סקודה אוקטביה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אוקטביה היתה ראשונה בסקודה החדשה (בעידן פולקסווגן), ואחראית במידה רבה לצמיחה המהירה של היצרנית הצ'כית. הדור הנוכחי הוצג בסוף 2012 על בסיס פלטפורמת MQB המודרנית (גולף, A3); המידות גדלו בכל מימד, כך, כמובן, גם תא המטען. מגוון מנועי בנזין ודיזל בנפחים שונים והספקים של עד 220 כ"ס אכלסו את תא המנוע, רובם שודכו לתיבה רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים, למעט הגרסאות החזקות (2.0 ליטר דיזל ובנזין) להם תיבה עם 6 הילוכים ומצמדים רטובים. באמצע 2015 הושקו מנועי 1.2 ו-1.4 ליטר חדשים (עם נתונים דומים לקודמיהם), כשביוני 2016 הוחלף מנוע ה-1.2 ליטר (105 כ"ס) במנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (116 כ"ס), ונוספו עדכונים למערכות הנוחות והבטיחות. באוקטובר אותה השנה הציגה סקודה מתיחת פנים מלאה לדגם, עם שינויים קטנים אך מובחנים לעיצוב, בפרט בחזית שקיבלה פנסים חדשים. בסביבת הנהג מסך מגע חדש בגודל "9.2, והיצע מערכות בטיחות כולל עתה בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התרעות רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור. לישראל הגיע הדגם המחודש במרץ 2017.
-
עיצוב ונוכחות
המראה המזוהה של האוקטביה נותר כשהיה, עם קווים מעט יותר חדים ומודרניים. מתיחת הפנים כללה בעיקר שינוי מובחן לחזית המכונית (עתה עם ארבעה פנסים) - ולא בטוח שלטובה.
-
תא נוסעים ומטען
חלל הנוסעים מציע מרחב מחייה כללי מעולה, איכות חומרים והרכבה גבוהים ועיצוב נקי וברור. תא המטען ענק ושימושי לעילא בזכות הדלת החמישית.
-
מנוע וביצועים
שתי יחידות ההנעה העיקריות (1.2 ו-1.4 ליטר) מעניקות ביצועים טובים ותצרוכת דלק נמוכה. מנוע ה-1.0 ליטר החדש, שהביא שיפור להספק ולמומנט, מעניק ביצועים נמרצים במפתיע בצמוד לתצרוכת דלק שנותרה נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוטה לצד הקשיח, כשגם בעיר וגם מחוצה לה האוקטביה מתקשה להתמודד עם תחלואות הסלילה המקומית. סקודה טיפלה בעניין זה במסגרת מתיחת הפנים, כשהשיפור בהחלט מורגש לטובה. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה, גם אם לא ממש מלהיבה.
-
תמורה למחיר
אם התמורה למחיר היתה ממוצעת לקטגוריה בתחילת דרכו של הדור הנוכחי, מתיחת הפנים – עם שיפור בנוחות הנסיעה ואבזור הבטיחות – שיפרה גם את התמורה למחיר.
-
סיכום
מהטובות שבמשפחתיות