוסף רמת הגימור הגבוהה ביותר בה מוצע הדגם בעולם, רמת 'לורן וקלמנט' (Laurin & Klement), מגיע גם למנוע הדיזל הבכיר (2.0 ל', 190 כ"ס והנעה כפולה). רמת 'לורן וקלמנט' (על שמם של שני מייסדי סקודה) הצטרפה להיצע שנה שעברה ועד כה שווקה רק עם מנוע בנזין.
במפרט של 'לורן וקלמנט' ריפוד עור ייחודי למושבים ולדיפונים השונים, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, חישוקים בעיצוב שונה (עדיין "19) ועד פריטי עיצוב חיצוניים ופנימיים שנועדו לבדל אותה מרמות גימור האחרות. שאר פרטי האבזור דומים למוצע ברמת גימור 'אקסלוסיב' שכוללת לוח מחוונים מוקרן, מערכת שמע משודרגת של 'קנטון', תאורת לד מלאה, חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, תפעול חשמלי למושבים, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חיישני חניה היקפיים, חניה אוטומטית, ותאורת אווירה.
סה"כ יש שש רמות גימור כשפירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של 2019.
מעבר לכך אין שינויים, כשהיצע המנועים נותר בגזרת הבנזין עם מנועי טורבו בנפח 1.5 ל' עם 150 כ"ס, 2.0 ל' ו-190 כ"ס, ובגזרת הדיזל עם מנוע 2.0 ל' בשני הספקים: 150 ו-190 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים, כגרסאות ה-150 כ"ס מוצעות עם הנעה קדמית וגרסאות ה-190 כ"ס בהנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
משתלב היטב בתבנית העיצוב של סקודה, עם קווים נקים, סולידיים, שמשדרים מוצקות. יחד עם ממדים גדולים, סקודה קודיאק 2020 מקרין נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
ממש כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים שגרתי ומאופק. הנדסת האנוש טובה מאוד, החומרים טובים (אבל יש המצעים יותר), ואיכות ההרכבה הדוקה. יש המון רמות גימור והשפע ניכר מרמת גימור 'סטייל'. המרחב בשורה הראשונה והשניה מצוין, כשהשורה השלישית מתאימה לילדים ופחות לנערים מגודלים. המושבים מחסירים תמיכה לגב, ותנוחת הנהיגה גבוהה. תא המטען קטן כשהרכב מארח שבעה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מספק שפע של כוח זמין וכושר תנועה ראוי ללא מאמץ רב. התיבה הדו-מצמדית פועלת היטב ברוב המקרים, כשלפעמים היא מגיבה בשיהוי מסוים ואז מתקבלת התנהלות מעט כבדה ועייפה (תלות של המשקל הכבד של המכונית). צריכת הדלק ממוצעת לסגמנט.
מנוע הדיזל הבכיר (190 כ"ס) חזק אבל לא נותן תחושה זריזה או כוחנית. הוא שקט גם בסרק ונשמע רק בעומס קל (למשל תאוצה רגועה במהירות עירונית). צריכת הדלק מצוינת.
 
-
נוחות והתנהגות
הכיול הנוקשה בא לידי ביטוי בריסון טוב של המרכב בכביש גלי. זה מעניק לקודיאק נוחות טובה בכביש הבינעירוני, ואילו בעיר הוא מתקשה בסינון שיבושים גדולים ובינוניים. בידוד הרעשים מצוין והיכולת הדינמית מעולה לרכב מסוגו. בשביל הוא מרגיש מוצק וחסון.
-
תמורה למחיר
סקודה קודיאק 2020 היה ונותר רכב פנאי מצוין ומהטובים בקטגוריה. התמורה טובה בעיקר ברמות הגימור המרכזיות. רמת הגימור הנמוכה בסיסית מידי ויחסית יקרה, והרמות הגבוהות כבר מתחרות בטריטוריה אחרת מול מתחרים שעודכנו ומצעים תמורה עדיפה. בנוסף יש לשים לב שהוא מוצע עם אחריות של 24 חודשים בלבד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.5 ליטר טורבו עם כ-1500 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1.5 ליטר טורבו עם כ-1200 יחידות.
 
-
מה חדש בסקודה קודיאק 2020
רמת גימור 'אקסלוסיב' משתדרגת עם לוח מחוונים מוקרן. רמת גימור 'לורן וקלמנט' מוצעת גם עם מנוע הדיזל הבכיר (2.0 ל', 190 כ"ס והנעה כפולה).
-
סיכום
רכב פנאי גדול וחסון שעונה היטב על רוב הדרישות.