סוזוקי S-Cross 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של סוזוקי S-Cross, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) של היצרנית היפנית, והוא נחשף בסוף שנת 2021. בדורו הראשון הגיע לכאן הדגם תחת השם 'קרוסאובר', אולם כעת הוא משווק כאן בשמו הגלובלי.
הדגם החדש מבוסס בכבדות על פלטפורמת הדגם הקודם (הוצג ב-2013) והוא מעין מתיחת פנים מקיפה מאוד לקרוסאובר המוכר.
ממדיו החיצויים זהים לאלה של הרכב היוצא, כולל בסיס הגלגלים (260 ס"מ), אך ה-S-קרוס נהנה מהופעה חיצונית עדכנית וקשוחה יותר ליצירת מראה מובהק של רכב פנאי.
סביבת הנהג מזכירה מאוד את זו של הקרוסאובר אך שולב בה מסך מולטימדיה חדש גדול יותר (9 אינץ').
ה-S-Cross מוצע בישראל עם יחידת הנעה אחת: מנוע 1.4 ל', טורבו עם מערך היברידי מתון (48V) המפיק 129 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. ההנעה קדמית או כפולה.
השיווק בישראל החל בחודש יוני 2022.
-
עיצוב ונוכחות
ל-S-Cross מופע עדכני ונאה למדי. הניפוחים במרכב, יחידות התאורה הבולטות מאחור והמבנה הכללי הרבוע בהחלט נראים עליו טוב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של סוזוקי S-Cross בעלת הופעה פשוטה, אפילו מעט מיושנת. בצד החיובי, המבנה הזה מוביל להנדסת אנוש טובה ברוב המקרים. בצד השלילי, איכות חומרים נמוכה מהמקובל כיום.
מערכת המולטימדיה החדשה מוצלחת למדי ויש קישוריות אלחוטית ל'אפל קארפליי', חבל שאין משטח טעינה אלחוטי.
המרחב מלפנים מספק ותנוחת הישיבה טובה אך לא גבוהה במיוחד. מושב הנהג סביר.
הכניסה לשורה השניה נוחה בזכות מפתח רחב והמרווח שם טוב לשני נוסעים. אין פתחי מיזוג מאחור.
תא המטען גדול למדי אך סובל מסף הטענה גבוה.
-
מנוע וביצועים
עם 129 כ"ס הביצועים של סוזוקי S-Cross טובים למדי, גם בגרסת ההנעה הקדמית וגם בגרסת ההנעה הכפולה.
תיבת ההילוכים חלקה ונעימה למדי, אך איטית בפעולתה.
המערכת ההיברידית-המתונה כמעט ואינה מורגשת, והיא אינה יכולה להניע את הרכב לבדה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בזכות כיול מתלים רך ומוצלח לרוב. ה-S נוח למדי בעיר ונוח מאוד מחוץ לעיר. לחובתו בידוד רעשים שאינו מוצלח הפוגם בנינוחות הכללית.
התנהגות הכביש טובה אך כיול המתלים הרך לא מעודד נהיגה דינמית.
בשבילים הנוחות טובה למדי ובגרסת ההנעה הכפולה היכולת גבוהה ביחס למקובל בסגמנט.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרים מודרניים התמורה אינה מרשימה.
-
גרסאות ורמות גימור
סוזוקי S-Cross משווק בישראל עם מנוע אחד (1.4 ל', טורבו, 129 כ"ס), עם הנעה קדמית או כפולה ובשתי רמות גימור.
לרמת הכניסה המכונה 'GLX' חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "7, בקרת אקלים ועוד.
רמת 'GLXV' מוסיפה מצלמות היקפיות, צג "9, מערכת שמע משופרת, ריפוד המשלב עור ודמוי עור.
-
בטיחות
ל-S-Cross מפרט בטיחותי הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת גם בפקקים ועוד.
ציון הריסוק הוא 5 כוכבים אך יש לציין כי הוא נבחן לאחרונה בשנת 2013, תחת תקן פחות מחמיר מהנהוג כיום.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה אך אינה מצטיינת. במבחן מאומץ גרסת ההנעה הקדמית רשמה 12.2 ק"מ לליטר, ובמבחן רגוע יותר גרסה ההנעה הכפולה רשמה 13 ק"מ לליטר. בשיוט ניתן להגיע לכ-15-16 ק"מ לליטר.
-
סיכום
רכב ותיק ופשוט שמתקשה להתמודד מול מתחרים מודרניים בסגמנט.