סובארו פורסטר 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סובארו פורסטר 2020 הוא רכב פנאי קומפקטי שהינו הדגם הנמכר ביותר של סובארו בעולם. בישראל הוא מהווה שליש ממכירות המותג. הדור החמישי, שהוצג ב-2018, מבוסס על הפלטפורמה הגלובלית החדשה של היצרן, המשרתת גם את האימפרזה החדשה.
היצרן טוען כי פלטפורמה זו אחראית לשיפורים באיכות הנסיעה ולצמצום רעשים, ומספקת גם התנהגות משופרת, בזכות הנמכת מרכז הכובד והקשחת המרכב. עם זאת, שינויים אלה אינם אמורים לפגוע ביכולת השטח, ומרווח גחון גדול יחסית של 22 ס"מ, בורר מצבים לנהיגת שטח, בקרת נסיעה במורד, וכמובן אותה הנעה כפולה קבועה מפורסמת - אמורים להבטיח כי יתרונו של הפורסטר בשטח על-פני דגמי פנאי אחרים יישמר. המנוע התקני גדול וחזק מקודמו – 2.5 ליטר, 180 כ"ס - והוא משודך לתיבה רציפה. גרסת טורבו, כמו גם גרסה ידנית, אינן משווקות בארץ לעת עתה.
הפורסטר החדש מציע שפע מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית (גם מאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטייה, וברמת הגימור ׳ספורט׳ נוסף ניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
סובארו היא לא יצרנית שפונים אליה לעיצובים מרהיבים, והפורסטר אינו שונה. תרתי משמע - כי הדימיון הגדול לדור היוצא עשוי לבלבל חלק מהשכנים לחשוב שלא קניתם רכב חדש. הרושם הכללי עם זאת "חסון" וגדול מרכבי פנאי קומפקטיים מקבילים.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים הרושם המיושן נמשך, בעוד איכות החומרים טובה ותחושת "חוסן" מלווה את האזורים השונים. רמת גימור ׳ספורט׳ זורקת קצת צבע לתא ומצעירה אותו במעט. תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה והמרווח נאות, גם הראות החוצה, ובסך הכל הרושם הוא של רכב גדול ומרווח. רושם זה ממשיך גם ליושבים מאחור ותא המטען מציע נפח מכובד (אך גם כיסוי זול למראה ולמגע).
-
מנוע וביצועים
אחד השינויים החשובים בדור החדש נוגע למנוע - שם יחידת 2.5 ליטר בנזין ארבעה צילינדרים (בוקסר, כמובן) מפיקה 180 כ"ס, במקום 2.0 ליטר עם 150 כ"ס בדור המוחלף. גם התיבה הרציפה משופרת ומציעה יחסי העברה מתוכנתים עם תפעול מההגה. השיפור בביצועים משמעותי ומורגש וגם צליל המנוע ייחודי ונעים. תצרוכת הדלק במסלול מבחן משולב הייתה סבירה - 10.2 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
לפורסטר החדש מתלים רכים שלא מרסנים באופן מרשים את תנודות המרכב בפניות, אך היכולת הדינמית באופן כללי טובה - גם אם ההיגוי לא מספיק מדויק. פחות הרשימו הבלמים, שאינם מספיק חדים. לאופי הרך של המתלים דיבידנד בנוחות נסיעה טובה, במיוחד על שיבושים גדולים. בשבילים הפורסטר מרשים, גם בקצב תנועה גבוה שיקשה על שלמותם של מרבית רכבי הפנאי בקבוצה.
-
תמורה למחיר
תג המחיר של סובארו פורסטר 2020 עשוי להיראות לרבים גבוה, במיוחד אם אין לכם כוונה לרדת לשטח מעבר לשבילי קק"ל. אחריות של חמש שנים עוזרת להמתיק את התמורה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה ספורט 2.5 ליטר עם כ-700 יחידות.
אחריה גרסת X 2.5 ליטר עם כ-650 יחידות.
 
-
סיכום
הפורסטר הוא רכב פנאי נעים ומרווח, עם ביצועים נאותים, יכולת שטח חריגה בקבוצה ונוחות נסיעה מצוינת. הוסיפו לזה אחריות ארוכה ואבזור מותרות נאה, ותקבלו חבילה מרשימה - אך לא זולה.