סוזוקי אלטו 2014 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סוזוקי אלטו זכתה עם הגעתה לתג המחיר הזול ביותר בישראל עבור מכונית חדשה.
התמחור הזה היה אפשרי הודות לפשטותה של המכונית הקטנה, אשר איננה מרשימה כמעט בשום מובן (למעט צריכת הדלק). מנוע ה-3 צילינדרים חלש, רועש ורועד ותיבת ההילוכים האוטומטית סובלת מפעלתנות-יתר.
עיצוב ואיכות הפנים בסיסיים ביותר ורמת האבזור נמוכה.
המרווח מאחור מצומצם יחסית, תא המטען פצפון, נוחות הנסיעה בינונית ומטה והתנהגות הכביש איננה טובה.
האבזור הבטיחותי טוב למדי, אך ציון מבחן הריסוק של האלטו הקטנה - שלושה כוכבים בלבד - לא מספק בימינו.
עם הגעתה של הגרסה הידנית של סוזוקי אלטו נשבר עוד שיא כשהמכונית קיבלה תג מחיר נמוך בעשרות אחוזים משאר המכוניות בקבוצה.
הגרסה הידנית אמנם סובלת מאותם חוסרים של אחותה האוטומטית, אך מחירה הזול מציב אותה בטריטוריה שהייתה שמורה עד כה רק למכוניות משומשות.
בשנת 2014 נחשפה יורשת האלטו - סלריו - אך האלטו ממשיכה להימכר בישראל, כרגע רק בגרסה ידנית (מלאי הגרסה האוטומטית אזל ביולי 2015).
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני חביב בהחלט, אך נראה מעט מיושן ליד חלק מהמתחרות בסגמנט.
 
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב ואיכות הפנים בסיסיים ביותר ורמת האבזור נמוכה.
 
המרווח מאחור מצומצם יחסית, תא המטען קטן.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-3 צילינדרים חלש, רועש ורועד ותיבת ההילוכים האוטומטית סובלת מפעלתנות-יתר.
 
היתרון היחיד הוא צריכת הדלק הנמוכה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית ומטה והתנהגות הכביש איננה טובה.
 
-
תמורה למחיר
הגרסה הידנית, שהיא המכונית הזולה בישראל, היא המומלצת בהיצע – וחסכונית מאוד.
-
סיכום
האלטו טובה פחות מהמתחרות בקבוצה, גם אם היא עדיין הזולה מסוגה.