סקודה סופרב 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של סופרב נחשף בתחילת 2015 והגיע לישראל בסוף אותה שנה. באמצע 2019 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים.
סופרב מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית ומוצעת בישראל במגוון רחב של מנועים שאינו אופייני לקטגוריה. ההיצע כולל מנוע טורבו-בנזין 1.5 ל', 150 כ"ס, וטורבו-בנזין 2.0 ל' בשני הספקים: 190 ו-280 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים דו-מצמדית (DSG) בגרסת ה-280 כ"ס ההנעה כפולה.
במאי 2022 החל שיווקה של גרסה היברידית-נטענת. לזו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 218 כ"ס. התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. סוללת 13 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה חשמלי של עד 50 ק"מ. ביחס לגרסאות הבנזין המשקל גדל בכ-250 ק"ג, נפח מיכל הדלק הוקטן ביותר מ-16 ל', ותא המטען צומצם ב-99 ל'.
-
עיצוב ונוכחות
כרגיל אצל סקודה, העיצוב סולידי, מה שמעניק לספינת הדגל של היצרן הצ'כי הופעה מכובדת - אך קצת אנונימית.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים, כמו העיצוב החיצוני, סולידי - עם קווים ישרים ובלי גימיקים. החומרים משובחים וכך גם רמת ההרכבה. האבזור עשיר במיוחד ברמות הגימור הגבוהות. מערכת המולטימדיה נוחה לשימוש, רזולוציית המסך טובה והממשק מהיר, אבל גודל המסך קטן יחסית ("8) ומיקומו נמוך מדי.
המרחב מלפנים ובמיוחד מאחור שופע אבל הנוסע החמישי יצטרך להתמודד עם מנהרת הינע גדולה לרגליו. תא המטען ענק, גם בגרסת הפלאג אין שלה באגאז' מוקטן (485 ל').
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.5 ל' (150 כ"ס) מציעה ביצועים טובים. כיול המצערת לא חד במהלכו הראשון והתיבה מעט איטית בתגובתה. מצב 'ספורט' משפר את התגובה של שניהם.
גרסת ה-2.0 ל' (190 כ"ס) חזקה באופן מורגש, והמנוע מציע גמישות גבוהה יותר. התיבה חלקה ברוב תנאי הדרך אבל גם סובלת מהשהיה ביציאה מהמקום שיכולה להפריע בתנועה פקוקה.
מנוע ה-2.0 ל' הבכיר (280 כ"ס) טרם נבחן לאחר מתיחת הפנים.
גם גרסת הפלאג אין מציעה ביצועים מעולים ולא נתקלנו במחסור בכוח גם כאשר הסוללה כמעט התרוקנה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד, אך רעש הצמיגים בולט מידי ופוגע באיכות הנסיעה. הגרסאות הבכירות כוללות בולמים אדפטיביים שמעניקים נוחות נסיעה טובה עוד יותר, אך הטיפול בשיבושים גדולים או חדים טעון שיפור.
היכולת דינמית מרשימה, עם אחיזת כביש טובה ותחושת בטחון בנהיגה.
-
תמורה למחיר
למרות גילה המתקדם, הסופרב ממשיכה להציע תמורה טובה. שילוב של מרחב, שימושיות, איכות, יכולות גבוהות ושפע של גרסאות ורמות גימור.
-
גרסאות ורמות גימור
לסופרב מגוון רחב של רמות גימור. 'אמבישן' הבסיסית כוללת חישוקי 17 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד. 'סטייל' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', תאורת לד, מצבי ניהוג, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה, ריפוד אלקנטרה ועוד.
רמת הגימור 'L&K' הבכירה מוסיפה אוורור וחימום למושבים הקדמיים כולל עיסוי במושב הנהג, מערכת שמע משודרגת של קנטון עם 11 רמקולים ועוד.
בנוסף ישנה רמת גימור 'ספורטליין' הכוללת כיול מתלים ספורטיבי והנמכת מרכב, מושבי ספורט ואיפור ספורטיבי.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP בחן את סקודה סופרב בשנת 2015 והעניק לדגם ציון של חמישה כוכבי בטיחות - אולם פרוטוקול המבחן הוחמר מאז, כך שהציון אינו תקף.
מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, ניטור תנועה צולבת מאחור כולל בלימה, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעת עייפות נהג ועוד. רמת 'סטייל' מוסיפה בלימה גם בניטור תנועה צולבת מלפנים. רמת 'לורין וקלמנט' היא היחידה שמוצעת עם 9 כריות אוויר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסת הבנזין בבסיסית (1.5 ליטר) טובה, עם נתון של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי המבחן המאומצים.
גרסת ה-2.0 ליטר הפחות-חזקה (190 כ"ס) רשמה 9 ק"מ לליטר בממוצע במבחן מאומץ.
צריכת הדלק הממוצעת ברכב היברידי-נטען תלויה בהרגלי הנסיעה וביכולת הטעינה. צריכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 12.2 ק"מ/ל'.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי בפועל, בגרסה ההיברידית-נטענת, נע בין 40 ל-45 ק"מ.
-
מה חדש בסקודה סופרב 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
על אף גילה, סופרב ממשיכה להציע שילוב תכונות מושך והינה מהטובות בסגמנט.