סובארו קרוסטרק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סובארו קרוסטרק העדכני נחשף לראשונה בשנת 2022. זהו אינו דגם חדש באמת במבחר הדגמים של היצרנית, אלא מתיחת פנים מקיפה לסובארו XV המוכר. השם 'קרוסטרק' הוענק לדגם בצפון-אמריקה בעבר, וה-XV שווק כאן בשם זה כתלות בגרסה ובמנוע. כעת הוא זוכה לכינוי הזה באופן רשמי גם כאן בישראל.
העיצוב החיצוני זכה לעדכון המעניק לו הופעה רעננה ואגרסיבית יותר עם סבכה גדולה בצורת טרפז וחיפויי פלסטיק שחור.
השינויים המשמעותיים נעשו בסביבת הנהג שם קרוסטרק מציג מערכת מולטימדיה חדשה עם צג גדול (11.6 אינץ') ואנכי.
בתחום ההנעה אין שינוי: זהו אותו מנוע 'בוקסר' אטמוספרי בנפח 2.0 ל' המפיק 152 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. ההנעה כפולה קבועה.
בחודש יולי 2024 הצטרפה להיצע גרסה היברידית מתונה בשם e-בוקסר, אשר עושה שימוש באותו מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי, אך בהספק מופחת של 136 כ"ס ו-18.6 קג"מ.
הפיצוי על הכוח המופחת מגיע בדמות מנוע חשמלי המוסיף 16.5 כ"ס ו-6.7 קג"מ, ובהבטחה לצריכת דלק משופרת.
-
עיצוב ונוכחות
לסובארו קרוסטרק הופעה חיצונית המזכירה מאוד את זו של הדור היוצא, אבולוציה ולא רבולוציה. ועדין, התוצאה הכללית נאה ועדכנית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן נטול התחכמות, עם לא מעט פריטים שנראים שייכים לעבר כמו מתגים גדולים או לוח מחוונים אנלוגי פשוט. למרות הפשטות במראה, הנדסת האנוש אינה מוצלחת. תצוגת מסך המולטימדיה לא מרשימה אולם הממשק עצמו מוצלח. איכות החומרים סבירה בלבד ביחס למחיר.
תנוחת הנהיגה טובה ומושב הנהג נוח מאוד גם בנסיעות ארוכות.
מאחור מרחב מספק לשני נוסעים, לשלישי יהיה צפוף. חבל שאין פתחי מיזוג.
תא המטען קטן ביחס למרבית הכלים בסגמנט והוא מגיע ללא כיסוי (תוספת תשלום).
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין האטמוספרי – 2.0 ל', 152 כ"ס – מפתיע עם יציאה זריזה מהמקום ופעולה מעודנת מבעבר. גם התיבה נעימה בפעולתה בתנאי יום-יום.
לחובתו – בעומס הוא פחות נמרץ והביצועים אינם מרשימים כשל המתחרים עם מנועי הטורבו.
הגרסה ההיברידית-מתונה טרם נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
סובארו קרוסטרק מציע נוחות נסיעה טובה במרבית תנאי הדרך בזכות שילוב של כיול מתלים רך ומוצלח יחד עם צמיגים בעלי דופן שמנמנה יחסית.
הנוחות הטובה נשמרת גם כשיורדים מהאספלט אל שבילי ישראל – מדובר ברכב נעים שמרגיש בבית גם בשביל.
יכולת השטח עצמה טובה ביחס לסגמנט ומערכת ההנעה הכפולה יעילה מאוד.
רמת הרעש בינונית.
התנהגות הכביש מאוזנת אך הכיול הרך מחייב קצב לא מופרז בפיתולים.
-
תמורה למחיר
למרות שהוא פחות מרשים מהמתחרים בחלק מהתחומים, עבור מי שמחפש רכב פנאי קומפקטי עם יכולת אמיתית לטייל בשבילי ישראל, כמעט ואין לו תחליף.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור טורינג כוללת מסך מולטימדיה המחולק לשני צגי 7 אינץ', תאורת לד עוקבת פניה, חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים ועוד.
רמת לקשרי מוסיפה צג מולטימדיה 11.6 אינץ', תאורת יום שונה, מפתח חכם, חישוקים צבועים ועוד.
רמת אקזקיוטיב מוסיפה גג זכוכית, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.
ה-e בוקסר מוסיפה לרשימה חישוקי 18", מושבי עור, מראה פנימית מתכהה, מראות צד מתקפלות חשמלית, מערך מצלמות היקפי ועוד.
-
בטיחות
סובארו קרוסטרק 2024 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות התקני כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב ועוד. מרמת 'לקשרי' ומעלה גם ניטור שטחים מתים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסת הבנזין במבחן מאומץ עמדה על 10.2 ק"מ לליטר בממוצע – נתון לא מרשים במיוחד.
בשיוט קיבלנו כ-11.5 ק"מ לליטר בלבד.
הגרסה ההיברידית-מתונה טרם נבחנה.
-
סיכום
שומר על המתכון המוכר והמוצלח.