סובארו פורסטר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2021 סובארו חשפה מתיחת פנים לפורסטר. לדגם המחודש עיצוב מעודכן לשבכה הקדמית, הפנסים ומסגרת פנסי הערפל. בנוסף מוצעים עיצובים חדשים לחישוקים, ושינויים בפגוש וביחידות התאורה מאחור.
עיצוב תא הנוסעים נותר ללא שינוי בולט, אך המולטימדיה עודכנה, וכך גם היצע הריפודים.
עם מתיחת הפנים, מערכת הבטיחות האקטיבית EyeSight הופכת לסטנדרט בכל רמות הגימור, ומעתה היא עושה שימוש בשתי מצלמות קדמיות משודרגות ובשלל שיפורים לחומרה ולתוכנה.
בספטמבר 2021 התווספה להיצע בחו״ל גרסת ״ווילדרנס״, שמציעה שיפורי ושדרוגי שטח שונים היישר מהמפעל. השוני העיקרי הוא במתלים מחוזקים ומוגבהים המאפשרים מרווח גחון של 23.3 ס"מ, ושיפור של זוויות הגישה והנטישה ביחס לגרסה הרגילה.
יחידת הכוח נותרה זהה, אבל יחסי העברה בתיבת ההילוכים הרציפה ובדיפרנציאלים קוצרו, לטובת שיפור העבירות בשטח טכני. להשלמת היכולת המשופרת הותקנו צמיגי שטח קרביים, כמו גם פגושים מסיביים ומיגונים תקניים. אפילו הגגון חוזק למען העמסת ציוד לטיולי שטח או התקנת אוהל-גג.
הפורסטר המחודש צפוי להגיע לארץ במהלך 2022. עדיין לא ידוע עם גרסת הווילדרנס הקרבית תעשה עלייה.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שמדובר בדגם חדש, הדמיון לדור היוצא גדול, והפורסטר החדש אכן נראה פחות אופנתי ויותר חסון ומגודל מהמקובל. התוספות הקוסמטיות ברמת הגימור 'ספורט' בהחלט תורמות להופעה.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים הרושם המיושן נמשך, בעוד איכות החומרים טובה ותחושת "חוסן" מלווה את האזורים השונים. רמת גימור ׳ספורט׳ זורקת קצת צבע לתא ומצעירה אותו במעט. תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה והמרווח נאות, גם הראות החוצה, ובסך הכל הרושם הוא של רכב גדול ומרווח. רושם זה ממשיך גם ליושבים מאחור ותא המטען מציע נפח מכובד.
-
מנוע וביצועים
אחד השינויים החשובים בסובארו פורסטר 2021 ביחס לדגם היוצא הוא ציודו במנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר בהספק 180 כ"ס. התיבה הרציפה משופרת, וזו כוללת שבעה יחסי העברה קבועים ותפעול ידני מההגה.
השיפור בביצועים לעומת הדגם הקודם משמעותי ומורגש, והוא מתקן באופן בולט ביותר את אחת החולשות שהיו לפורסטר. זו חטיבת כוח נעימה ובשרנית יותר, שכבר אינה אצה לסל"ד גבוה בכל לחיצה על המצערת ומגיבה באופן יותר מדורג כאשר התיבה הרציפה מנסה לחקות העברת הילוכים.
צריכת הדלק הממוצעת, 10.2 ק"מ/ל', הייתה סבירה לרכב כזה.
-
נוחות והתנהגות
לפורסטר החדש מתלים רכים שלא מרסנים באופן מרשים את תנודות המרכב בפניות, אך היכולת הדינמית באופן כללי טובה - גם אם ההיגוי לא מספיק מדויק. פחות הרשימו הבלמים, שאינם מספיק חדים.
לאופי הרך של המתלים דיבידנד בנוחות נסיעה טובה, במיוחד על שיבושים גדולים. בשבילים הפורסטר מרשים, גם בקצב תנועה גבוה שיקשה על שלמותם של מרבית רכבי הפנאי בקבוצה.
-
תמורה למחיר
למרות אחריות נדיבה של חמש שנים, מחירו של סובארו פורסטר 2021 עשוי להיראות לרבים יקר, בייחוד אלה שמעדיפים את הצד האופנתי של רכב פנאי ולא מתעתדים לטייל איתו בשטח.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה ספורט 2.5 ליטר עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת X 2.5 ליטר עם כ-800 יחידות.
 
-
מה חדש בסובארו פורסטר 2021
מתיחת פנים ביוני 2021, שתגיע לישראל כמודל 2022.
-
סיכום
הפורסטר הוא רכב פנאי נעים ומרווח, עם ביצועים נאותים, יכולת שטח חריגה בקבוצה ונוחות נסיעה מצוינת. הוסיפו לזה אחריות ארוכה ואבזור מותרות נאה, ותקבלו חבילה מרשימה - אך לא זולה.