סובארו פורסטר 2011 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סובארו פורסטר דור שלישי הוצג בסוף 2007, וכמו בעבר הוא מבוסס על המכונית המשפחתית של סובארו (B3), שגדלה גם היא.
המשמעות היא בסיס גלגלים שגדל ב-9 ס"מ, עם שיפור תואם במרחב הפנים. תוספת לרוחב ולגובה תורמת את שלה לרווחת הנוסעים אך הפורסטר כבר אינו קומפקטי כבעבר: לא עוד סטיישן מוגבה אלא רכב-פנאי קונבנציונלי.
מרווח-הגחון שופר לטובת עבודת שטח.
דגש רב הושם על תנאי החיים ועל שימושיות בתא הנוסעים עם אפשרויות קיפול נוחות למושבים, שפע תאי אחסון ועוד.
כל גרסאות הסובארו פורסטר משווקות עם בקרת אקלים, 6 כריות ו-ESP, וכמיטב המסורת יש גם אפשרות לתיבה ידנית.
-
עיצוב ונוכחות
הפורסטר הוא רכב נאה, אך בעל עיצוב שגרתי ו"אמריקאי" יותר מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בעל חומרים מעט פשוטים, אך הוא מרווח מלפנים ומאחור, תא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
גרסת הטורבו מהירה מאוד, אך זללנית דלק (ושווקה עד 2011). גרסת הבסיס (האטמוספרית) עצלה יותר, אבל חסכונית בהרבה. דגמי 2011 קיבלו מנוע 2.0 חדש (עדיין אטמוספרי ועדיין עם אותו ההספק) הפותר את בעיית הביצועים של הדגם מלפני מתיחת הפנים.
-
נוחות והתנהגות
הפורסטר נוח מאוד, אבל רכה מדי, כך שהתנהגות הכביש המצוינת מבעבר נפגעה מאוד. דגמי 2011 המשודרגים מקנים לפורסטר התנהגות כביש מוצלחת בהרבה, הודות למתלים מרוסנים יותר.
-
תמורה למחיר
טובה למדי, כאשר גרסת ה-2.0 ל' היא הקנייה העדיפה. מומלץ לבחור בדגמי 2011 והלאה, עם המנוע החדש וכיול המתלים המוצלח יותר. יהיה נעים יותר ביום-יום מהגרנד ויטארה.
-
סיכום
הפורסטר אולי איבד את האדג' הספורטיבי מהעבר, אבל הוא רכב פנאי נעים ושימושי יותר. מהטובים בקבוצה.