סובארו פורסטר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בפברואר 2022 נחתה בישראל גרסה המעודכנת של סובארו פורסטר. במסגרת מתיחת הפנים, הסבכה, יחידות התאורה והפגושים מלפנים ומאחור חודשו, ותואמים כעת את שאר דגמי היצרנית.
הפורסטר המחודש קיבל גם את הדור העדכני של מערכת הבטיחות המתקדמת של היצרן המכונה 'אייסייט'. המערכת המשודרגת כוללת כעת שיפור בצפיית סיכונים ובתגובה אליהם, זיהוי מוקדם של עיקולים, יכולת זחילה טובה יותר בפקקים.
בנוסף, שופרו המערכות לנסיעה בשטח: בקרת נהיגה במדרון, ותפקוד מצב 'X' הייעודי לשטח.
פורסטר המחודש מוצע בארבע רמות אבזור, כמו אלה שלפני מתיחת הפנים; רמת הגימור 'Z' כוללת חישוקי "17, ובאגף הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
רמת הגימור 'S' מוסיפה מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד מהודר יותר, ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. רמת הגימור 'XS' מוסיפה לרשימה גג זכוכית, פתחי אוורור מאחור ובנוסף ניטור שטחים מתים. ברמת הגימור 'ספורט' מערך מצבי ניהוג מתקדם יותר, חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ופריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה הכוללת של פורסטר לא השתנתה, והדגם המחודש משמר הופעה מגודלת, חסונה ותכליתית - אך קצת מיושנת.
רמת הגימור 'ספורט' מוסיפה חבילת השחרה ונגיעות ייחדיות שמשפרות את הרושם.
 
-
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג לא נרשמו שינויים משמעותיים בעיצוב, והוא נראה מיושן יחסית.
במרכז אותו צג מגע שאינו עדכני בעיצובו ואינו מהיר בתגובותיו. מעליו צג נוסף שמוקדש למידע ואליו מצטרף צג מידע גם בלוח המחוונים. נדרש זמן כדי להשתלט עליהם ועל תפעולם המעט מסורבל. נדרש זמן גם כדי להתרגל לפיזור האקראי של המתגים ולשפע המוגזם שלהם.
מושב הנהג נוח ותפעולו החשמלי מוצלח. מנגד, במושב הנוסע אין כיוון גובה, ותנוחת הישיבה נמוכה.
המרחב מאחור מצוין. נפח תא המטען, 509 ליטרים, גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
לפורסטר מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר המייצר 182 כ"ס. התיבה היא רציפה עם 6 יחסי העברה קבועים, וההנעה כפולה-קבועה.
הרכב צובר מהירות היטב והמנוע פועל באופן נעים. במצב של עומס, יכולת אפקטיבית מושגת רק בסל"ד גבוה, ואז המנוע רועש מדי.
התיבה הרציפה מדמה פעולה של אוטומטית קונבנציונלית, ופועלת היטב.
 
-
נוחות והתנהגות
אחד התחומים בהם פורסטר מפגין יכולת גבוהה הוא נוחות הנסיעה. בכבישים בין-עירוניים וככל שעולה המהירות, רעשי הכביש בולטים ורעשי רוח מפגינים נוכחות.
פורסטר נוח מאוד גם בשבילים, שם הוא מוסיף לכך תחושת חוסן מבני הבולטת כאשר פני הקרקע מצולקים, וההנעה הכפולה הקבועה מעניקה לו כישורים שאין בדגמים מקבילים. אותם מתלים מאפשרים לנוע בקצב מהיר, אפילו מהנה, ופורסטר טוב משמעותית בתחומים אלה מאשר רוב המתחרים.
אותה הנעה כפולה מעניקה לו גם יכולת דינאמית גבוהה בכביש המפותל. המתלים הרכים גורמים לזווית גלגול מורגשת בכניסה לפניות, אבל פרט לכך, יש לו כישורים מצוינים בעיקולים. ההגה קל מדי, אך מדויק.
 
-
תמורה למחיר
מחיר הפתיחה נראה סביר ביחס להספק. רמת גימור 'ספורט' הגבוהה יקרה ביחס לדגמי פנאי אחרים, ובכל הקשור לתמורה, רמות הגימור הזולות עדיפות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בינונית; בתוואי המבחן הצריכה הייתה 10.3 ק"מ/ל' ובשיוט נינוח נעה סביב ל-12.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בסובארו פורסטר 2022
תחילת שיווק גרסה מחודשת בפברואר 2022.
-
סיכום
סובארו פורסטר היה ונותר רכב פנאי שימושי עם יכולת גבוהה בכביש, ויכולת נדירה בשטח ביחס לבני מינו - וזה משאיר מעט מתחרים שיכולים להתמודד מולו.