סובארו פורסטר 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של הפורסטר הושק ב-2013 ונמכר עד 2016 ללא שינויים משמעותיים. הפורסטר הפך גדול יותר מקודמו בכל כיוון ומשקף שיפור באבזור, באיכות הפנים ועדכון מראה לטובת התחושה המודרנית.
אחת הבשורות החשובות בדור הרביעי הייתה חזרת גרסת הטורבו, הפעם עם צריכת דלק הגיונית מבעבר. מנוע הטורבו החדש, מבוסס על זה שב-BRZ, מפיק 240 כ"ס ומציע נתוני ביצועים מצוינים. מנוע הטורבו, כמו גם מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי (150 כ"ס), שודך לתיבה רציפה עם תכנות קבוע לשישה הילוכים. שתי הגרסאות הוצעו עם מערך ה-'X מוד' (שילוב של בקרת נסיעה במורד, במעלה ועוד).
הגרסה האטמוספרית כוללת מערך עצור-וסע, והוצעה בשתי רמות גימור: 'X' עם תיבה ידנית או אוטומטית ו-XS (אוטומטית בלבד). כל רמות האבזור הוצעו עם 7 כריות אוויר, בקרת אקלים ומערך המולטימדיה של סובארו שכולל בלוטות', מערכת שמע ותפעול מגלגל ההגה. לרמת אבזור XS גם חישוקים קלים, מערך מולטימדיה מתקדם יותר עם צג צבעוני, מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, חלון גג, תפעול מושב נהג חשמלי ושליטה מההגה על ההילוכים ועל מערך ה-SI (בחירת מאפייני נהיגה). גרסת הטורבו הוצעה ברמת גימור מהודרת יותר (XT) וכללה גם ריפוד עור, דוושות מאלומיניום, מפתח חכם ודלת אחורית חשמלית.
-
עיצוב ונוכחות
מבחינה עיצובית, נטש הפורסטר את מראה הקרוסאובר המקורי, שנראה כמו מכונית סטיישן לשטח, לטובת מראה מקובל יותר של רכב פנאי. היצרנית היפנית אומנם ממשיכה להשתמש במילה קרוסאובר בשביל לתאר את הדור הרביעי של הפורסטר, אבל אין ספק שהוא ממשיך עם מראה הפנאי הסטנדרטי, כמו קודמו.
גרסת ה-XT המוגדשת מוותרת על כונס האוויר המסורתי, אבל מקבלת פגוש קדמי אסרטיבי, פנסי קסנון, חישוקי 18 אינץ' שחורים, ספוילר עליון, שמשות כהות וגג שמש עצום.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של סובארו פורסטר 2015 תכליתי - בנוי היטב, אך סובל מחומרי דיפון פשוטים מדי, במקומות בולטים מדי. מורגש פער של איכות בין הקוקפיט הזה למולטימדיה המקומית – נקודה שטופלה רק לאחר מתיחת הפנים ב-2016.
 
תנוחת הנהיגה גבוהה והראות החוצה מעולה מבעד לשמשות הגדולות. המרווח הפנימי טוב מאוד מלפנים ומאחור, ותא המטען ענק.
 
-
מנוע וביצועים
הפורסטר האטמוספרי-אוטומטי אינו זריז במיוחד, אבל מאפשר התנהלות מספקת לכל שימוש סביר.
מנוע הטורבו החזק דורש תשומת לב כדי להישאר בגבולות המהירות המותרת, וצריכת הדלק שלו גבוהה - אך הכוח משכר, ומאפשר לנצל את יכולות השלדה הגבוהות.
 
-
נוחות והתנהגות
לסובארו פורסטר 2015 כיול מתלים מאוד מוצלח - הוא גם נוח וגם מרוסן. המתלים המחוזקים של גרסת הטורבו בהחלט תורמים לתחושה מוצקה ונטועה יותר משל הדגמים האטמוספריים, אבל המחיר מגיע בדמות נוחות נסיעה מופחתת בעיר, ורגישות לכבישים שבורים וחוסר אחידות בסלילה.
בכביש המפותל ובשבילים הפורסטר זורח, עם אחיזה גבוהה, שליטה נהדרת ויכולת שינוי כיוון מרשימה. חבל רק שההגה עדיין לא מספיק מתקשר וגם לבלמים חסרה נשיכה ודיוק.
מנעד היכולות של הפורסטר לא מסתיים בשבילי קק״ל – והוא לא חושש גם ממשעולים טכניים יותר. במצב "X-מוד" מגויסות כל המערכות כדי לעזור לך להתקדם אפילו אם רק לגלגל יחיד יש אחיזה - ואין כלל דרמה או סחרור גלגל. חול או בוץ מטופלים גם הם ביעילות.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של הפוסטר אומנם גבוה יחסית. - אבל בתמורה מקבלים יכולת שטח גבוהה וחמש שנות אחריות. מחירה של גרסת הטורבו מזנב כבר בגרסאות בסיס של מותגים פרימיום, שאולי פחות פרקטיות – אבל מציעות אווירה עדיפה.
-
סיכום
הפורסטר הוא רכב פנאי שקל מאוד לחבב. הוא מהנה ומתגמל לנהיגה, בעיקר בגרסת הטורבו, ומציע משרעת יכולות העצומה. רכב פנאי שמסוגל להלהיב אותך בכבישי הנהיגה המענגים ביותר ולהמשיך משם לשבילים מאתגרים אשר יכריעו את המיטב של הסגמנט.