סובארו פורסטר 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנים האחרונות הפופולריות של רכבי הפנאי נמצאת במגמת עלייה. אל הטרנד הזה הצטרף אי שם בשנות ה-90' הפורסטר והיה חלק מהקטגוריה כמעט מיומה הראשון. כיום משווק בישראל הדור הרביעי של הדגם (הוצג בשנת 2012) אשר שומר על אותם מאפיינים המלווים את הפורסטר מתחילת דרכו – הנעה כפולה קבועה, מנוע בוקסר והופעה פשוטה מבחוץ ומבפנים.
סובארו פורסטר 2018 מבוסס על הפלטפורמה של האימפרזה היוצאת. הוא חמוש במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' שמפיק 150 כ"ס, כמו גם בגרסת טורבו כוחנית שמייצרת 240 כ״ס.
בזכות מערכת הנעה כפולה שמוצעת כסטנדרט בכל הגרסאות, כיול מתלים טוב ובקרת משיכה יעילה, הוא מציג יכולת טובה למדי מעבר לאספלט. לא מדובר על לועס סלעים קשוח, אבל בתוך גבולות הקטגוריה של רכבי הפנאי הרכים אליה הוא שייך הוא מאפשר להרחיק אל עומק השטח בטיולי סוף השבוע.
זוהי שנתו האחרונה של הדור הרביעי בשוק, והוא הוחלף בדגם כל-חדש לקראת 2019. לכבוד תום הייצור הוצעה בארץ מהדורה מוגבלת בת 300 יחידות הנקראת 'אוסאקה' – וזו מוסיפה, ביחס לרמת גימור Z הבסיסית, חישוקי "17 קלים, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג ומצלמת רוורס מקורית.
-
עיצוב ונוכחות
הפורסטר מעולם לא היה מהנאים בחבורה, אך הוא העביר מסר חסון ומוצק, כנדרש מרכב פנאי. למרות הדמיון הכללי בפרופיל, הדור הרביעי שונה מקודמיו, עם קו מותניים גבוה ומודגש מאוד וגריל שנראה פוזל כלפי מעלה בשל פס הכרום הרחב שבחלקו העליון. התוצאה פחות מוצלחת.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב שבלוני ופשוט ואיכות החומרים בינונית. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, ויש שפע מקום, אולם בסיס המושב מעט קצר מדי. מאחור המקום שופע גם כן. תא המטען רחב וארוך, אבל רצפתו גבוהה.
-
מנוע וביצועים
לחיצה בריאה על הדוושה בגרסה האטמוספרית – לטובת עקיפה או סתם נהיגה נמרצת – תגרור מיד טיפוס של הסל"ד לכיוון הקו האדום, כמקובל בתיבות הילוכים רציפות. ומכיוון שהמנוע לא בדיוק נמנה על מסדר השתקנים בסל"ד גבוה, מדובר בבעיה עבור מי שנוהג הרבה בצירים הרריים.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה של סובארו פורסטר 2018 חלקה ונעימה מאוד, אך ההתמודדות עם שיבושים גדולים עדיין לא מושלמת. בתוך העיר, ובנהיגה רגועה, הפורסטר שקט למדי ונעים. במהירויות בינעירוניות מתחיל להיבנות רעש רוח מכיוון משקוף הדלת. ההגה החשמלי מעט קל מדי, אך מדויק, ומסייע לפורסטר לייצר יכולת דינאמית גבוהה בכביש המפותל - עם יציבות גבוהה ותחושת ביטחון חשובה. הבלמים בינוניים.
בשטח, המתלים שומרים את הגחון גבוה מעל האדמה, והפורסטר הוא בהחלט מקום נוח לשהות בו על השביל. ההנעה הכפולה הקבועה יעילה מאוד בתנאים חלקלקים, ומערכת ה-X-DRIVE המצוינת מציעה גם בקרת גלישה במורד.
 
-
תמורה למחיר
הפורסטר מציע יכולת שטח הנדירה בקטגוריה ו-5 שנות אחריות, שמצדיקים את מחירו הגבוה. אך לצערנו, את רוב הקונים הפוטנציאלים יעניין הפער במחיר מול המתחרים הרבה יותר מאשר ההפרש בזווית הגישה או במרווח הגחון.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה OSAKA 2 ליטר עם כ-700 יחידות.
אחריה גרסת Z 2 ליטר עם כ-200 יחידות.
 
-
סיכום
סובארו פורסטר הוא רכב פנאי מרווח מאוד ומציע נוחות טובה יחסית יחד עם יכולת שטח גבוהה בהרבה ממה שהייתם חושבים. הוא בנוי ברמה סבירה וחטיבת הכוח הבסיסית מייצרת ביצועים מספקים, בעוד שגרסת הטורבו מציעה ביצועים מעולים. הבעיה היחידה היא שכל זה עטוף בעיצוב לא-סקסי בקטגוריה שבה סקס-אפיל הוא הצדקת הקיום.