פולקסווגן גולף 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פולקסווגן גולף, שהוצגה ב-1974 היא סיפור הצלחה אדיר בעולם. מאז הצגתה נמכרו למעלה מ-35 מיליון יחידות ממנה, והמשפחתית של פולקסווגן היא המכונית הנמכרת באירופה לאורך שנים. אבל היא הרבה יותר מאשר עוד מכונית הנמכרת היטב; גולף היא אחד הדגמים החשובים שהוצגו במאה הקודמת, זו שלמעשה יצרה את הקטגוריה המשפחתית-קומפקטית כפי שהיא מוכרת היום.
הדור השמיני הוצג ב-2019 ונשען על גרסה משודרגת של פלטפורמת MQB, אותה פגשנו גם בדגמים חדשים של אודי, סיאט וסקודה. הממדים גדלו במעט בהשוואה לדור הקודם, כמו האורך שעלה ב-3 ס"מ ל-428 ס"מ.
גולף הרגילה מוצעת בארץ עם מנועי טורבו-בנזין 1.0 ו-1.5 ליטר וצמוד להם מערך היברידי מתון של 48 וולט.
במקביל להשקת הגולף הרגילה החל גם שיווק גרסת ה-GTI הספורטיבית. לארץ מגיעה המהדורה הרגילה יותר לדגם המצוידת במנוע ה-2.0 ליטר טורבו המייצר 245 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 6.2 ש' והמנוע משודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
-
עיצוב ונוכחות
כרגיל ומזה כמעט יובל שנים, קל לזהות ממרחקים שמדובר בגולף. בדור החדש החזית שונה ונראית מונמכת, והשבכה צרה מאוד. גולף החדשה מעוצבת באופן אלגנטי, אבל הדרך שלה שונה.
-
תא נוסעים ומטען
שינוי משמעותי ביותר בדגם החדש הוא בסביבת הנהג החדשה. כמו בדגמים נוספים של מותגי קבוצת פולקסווגן, גם בגולף החדשה הרבה פחות מתגים לתפעול פיזי ישיר, והשליטה הסבוכה יותר במערכות הרכב נעשית דרך הצג המרכזי.
 
ובכל זאת. הגולף נוחה יותר לתפעול מאחיותיה בזכות מספר מתגים חיצוניים שנותרו ולחצני מגע הממוקמים טוב יותר. תפעול המערכות המרובות דרך ההגה מעט סבוך – אבל לאחר היכרות קצרה אין בעיות. תאורת האווירה מעשירה את השהות.
תנוחת הנהיגה טובה. עם זאת, במהלך נסיעות ארוכות המושב מתגלה כרך מדי ותמיכת הגב אינה מספקת. ברמת הגימור הגבוהה יותר ('לייף פלוס'; רק ב-1.5 ליטר) מוצע מושב משופר.
 
המרחב מאחור טוב. לתא המטען נפח נאה של 381 ליטרים, ומבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבסיס מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים, זה מייצר 110 כ"ס וצמוד לו מערך היברידי מתון של 48 וולט. התיבה היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית.
הביצועים הם יותר מספקים מאשר מרשימים. כאשר צריך קצת יותר כוח בעומס רצוף (עליות) או רגעי (עקיפות), ומאמצים את המנוע – לא תמיד מקבלים את הכוח שצריך (אבל כן יותר רעש). פעולת התיבה הדו-מצמדית נעימה בנהיגה שוטפת, גם אם בזחילות היא מעט קופצנית.
המערך ההיברידי המתון יעיל מאוד; הוא מדומם לא מעט ובאופן ממש חלק את המנוע גם בשיוט.
 
-
נוחות והתנהגות
הבדל משמעותי בין גרסת ה-1.0 ליטר ובין גרסת ה-1.5 ליטר הוא במתלה האחורי. לחזקה יותר מתלה רב-חיבורי, כאן קורת מתח – והדבר מורגש; איכות הנסיעה פחות נעימה ומעודנת. בידוד הרעשים מצוין.
 
בולמים רכים יחסית אחראים לרכינת מרכב מורגשת בפניות, אך גם בגרסה זו היכולת הדינמית טובה ואף מהנה. הבלמים תואמים ליכולת המכונית; הם אינם עוצמתיים בפעולה, אך הדוושה מאפשרת לנהג לשלוט בעוצמה היטב ולקבל משוב על תגובת הבלמים.
 
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס אינה יוצרת תחושה שמדובר בגרסת כניסה זולה. בניגוד לגרסאות היקרות, המחיר נמצא בתחום של דגמים משפחתיים מתחרים, וכאן מדובר בדגם המעניק תחושה של רכב איכותי, מיוחד, אפילו מפנק - ולכן התמורה גבוהה.
-
צריכת דלק
הגולף הרשימה בצריכת הדלק. הצריכה בתוואי המבחן הקשה עמדה על 16 ק"מ/ל'. בשיוט הצריכה הייתה 18 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בפולקסווגן גולף 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
משפחתית מצוינת.